Gå til innhold

Opprette flere kontoer(Bruks-, spare- og BSUkonto


kevlar89

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bytte/flytte alle mine kontoer til en bank,,,slik at jeg har bedre "kontrol" i den annledning lurte jeg på hvilken bank jeg burde velge.

Har tenkt å vente til jeg bli 18år(2mnd) med å begynne å spare,,,så jeg har full kontrol selv! Nå må jeg spare til bil å sånne små ting alikevel!

 

Hadde tenkt å sette inn 1250kr i en BSU konto for å få max utbytte i året.

Så tenkte jeg å spare rundt 2000kr i vanlig konto(sparekonto). Er ikke så opptatt av rentene,,,bare for å spare(så fond er ikke noe jeg orker å styre med:p)

Så tenkte jeg å ha en vanlig brukskonto som jeg kan gjøre hva jeg vil med!

 

Har dere noen tips til hvilken bank jeg burde velge,,,har sett litt på skandiabanken.

 

 

Ble litt rotete,,,men dere skjønner sikkert hva jeg mener :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan henge meg på anbefalingen av Skandiabanken. Skikkelig bra gjør-det-selv bank.

 

Men jeg har også en konto i en lokal bank. Det kan være kjekt å ha en bank hvor du kan gå og snakke med en kundebehandler om du skal ha lån til bolig f.eks.

 

(Synd at TS ikke orker å styre med fond. Du går sannsynligvis glipp av endel der om du ikke har tenkt å bruke opp sparepengene på en stund. Fond er ikke mye styr, og mye morsommere enn en sparekonto i bank.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kan henge meg på anbefalingen av Skandiabanken. Skikkelig bra gjør-det-selv bank.

 

Men jeg har også en konto i en lokal bank. Det kan være kjekt å ha en bank hvor du kan gå og snakke med en kundebehandler om du skal ha lån til bolig f.eks.

 

(Synd at TS ikke orker å styre med fond. Du går sannsynligvis glipp av endel der om du ikke har tenkt å bruke opp sparepengene på en stund. Fond er ikke mye styr, og mye morsommere enn en sparekonto i bank.)

 

Ganske enig, er godt å ha en bank med lokal kontor. Da med personlig service og hjelp osv. Har hatt Skandiabanken i 8 måneder for en del år siden, men bytta til en med lokal filial og det angrer jeg ikke på. Skandiabanken var en enkel bank, ikke noe mere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...