Gå til innhold

hva er det norske ungdommer tror dem er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg finner det komisk at du skal skryte på deg all denne livserfaringen i en alder av 23, for så å kritisere ungdommen for å tro de vet så mye de ikke vet. Når du er knapt ute av ungdommen selv, skal du ikke påstå deg å være så mye mer erfaren. Det blir bare dumt.

 

Kombiner det med din horrible staving og dine generaliserende, nedsettende holdning og så videre, så bframstår du bare som en klovn.

9645160[/snapback]

kan ikke folk slutte å ta dette personlig. kritiser gjerne mine meninger, men ikke kritiser meg.

Det er jo du som setter deg selv over andre. Det er du som mener deg å være bedrevitende. Det er du som selv framstiller deg som prakteksemplet på hvordan den ufyselige ungdommen bør være. Hva hadde du forventet?

 

jeg har aldri skrevet at jeg vet alt, jeg sier bare at de unge tror de vet alt.

Og det vet du?

 

Jeg nedsetter heller ingen. hvor i teksten hat jeg gjort det? ingenting av det jeg ha skrevet har vært rettet mot noen eller personlig.

9645213[/snapback]

 

Det du skriver er selvsagt nedsettende om ungdom, det skjønner du vel selv. Om dette er positivt eller negativt får enhver bedømme selv, men du kan ikke fornekte at det er det.

9645240[/snapback]

ja okey, kan du forklare din mening til hvorfor norge ligger nederst på samtlige lister når det gjelder skole, elever og utdanning (i-land). norge er verdens rikeste land og har alle forusetninger for et akademisk miljø i toppklasse, hvorfor er ikke norge der. jeg har sagt min mening om det. værre er det ikke. la oss høre din mening. så blir vi alle fornøyde.

9645284[/snapback]

 

Er klar over at Norge ikke ligger så godt an, men helt sist? Har du en link?

 

Jeg tror nok dårlige resultater er en kombinasjon av mange ting. For dårlig skole, for dårlige lærere, for dårlige elever. Ingen faktor er den eneste.

9645355[/snapback]

altså det er ikke 1 link som sier alt det jeg har skrevet. jeg har les aviser siden jeg var 17 år. ser på nyhetene i ny og ne. hører politikere debaterer, jeg kjenner også ganske godt de 3 søskene jeg har som går på vgs...det er slik jeg har fått mine meninger fra. så jeg har ikke noe link.

Lenke til kommentar
Skjønner at du gir blanke rettskriving, men når jeg halvveis i posten holder på å gi opp, fordi det du har skrevet er så irriterende å lese, bør du jobbe litt. Noen avsnitt og stor forbokstav er ting vi alle lærte på bareneskolen uansett hvor dårlig skolen og lærerene var.

 

At barn i asia har høyre iq er vel å ta i, med tanke på at iq ikke har noe med kunnskap å gjøre.

Dette med at Norge ligger langt nede på lister i realfag, har flere grunner, der mangel på pugging i skolen er sentralt. Dette er ikke noe nytt, og det er ikke elevens feil, men heller skolesystemet. Håper det blir forbedret i kunnskapsløfte. I  reform 97 ble det lagt vekt på prosjektarbeid, og lærere fikk beskjed om å bruke mye av undervisningstiden på tema arbeid, fremføring, og ting vi kanskje kan betrakte som "lek"

 

Du har mange godt punkter, men du fremstiller de helt feil, og det ødelegger seriøsiteten din.

9645474[/snapback]

jeg bruker sjeldent store bokstaver når jeg skriver her. rett og slett på grunn at at jeg er lat og ikke orker å trykke på shift med lillefingern samtidig som jeg trykker boksaven.

"Du har mange godt punkter, men du fremstiller de helt feil, og det ødelegger seriøsiteten din." til dels enig, men det ble bare nå slik. så jeg tar kritikken.

Lenke til kommentar
Norske ungdommer vet nok akkurat like mye eller lite som deg når du uttaler deg sånn, din gamle tulling.. det er sånne 60 åringer som tror de vet alt og tror at de eier verden, ikke ungdommene.

 

ditt gamle fjols

9643768[/snapback]

jeg har 3 mindre søsken som går på vgs

 

Regner med at han ikke er 60.

9643797[/snapback]

 

nei nei, men sånn generelt...

Lenke til kommentar

Etter mye om og men rundt lokalvalget her hos meg, er det blant annet en skolesak som råder. Det handler om at to skoler skal bli slått sammen til en, av økonomiske grunner. Den eldre garden raser, mens ingen spør ungdommen selv som faktisk skal gå på denne eventuelle skolen. Norge skal ha det til at ungdommen blir hørt, men innen lokalpoilitikk er det for lite tiltak blant oss...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Problemet i Norge er en ukultur blandt unge. "2kool4skool"-syndromet har spredd seg over hele Norge. Det og en haug med kvinnelige lærere som alltid skal være så "forståsegpå"-personer. Sier ikke at kvinner er dårlige lærere, men når kvinneandelen av lærerene er så stor som den er idag så går det jo ut over undervisninga.

 

Egentlig rart at alle lærerne som har fått skikkelig respekt hos klassen min har vært menn rundt 20-års alderen som kommer med vitser eller som fremstiller stoffet på et litt humoristisk måte uten å miste poenget.

 

Jeg er en norsk ungdom, men det gjør vel at mine argument er invalid for jeg bare tror jeg vet hva jeg selv liker og ikke liker, og jeg ikke enda har fyllt år 23 og derfor ikke fått en åpenbaring som får "Revelations" i bibelen til å virke som en barnebok.

 

God natt :scared:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Jeg er en norsk ungdom, men det gjør vel at mine argument er invalid for jeg bare tror jeg vet hva jeg selv liker og ikke liker, og jeg ikke enda har fyllt år 23 og derfor ikke fått en åpenbaring som får "Revelations" i bibelen til å virke som en barnebok.

 

God natt :scared:

9646559[/snapback]

Hørt du får det dagen du fyller 23. Men selv er jeg bare et lite frø på 18 så hva vet jeg?

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg finner det komisk at du skal skryte på deg all denne livserfaringen i en alder av 23, for så å kritisere ungdommen for å tro de vet så mye de ikke vet. Når du er knapt ute av ungdommen selv, skal du ikke påstå deg å være så mye mer erfaren. Det blir bare dumt.

 

Kombiner det med din horrible staving og dine generaliserende, nedsettende holdning og så videre, så bframstår du bare som en klovn.

9645160[/snapback]

kan ikke folk slutte å ta dette personlig. kritiser gjerne mine meninger, men ikke kritiser meg.

Det er jo du som setter deg selv over andre. Det er du som mener deg å være bedrevitende. Det er du som selv framstiller deg som prakteksemplet på hvordan den ufyselige ungdommen bør være. Hva hadde du forventet?

 

jeg har aldri skrevet at jeg vet alt, jeg sier bare at de unge tror de vet alt.

Og det vet du?

 

Jeg nedsetter heller ingen. hvor i teksten hat jeg gjort det? ingenting av det jeg ha skrevet har vært rettet mot noen eller personlig.

9645213[/snapback]

 

Det du skriver er selvsagt nedsettende om ungdom, det skjønner du vel selv. Om dette er positivt eller negativt får enhver bedømme selv, men du kan ikke fornekte at det er det.

9645240[/snapback]

ja okey, kan du forklare din mening til hvorfor norge ligger nederst på samtlige lister når det gjelder skole, elever og utdanning (i-land). norge er verdens rikeste land og har alle forusetninger for et akademisk miljø i toppklasse, hvorfor er ikke norge der. jeg har sagt min mening om det. værre er det ikke. la oss høre din mening. så blir vi alle fornøyde.

9645284[/snapback]

 

Er klar over at Norge ikke ligger så godt an, men helt sist? Har du en link?

 

Jeg tror nok dårlige resultater er en kombinasjon av mange ting. For dårlig skole, for dårlige lærere, for dårlige elever. Ingen faktor er den eneste.

9645355[/snapback]

altså det er ikke 1 link som sier alt det jeg har skrevet. jeg har les aviser siden jeg var 17 år. ser på nyhetene i ny og ne. hører politikere debaterer, jeg kjenner også ganske godt de 3 søskene jeg har som går på vgs...det er slik jeg har fått mine meninger fra. så jeg har ikke noe link.

9645494[/snapback]

Hahaha. Jeg har lest aviser siden jeg var 11, og fulgt med på politiske debatter siden jeg var 14. Det samme har mange av mine venner og bekjente, og de aller fleste gjør begge deler nå. I skrivende stund er jeg 16, fyller 17 i desember.

 

Jeg tror du kunne trengt et kveldskurs i sosiologi. Din bedrevitende holdning forteller meg bare at du overhodet ikke har forståelse og/eller aksept for hvordan andre er. Sagging, også videre. Jeg ser ikke problemet? Det har ikke med holdninger å gjøre. Jeg kjenner mange både vellykkede og flinke personer som sagger. Og ja, de er faktisk over 23. De fordømmer ikke engang folk som er yngre enn dem :)

Ungdom er ungdom, og det er greit nok. Men jeg for min del synes det du sier er helt vanvittig. Og om du faktisk ikke begynte å bry deg overhodet før du ble 17, tror jeg det er grunnen til at du fordømmer andre som nå er på samme alder. Virkeligheten din er en boks (sånn, nå fikk jeg være "den som vet", jeg også).

Endret av toysegutten
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg finner det komisk at du skal skryte på deg all denne livserfaringen i en alder av 23, for så å kritisere ungdommen for å tro de vet så mye de ikke vet. Når du er knapt ute av ungdommen selv, skal du ikke påstå deg å være så mye mer erfaren. Det blir bare dumt.

 

Kombiner det med din horrible staving og dine generaliserende, nedsettende holdning og så videre, så bframstår du bare som en klovn.

9645160[/snapback]

kan ikke folk slutte å ta dette personlig. kritiser gjerne mine meninger, men ikke kritiser meg.

Det er jo du som setter deg selv over andre. Det er du som mener deg å være bedrevitende. Det er du som selv framstiller deg som prakteksemplet på hvordan den ufyselige ungdommen bør være. Hva hadde du forventet?

 

jeg har aldri skrevet at jeg vet alt, jeg sier bare at de unge tror de vet alt.

Og det vet du?

 

Jeg nedsetter heller ingen. hvor i teksten hat jeg gjort det? ingenting av det jeg ha skrevet har vært rettet mot noen eller personlig.

9645213[/snapback]

 

Det du skriver er selvsagt nedsettende om ungdom, det skjønner du vel selv. Om dette er positivt eller negativt får enhver bedømme selv, men du kan ikke fornekte at det er det.

9645240[/snapback]

ja okey, kan du forklare din mening til hvorfor norge ligger nederst på samtlige lister når det gjelder skole, elever og utdanning (i-land). norge er verdens rikeste land og har alle forusetninger for et akademisk miljø i toppklasse, hvorfor er ikke norge der. jeg har sagt min mening om det. værre er det ikke. la oss høre din mening. så blir vi alle fornøyde.

9645284[/snapback]

 

Er klar over at Norge ikke ligger så godt an, men helt sist? Har du en link?

 

Jeg tror nok dårlige resultater er en kombinasjon av mange ting. For dårlig skole, for dårlige lærere, for dårlige elever. Ingen faktor er den eneste.

9645355[/snapback]

altså det er ikke 1 link som sier alt det jeg har skrevet. jeg har les aviser siden jeg var 17 år. ser på nyhetene i ny og ne. hører politikere debaterer, jeg kjenner også ganske godt de 3 søskene jeg har som går på vgs...det er slik jeg har fått mine meninger fra. så jeg har ikke noe link.

9645494[/snapback]

Hahaha. Jeg har lest aviser siden jeg var 11, og fulgt med på politiske debatter siden jeg var 14. Det samme har mange av mine venner og bekjente, og de aller fleste gjør begge deler nå. I skrivende stund er jeg 16, fyller 17 i desember.

 

Jeg tror du kunne trengt et kveldskurs i sosiologi. Din bedrevitende holdning forteller meg bare at du overhodet ikke har forståelse og/eller aksept for hvordan andre er. Sagging, også videre. Jeg ser ikke problemet? Det har ikke med holdninger å gjøre. Jeg kjenner mange både vellykkede og flinke personer som sagger. Og ja, de er faktisk over 23. De fordømmer ikke engang folk som er yngre enn dem :)

Ungdom er ungdom, og det er greit nok. Men jeg for min del synes det du sier er helt vanvittig. Og om du faktisk ikke begynte å bry deg overhodet før du ble 17, tror jeg det er grunnen til at du fordømmer andre som nå er på samme alder. Virkeligheten din er en boks (sånn, nå fikk jeg være "den som vet", jeg også).

9646629[/snapback]

all honør til deg som begynte å lese avisen i en alder av 11. jeg lekte ball ute og spilte nintendo og amiga. jeg tror du ikke helt forstår at jeg faktisk ikke snakker om enkelt individer. jeg generaliserer, det er ikke bra, men helt vandelig å gjøre. jeg har aldri studert i på det humaniske fakultet, så jeg kan ikke utale meg om enkelt mennesker. du tar ting sp bokstavelig. når det gjelder sagging var det bare et metafor. vis skolen inførte en regel mot sagging, ville ingen fulgt den. det er bare et bilde på at en del elever har negativ disiplin. og negativ disiplin er dårlig holdning. det var bare et bilde på det. nå var det ikke meningen at jeg skulle legge ut min biograi og fortelle hva jeg gjorde som 17 år, men selfølgelig så ble jeg mer økonomisk og politisk engasjert rundt den aldern, kjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre. du ser på dette som et angrep mot deg og det er et resultat av at du tar dette personlig. det må du slutte med for da kan du ikke diskutere på et saklig nivå. men jeg har en søster som er på din alder og hver gang jeg diskuterer med henne så bare gir jeg opp, for jeg orker ikke. for at hun skal kjønne kva jeg snakker om må jeg ned på en lavere nivå der ungdommer ofteldrn er på. jeg må snakke med et helt annet retorikk o det bare fikser jeg ikke. så derfor sier jeg bare takk for meg i denne samtalen.

Lenke til kommentar

Er dette en vits? Her starter du en tråd der du rakker ned på norsk ungdom. Så kommer vi og sier vårt syn på dine meninger og temaet, og da kommer du og rakker ned på oss? Visst du skal starte tråder der du rakker ned på folk, i dette tilfellet norsk ungdom og deres udugelighet og dårlige engasjement i skolen, skal du jammen meg ta utgangspunkt i deg selv. Snakk om å "gå ned på et lavere nivå"...

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg finner det komisk at du skal skryte på deg all denne livserfaringen i en alder av 23, for så å kritisere ungdommen for å tro de vet så mye de ikke vet. Når du er knapt ute av ungdommen selv, skal du ikke påstå deg å være så mye mer erfaren. Det blir bare dumt.

 

Kombiner det med din horrible staving og dine generaliserende, nedsettende holdning og så videre, så bframstår du bare som en klovn.

9645160[/snapback]

kan ikke folk slutte å ta dette personlig. kritiser gjerne mine meninger, men ikke kritiser meg.

Det er jo du som setter deg selv over andre. Det er du som mener deg å være bedrevitende. Det er du som selv framstiller deg som prakteksemplet på hvordan den ufyselige ungdommen bør være. Hva hadde du forventet?

 

jeg har aldri skrevet at jeg vet alt, jeg sier bare at de unge tror de vet alt.

Og det vet du?

 

Jeg nedsetter heller ingen. hvor i teksten hat jeg gjort det? ingenting av det jeg ha skrevet har vært rettet mot noen eller personlig.

9645213[/snapback]

 

Det du skriver er selvsagt nedsettende om ungdom, det skjønner du vel selv. Om dette er positivt eller negativt får enhver bedømme selv, men du kan ikke fornekte at det er det.

9645240[/snapback]

ja okey, kan du forklare din mening til hvorfor norge ligger nederst på samtlige lister når det gjelder skole, elever og utdanning (i-land). norge er verdens rikeste land og har alle forusetninger for et akademisk miljø i toppklasse, hvorfor er ikke norge der. jeg har sagt min mening om det. værre er det ikke. la oss høre din mening. så blir vi alle fornøyde.

9645284[/snapback]

 

Er klar over at Norge ikke ligger så godt an, men helt sist? Har du en link?

 

Jeg tror nok dårlige resultater er en kombinasjon av mange ting. For dårlig skole, for dårlige lærere, for dårlige elever. Ingen faktor er den eneste.

9645355[/snapback]

altså det er ikke 1 link som sier alt det jeg har skrevet. jeg har les aviser siden jeg var 17 år. ser på nyhetene i ny og ne. hører politikere debaterer, jeg kjenner også ganske godt de 3 søskene jeg har som går på vgs...det er slik jeg har fått mine meninger fra. så jeg har ikke noe link.

9645494[/snapback]

Hahaha. Jeg har lest aviser siden jeg var 11, og fulgt med på politiske debatter siden jeg var 14. Det samme har mange av mine venner og bekjente, og de aller fleste gjør begge deler nå. I skrivende stund er jeg 16, fyller 17 i desember.

 

Jeg tror du kunne trengt et kveldskurs i sosiologi. Din bedrevitende holdning forteller meg bare at du overhodet ikke har forståelse og/eller aksept for hvordan andre er. Sagging, også videre. Jeg ser ikke problemet? Det har ikke med holdninger å gjøre. Jeg kjenner mange både vellykkede og flinke personer som sagger. Og ja, de er faktisk over 23. De fordømmer ikke engang folk som er yngre enn dem :)

Ungdom er ungdom, og det er greit nok. Men jeg for min del synes det du sier er helt vanvittig. Og om du faktisk ikke begynte å bry deg overhodet før du ble 17, tror jeg det er grunnen til at du fordømmer andre som nå er på samme alder. Virkeligheten din er en boks (sånn, nå fikk jeg være "den som vet", jeg også).

9646629[/snapback]

all honør til deg som begynte å lese avisen i en alder av 11. jeg lekte ball ute og spilte nintendo og amiga. jeg tror du ikke helt forstår at jeg faktisk ikke snakker om enkelt individer. jeg generaliserer, det er ikke bra, men helt vandelig å gjøre. jeg har aldri studert i på det humaniske fakultet, så jeg kan ikke utale meg om enkelt mennesker. du tar ting sp bokstavelig. når det gjelder sagging var det bare et metafor. vis skolen inførte en regel mot sagging, ville ingen fulgt den. det er bare et bilde på at en del elever har negativ disiplin. og negativ disiplin er dårlig holdning. det var bare et bilde på det. nå var det ikke meningen at jeg skulle legge ut min biograi og fortelle hva jeg gjorde som 17 år, men selfølgelig så ble jeg mer økonomisk og politisk engasjert rundt den aldern, kjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre. du ser på dette som et angrep mot deg og det er et resultat av at du tar dette personlig. det må du slutte med for da kan du ikke diskutere på et saklig nivå. men jeg har en søster som er på din alder og hver gang jeg diskuterer med henne så bare gir jeg opp, for jeg orker ikke. for at hun skal kjønne kva jeg snakker om må jeg ned på en lavere nivå der ungdommer ofteldrn er på. jeg må snakke med et helt annet retorikk o det bare fikser jeg ikke. så derfor sier jeg bare takk for meg i denne samtalen.

9646707[/snapback]

Om du snakker like ræva som du skriver forstår jeg hu godt.

Dette er ikke noe angrep, jeg bare generaliserer deg, ikke ta det personlig, men du kan ikke skrive for fem øre.

Lenke til kommentar
Er dette en vits? Her starter du en tråd der du rakker ned på norsk ungdom. Så kommer vi og sier vårt syn på dine meninger og temaet, og da kommer du og rakker ned på oss? Visst du skal starte tråder der du rakker ned på folk, i dette tilfellet norsk ungdom og deres udugelighet og dårlige engasjement i skolen, skal du jammen meg ta utgangspunkt i deg selv. Snakk om å "gå ned på et lavere nivå"...

9646750[/snapback]

rakker ned? jeg har ikke nevnt en eneste navn .. har ikke rakket ned på noen. men jeg kan ikke noe for at det sitter folk der ute som tror det er nettop dem jeg snakker om og som tar det personlig og som apsolutt skal "ta igjenn" på meg. hva er det du vil jeg skal gjøre da, sitte å smile? nei jeg jeg prøver på er å svare tilbake slik at dem kanskje forstår hva jeg mener. men i følge deg så er det visnok det samme som å rakke ned på folk fordi du svarer for deg. greit nok, jeg bruker i teksten min "norsk ungdom" så får ungdomene som leser det selv sitte å avgjøre om det gjelder dem eller ikke. jeg kan jo ikke sitte å si pål og eva og steinar og laila og jørn, derfor sier jeg "norsk ungdom". når jeg skrev å gå ned på et lavere nivå så tror jeg du ikke helt vet hva jeg snakker om...nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men som de aller fleste gjør så tilpasser man seg avhengig av hvem du snakker med. jeg snakker ikke likt med en 6 åring som jeg gjør med sjefen min på 40 år. samme som jeg snakker ikke likt med en som er 16 som er 30 år. det er jo slik vi mennesker er. så jeg kjønner ikke hvorfor jeg skal få pepper for det. men selfølgelig vis du finner noe konkret du mener jeg direkte rakker ned på noen her så må du si i fra. får sånt er apsolutt ikke bra og da skal jeg selfølgelig beklage til vedkomende.

Endret av janern21
Lenke til kommentar
altså det er ikke 1 link som sier alt det jeg har skrevet. jeg har les aviser siden jeg var 17 år. ser på nyhetene i ny og ne. hører politikere debaterer, jeg kjenner også ganske godt de 3 søskene jeg har som går på vgs...det er slik jeg har fått mine meninger fra. så jeg har ikke noe link.

9645494[/snapback]

 

Så det du sier er at du bare har anekdotiske bevis. Du generaliserer ut fra hva du har hørt politikere si og hvordan du observerer at søsknene dine er.

 

Du er ikke annet enn en vits. Hver gang det kommer eldre bedrevitere som klager over ungdommens moralske (og andre) forfall, minner jeg om at folk har sagt dette til uminnelige tider, og det har blitt folk av tidligere generasjoner også. Ingen ser ut til å svare på dét punktet.

 

Vær så snill, kast den overlegne tonen på dynga, underbygg dine påstander og kom med konstruktive forslag.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Trur de kunne heva snitte bare med og forlenga timenne 5 minn så en kunne hatt en form for lekse sjekk. For meg så stoppa leksesjekking fra de fleste lærerne fra ungdomskolen og helt ut vgs, med noen får untak. Når man går på ungdomskolen så er det en farlig stor fristelse og droppe leksenne siden de ikke blir sjekka like vel, og det er vannskelig og komme inn i det igjen senere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...