Gå til innhold

God stille kjøler til 8800 GTS kort.


perpyro

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg et XFX 8800GTS skjermkort i forbindelse med bygging av ny maskin.

Ut fra bildene ser det ut som den allerede har en heftig kjøler, men er redd den låter som originalkjøleren til det forige toppkortet jeg kjøpte, nemlig et Aopen 6800 Ultra kort.

Dette hadde også en stor kjøler slik at kortet tok opp 2 plasser i kabinettet.

Denne kjøleren byttet jeg i en AC NV5 kjøler som jeg enda er meget fornøyd med.

 

Finner desværre ikke lignende kjøler til 8800 kort nå.

Ser ikke ut som det er noen som lager viftekjølere med lignende design til dette kortet, kun store heatpipe kjølere med og uten vifte.

Problemet er jo at disse kjølerne slipper ut all varmen inni kabinettet som er lite heldig.

 

Det kan jo være jeg tar feil men er redd originalkjøleren støyer en del som om noen har noe god ide til skjermkortkjøler skulle jeg ha blitt glad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra en artikkel jeg fant på nettet så tror jeg at jeg lar kjøleren stå der den står.

Hele artikkelen finner dere her. http://www.rage3d.com/reviews/video/nvidia8800/index.php?p=3

 

http://www.rage3d.com/reviews/video/nvidia8800/index.php?p=3[/url] ']Overall the 8800 cooler is very well designed, very quiet, and does a remarkable job at keeping the works cool.
Lenke til kommentar

Takk for tilbekameldinga.

Nå har den nye datamaskina ankommet og det første jeg ser er at kjøleren på dette kortet er digert og får den store originalkjøleren på 6800 Ultrakortet til å se liten ut.

Selv NV5 kjøleren jeg har på kortet nå ser liten ut.

Men den kjøleren du linket til ser ut som et godt alternativ til originalkjøleren om den skulle bli for bråkete.

Lenke til kommentar

Da var nymaskina montert og installert og 3Dmark06 kjørt en runde.

Hørte ikke noe til den kjøleren i det hele tatt.

Lager mindre lyd en de 3 diskene som står i kabinettet så det ser ikke ut som det trenges noe ny kjøler med det første.

Kjempefornøyd :D

 

Kan jo ha noe med kabinettkjølinga på 400-500cm3/timen og gjøre da.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Skal originalkjøleren stilles manuelt?

Trodde hastigheta på vifta regulerte seg selv etter coretemperaturen.

 

Jeg får ikke testet dette før neste helg, skal reise bort på arbeid denne uka så blir ikke å bruke resten av dagen til spilling, det tar irriterende lang tid å installere OSet med alle de programmene man trenger.

Men skal gi tilbakemelding når jeg har fått spilt litt.

Uansett så hjelper luftflyten i kabinettet betydelig på hvor bra en kjøler virker.

Det fikk jeg testet med det forige systemet med en TT V12 kjøler på en overklokka AMD 2500+ barton prosessor.

Den gjorde jobben sin bemerkelsesverdig bra på laveste hastighet etter modd av kabinett til dagens kjøleløsning som jeg fremdeles bruker.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Det må jo sies å være en fabrikasjonsfeil om ikke kjøleren gjør jobben in out of the box med drivere installert.

På 6800 Ultra kortet mitt gikk vifta på fult inntil drivere var installert, da regulerte den seg etter temperaturen.

Var passe irriterende under installasjon av windows da "støvsugeren" gikk for fult.

Lenke til kommentar
Denne orginalkjøleren bråker så å si ingenting iforhold til mange andre. Kjøler også helt greit.

 

Bruk rivatuner til å stille inn til 75% under 2d og still til 100% under 3D bruk.

 

Kjenner ikke til XFX korta men mitt Gainward 8800gts støyer mye ved 100% og blir meget susete i hodet etter spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...