Gå til innhold

Koble sammen to vifter


Terbium

Anbefalte innlegg

Jeg trodde at jeg hadde ledig kontakt til en vifteså jeg kjøpte meg en! Men det viste seg at det ikke var en strøm kontakt.

 

Det jeg lurer på er om det går an å koble sammen en eksistrenede kabinettvifte (som jeg ikke vil fjerne til fordel for den nye)og den nye. slik at jeg får to vifter som bruker samme kontakt på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde at jeg hadde ledig kontakt til en vifteså jeg kjøpte meg en! Men det viste seg at det ikke var en strøm kontakt.

 

Det jeg lurer på er om det går an å koble sammen en eksistrenede kabinettvifte (som jeg ikke vil fjerne til fordel for den nye)og den nye. slik at jeg får to vifter som bruker samme kontakt på hovedkortet?

9656784[/snapback]

Nope tror ikkje det går ..men vis du går på Komplett kan du se etter noe som kan skjøte med at den blir fra en til to. Vet ikkje helt om det finnes jeg men du kan jo se...

Lenke til kommentar

Det er mogleg, men eg vil ikkje anbefale det. Hovudkortet er tilpassa for ei vifte, og ikkje to, som då brukar dobbel så mykje watt. Det eg ville ha gjort er å er å skaffe ein _sånn_. Då kan du kople på vifta, og du kan seinare lodde på ekstra vifte utan att dette går via hovudkortet, den belastar straumforsyninga direkte.

Lenke til kommentar
Det er mogleg, men eg vil ikkje anbefale det. Hovudkortet er tilpassa for ei vifte, og ikkje to, som då brukar dobbel så mykje watt. Det eg ville ha gjort er å er å skaffe ein _sånn_. Då kan du kople på vifta, og du kan seinare lodde på ekstra vifte utan att dette går via hovudkortet, den belastar straumforsyninga direkte.

Sannhet med modifikasjoner;

Vifte A Kan bruke halvparten av effekten til vifte B...

 

Så to av Vifte A kan bruke samme effekten til vifte B..

men som du sier, er det nok best å direkte belaste psu.

Lenke til kommentar

Når vi nå diskuterer vifter og splitting av disse vil jeg i den anledning også spørre om dette med "viftesplitt".

Når du da kjøper en ferdig splitt på en av våre nettbutikker,så er da den ene viftekoblingen 12v og andre koblet ut i 5v,hvis en da kobler om dette så begge får 12v,og kobler dette innom en viftestyring,vil da viftestyringens motsand kunne tåle dette, eller vil den kolapse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...