Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg Fart med uTorrent :/


Anbefalte innlegg

Det er noen serriøst med farten min på uTorrent, blir helt ******** på uTorrent, har følgt alle emner innpå her, men ingenting hjelper, har prøvd og åpnet porter og alt men det er ikke noe som virker, har den nye ruteren Thomson ST 780WLT.

 

Men det er ingenting som skjer ligger på 10kB/s-30kB/s!

 

Bruker utorrent! (som sakt)

 

Har prøvd og deaktivert DHT og men ingen bedre fart pga av det :/

 

blir helt forvirra av det her :blush:

 

trenger proffesional hjelp :p:yes:

 

maks opplastings hastighet på 6 som sakt innpå et emne her, fikk ikke noe bedre fart pga det heller..GRRR :mad:

 

-Thomas :thumbdown:

Endret av Thomas1992
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Farten er avhengig av hvor raskt de som deler deler.

9659166[/snapback]

 

men det har vært sånn helt siden jeg fikk den nye ruteren, broren min hadde PC-en før meg så jeg kjøpte den fra han, så fikk vi ny ruter, så nå ligger jeg på bare dårlig fart :/

9659259[/snapback]

Er det alt annet enn routeren urforrandret så vil eg sette pengene mine på at du har problemer med NAT/port forwarding. Den gamle routeren var sikkert satt opp med port forwarding - evt. med upnp støtte.

Lenke til kommentar
har du lagt inn riktig UDP og TCP port i ruteren?

Har du lagt inn statisk IP-adresse i TCP/IP innstillinger om du deler båndbredde med noen?

9659450[/snapback]

 

 

ja det er der jeg tror problemet ligger, kan noen forklare hvordan jeg skal legge til en port for uTorrent nøyaktig hvordan man gjør det med routeren Thomson ST 780 WLT...:)

 

har strevet litt med det der :p

 

deler båndbredde med en datamaskin, men har satt på båndbreddetildeling Høy!

Endret av Thomas1992
Lenke til kommentar

I µTorrent trykk CTRL+G og så "Test if port is forwarded properly". Der vil du nok få failed på testen.

 

På ST780WLT så er uPnP aktiv som standar. Så i µTorrent må du gå inn i "Preferences" (går ut i fra at du har både engelsk µTorrent og Windows (XP forøvrig)... norsk er bare yuck :p) .. erm, som sagt gå inn på:

Options

-> Preferences

-> Connection

-> Huk av for "Enable UPnP"

-> OK

 

Der etter må du installere UPnP i windows. For det er heller ikke standar.

Dette gjøres ved

START->Control Panal->Add/Remove Programs->Add/Remove Windows Components.

I Windows Components Wizard vinduet scroller du ned til Networking Services og trykker Details. Her huker du av for UPnP User Interface.

 

Dette bør løse situasjonen uten at du behøver å legge til portene manuelt i modemet.

 

Om du likevel ønsker å gjøre dette så fyr opp en nettleser og gå til denne adressen http://10.0.0.138. Dette er adressen til de aller fleste nye Telenor modem. Antar du har Telenor, siden du har det modemet du nevner.

 

Her trykker du

Tool Box

->Game & Application Sharing

-> Create a new game or application

 

I "Name" skriver du hva du vil, "µTorrent <din maskins navn>" ville kanskje passe her.

Velg så "Manual Entry of Port Maps" og trykk Next.

 

Protocol - her holder det å velge TCP, men det skader ikke å bare la det stå som Any.

Port Range - Denne må ha samsvar med porten µTorrent er satt opp til. Det finner du under Preference->Connection i µTorrent. Dersom det f.eks er valgt port 50000, så setter du gjerne Port Range 50000 to 50010.

Transelate To... setter du da til 50000

 

Trigger Protocol og Trigger Port trenger du ikke bekymre deg for.

 

Trykk så Add.

 

 

Gå så inn på "Game & Application Sharing" igjen. Trykk der "Assign a game or application to a local network device"

 

Her kan du i de to rullegardinene nede på siden velge først den nye profilen du laget, og så din egen PC og trykke på Add.

 

Da har du satt opp NAT/Forwarding for de utvalgte portene mot din PCs µTorrent.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ingenting, men eg antar teaspoon vil fram til at du skal teste både programmet, dine innstillinger og din linje ved å laste ned ei fil frå ein server med stor kapasitet. Får du dårleg hastighet der så er det grunn til bekymring, går den for full pupp er det andre ting.

 

Riktig, jeg får ihvertfall bestandig maks hastighet når jeg laster ned derfra, så om en har lav hastighet der så er det på brukersiden problemer ligger.

Lenke til kommentar
Jeg også har sinnsyk dårlig fart på uTorrent for tiden. :hmm:

 

Laster ned noe på 6gb nå, og det ligger på ~4-5kb/s. JA, det er irriterende.

 

S er på 376 og L er på 5539.

 

Noe med det å gjøre?

 

 

Jeg laster ned det samme som deg :)

 

Ligger på 200 ned jevnt.

 

Har merket at dersom uploaden din er satt lavt, ja så får du lav fart inn.

Min var satt til 50k max ut, da fikk jeg jevnt 60-70 inn.

Øka til 150 ut og fikk 200 inn.

Strange :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...