Gå til innhold

Counterstrike og FPS. - HJEEEEEELP..


xHEROx

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på en ting. Er ganske på tuppa her. Jeg har følgende komponenter:

· Aopen GF4 Ti 4200 skjermkort.

· Xp 1700 – 1633 mmx.

..tja..gidder ikke nevne mer.

 

De to komponentene som jeg antar som viktigst for ytelse av spill ect. Uansett. Jeg FÅR ikke mer en 40FPS i CS. Har rundt 80-100 i både Quake 3 og MOHA. Begge spillene skal vell kreve mer en CS.

Har prøvd det meste. Lasta ned diverse tweake program. Skrudd av ‘AA’ og ‘AF’, skrudd av Vsync, satt opp refresh raten på skjermen. Lasta ned nyeste driveren til skjermkortet. Prøvd uhyre mange kommandoer i CS-configen(maxfps_100 ect) blablabla.. Temmelig irriterende. Prøvde forresten 3Dmark her omdagen. Syns jeg fikk temmelig dårlig score(5314).

Hvis du har noen råd.. Kom med de.

Takk skal dere ha.. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet kan ha en del å si på akkurat dette.

For hvis hovedkortet ditt er for "gammelt" kan det ha problemer med GF4 kort. Hadde en kompis som kjøpte seg GF4ti husker ikke helt hvordan type men han fikk aldri mer en 60fps og da var det hovedkortet.. Han investerte i nytt hovedkort med ddr ram og nå har han 100stabilt slik som det skal være..

Lenke til kommentar
Hovedkortet kan ha en del å si på akkurat dette.

For hvis hovedkortet ditt er for "gammelt" kan det ha problemer med GF4 kort. Hadde en kompis som kjøpte seg GF4ti husker ikke helt hvordan type men han fikk aldri mer en 60fps og da var det hovedkortet.. Han investerte i nytt hovedkort med ddr ram og nå har han 100stabilt slik som det skal være..

 

Han hadde ikke bare på vsync'en a? Da stopper den som regel på 60fps, siden xp/2k er så glad i 60Hz!

Lenke til kommentar

-Har et ASUS-DDR266(C.O.P). Socket-A.

(VIA KT266A Chipset) ++.

-Har vell 128+128=256mb ram.

-Vet ikke hvordan type.

 

-Har driver version 29.42 til skjermkortet...

 

- Mente fps_max ja.. Funka ikke et hakk bedre. Det gjorde heller ikke timerefresh moden. Har ikke 40 som max nei. Er heller ikke stabil på 40. Varier fra 5(!!!!)-40.

Har installert er VIA 4in1 driverene også ja..

 

-

En annen ting.

Kvaliteten i CS er helt jævli nå. Her kan dere forøverig se et screenshot:

Kvaliteten var grei før jeg begynnte å stille. Var riktig nok dårlig FPS da også men..

 

Takk for hjelpa forresten.. :woot:

 

ille.jpg

Lenke til kommentar
-Har et ASUS-DDR266(C.O.P). Socket-A.

(VIA KT266A Chipset) ++.

-Har vell 128+128=256mb ram.

-Vet ikke hvordan type.

 

-Har driver version 29.42 til skjermkortet...

 

- Mente fps_max ja.. Funka ikke et hakk bedre. Det gjorde heller ikke timerefresh moden. Har ikke 40 som max nei. Er heller ikke stabil på 40. Varier fra 5(!!!!)-40.  

Har installert er VIA 4in1 driverene også ja..

 

-

En annen ting.

Kvaliteten i CS er helt jævli nå. Her kan dere forøverig se et screenshot:

Kvaliteten var grei før jeg begynnte å stille. Var riktig nok dårlig FPS da også men..

 

Takk for hjelpa forresten.. :woot:  

 

ille.jpg

 

29.42?? er du gal mann det er jo en av første driverne til gf4 og ikke optimert oppgrader til 40.xx

Lenke til kommentar

hm.. det bildet ser ut som software-oppløsning.. sikker på at du kjører OpenGL? Sjekk hvertfall instillingene for skjermkortet og slå av vsync og annet som kan trekke ned ytelsen..

 

Reinstaller drivere.. og hvis det ikke blir bedre tror jeg kortet er defekt eller du har ettellerannet som tar alle ressursene på maskinen..

Lenke til kommentar

heheh..drivern er gammal ja?

Det forklarer kanskje litt ja.

Sikker på at den var den nyeste jeg..Ettersom det var den eneste jeg kunne laste ned ifra Geforce sia.

Trodde jeg kjørte open GL jeg men. Godt mulig det har blitt noen andre

innstillinger etter jeg leika meg med geforce tweak utility. Hvordan kan jeg sjekke det? På CS- innstillingene? (altså på video mods greia)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...