Gå til innhold

Prosjekt: 14.2 høytalere til PC


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har tenkt å få litt lyd fra rommet mitt ved å kjøpe 2x 7.1 høyttaler-sett.

Altså fjorten høyttalere og to subs.

 

Men jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Budsjettet har jeg ikke enda, og det får jeg kun om min jobbsøknad blir godtatt.

 

Er dette bare idiotisk?

Hadde vært litt tøft egentlig.

 

 

Vet ikke helt hvordan det blir å koble settene sammen.

Det finnes sikkert noe hub-lignende man kan bruke?

 

 

Så er det noen som har tips om hvilke 7.1-sett jeg bør kjøpe, og hvordan jeg bør koble det hele sammen?

 

:p

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

For at det skal bli 14.2 må det vel være unik lyd i hver høyttaler? Ettersom det ikke fins lydkort som støtter dette, og heller ikke spill eller filmer (som jeg vet om ihvertfall), så blir det egentlig bare 7.1 x2. Og det kan jeg ikke se vitsen med i det hele tatt. Da bør du heller legge mer penger i høytalerne og kjøpe noe bra :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Lefse her, det er ingen vits i med så mange høyttalere.

Det er mye bedre å legge litt penger i det å kjøpe seg et sett med noenlunde gode høyttalere(5.1-sett) og en receiver som kan dekode dette.

 

Det eneste du får med 16 høyttalere er mye lyd, men dessverre ikke hverken evne til å spille høyt eller med god kvalitet eller med god oppløsning(kanalseparasjon) hvis du ikke legger MYE penger i det.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen 14.1/14.2-lydkort som jeg vet om. Heller har jeg aldri hørt om filmer med flere kanaler enn 7.1. Så det ene anlegget vil jo bli mer eller mindre redundant.

Istedet for å bruke masse penger på 2 stk. 7.1-anlegg vil jeg heller anbefale deg å investere pengene i ett stk. bedre 5.1- eller 7.1-anlegg.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Dette her x 2

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302219

 

Pluss 4 sånne her PPCPADPT12.jpg

finnes bla på biltema eller clash ohlson.

billigs på biltema ca 11 kr stykk !

 

så 999x999k = 1998 +x11=2042 kr for en sånn oppsett.

 

Da blir det 2 høytalere per hver kanal.

 

:p Men skjønner ikke pointet !Det blir BRED oppsett ja, menb are hvis du har uberstort rom å ha de høytaleren på f.eks :p

 

for min del funker 5.1. ! <3:P

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...