Gå til innhold

Hvordan sjekke om sixaxis virker 100%?


psino

Anbefalte innlegg

Har hatt konsollen siden 30 juli nå, og har hatt to kontrollere siden jeg kjøpte den. Men nå mistenker jeg den ene kontrollen min sin sixaxis til å være defekt. Kan ha vært slik siden jeg kjøpte den, men har ikke lagt merke til det før nå.

 

Måten jeg ser det på, er i et minigame på Locoroco (der hvor du skal spille noe ala flipper). når kontrollen ligger på bordet, helt stille, så driver de pinnene (som en bruker til å slå locorocoen opp med) på å og lager små slag, slik at locorocoen ikke ligger stille, og jeg må time mine ristinger etter de slagene. Dette skjer kun ved den ene kontrollen. Med den andre kontrollen ligger de helt i ro, og jeg kan riste når jeg vil for å slå locorocoen opp.

 

Tror derfor at den ene kontrollen har defekt sixaxis, og tenker meg å dra til Siba for å reklamere/bytte, men lurer på om det er en grei måte å påvise dette på, uten å dra med meg min egen PS3 for å vise de midt i spillet. Er det noen som vet?

 

EDIT: kan forsåvidt legge til at hverken av kontrollene har gått i gulvet.

Endret av psino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok med meg kontrollen til siba i forigårs og fortalte hva problemet mitt var. Fortalte de at jeg hadde prøvd litt forskjellig, og at den andre kontrollen min fungerte perfekt. Da fikk jeg en ny erstatningskontroll på stedet uten spørsmål. Egentlig litt imponert over at de var så greie når det egentlig er et issue som jeg ikke kan påvise i butikken, så de bare må ta ordet mitt for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...