Gå til innhold

Skal ha altmuligmaskin til 80 000 - 100 000


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest alt her, men skal du ha en slik pc bør du sjekke ut www.boxxtech.com Der kan du få det beste av det beste. Disse "pc"-ene er laget til proff. filmredigering, cad, studio +++. Der får du 8 opteronprosessorer i samme maskin (Tror faktisk du kan få 16 stk.) Så her har du mer enn nok å bruke penger på. Jeg tror den dyreste du klarer å produesere med deres "customize computer" (eller hva den heter) vil koste deg ca. 500 000 kroner. Også kan du selvfølgelig ringe inn å få en custom pc som da sikkert blir dyrere.

 

Hvis du finner ut at du har for mange penger igjen etter å kjøpt dette her så trenger jeg faktisk en pc selv. Jeg driver med 3D og sitter på en skikkelig gammel pc som synger på sitt siste vers nå, så det er bare å rive i å kjøpe 2 fra boxx og gi en til meg :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man drive seriøst med video redigering og samtidig ha muligheten til å spille spill, blir det vel egentlig ikke noe reelt alternativ annet enn å kjøpe nettopp 2 pc'r. En med quadro skjermkort og par dualcores eller så og en med sli geforce kort og enkel quad core, burde holde lenge. For siden det ikke vil holde for evig blir resten sløsing, bare ståendes som ubrukte ressurser i maskinen. Det er mer effekt sparende og komfort i å ha 2 pc'r da "rendringen" på videoredigering av type heftigere prosjekter gjerne tar litt tid, så vil man la den maskinen få jobbe i fred og ro. Så kan man sette seg på gamer PC-en og heller spille litt mens andre PC-en jobber..

Lenke til kommentar
Må jeg ikke betale moms siden det er fra utlandet?

9630473[/snapback]

Du vil ødsle bort 100 000 på en en pc, så bekymrer du deg for litt moms? :roll:

 

Uansett, en pc til 100 laken er vulgært og umoralsk :p

9630619[/snapback]

Lurte bare. Nå synes jeg selv ikke 100 000 er så veldig mye da, men det har sikkert noe med at jeg har ganske mye penger.

9630637[/snapback]

 

Kjøp deg en pc til 20000, sett resten av pengene på konto, bytt til ny pc til 20000 hvert 3. år, vips så har du bra pc i 15 år :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle bygd en PC for i nærheten av det budsjettet hadde jeg gått for workstation/server-komponenter. F.eks: 2 Xeon-prosessorer, masse registrert minne, SAS-disker og Quadro- eller FireGL-skjermkort.

 

Men, jeg har selvfølgelig ikke behov for det :p.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Ville ha venta til over jul, ved tanke på 45nm, G90 osv.

9632727[/snapback]

 

 

Vente? Det er det dummeste jeg har hørt! Har man penger så er det bare å kjøre på!

 

Jeg hadde aldri klart meg uten PC :cry:

 

Personlig synes jeg det er helt i orden å ha pc til 50k, men det er min mening da :)

 

Edit: Jeg lukter en fornuftig kar som vil bruke mange penger på en utrolig morsom hobby!

 

Om noen bruker 100k på en bil som synker ganske mye i verdi hvert år, da er det ingen som rynker på nesen engang ;)

 

Det finnes forresten mange andre dumme ting man kan bruke 100k på :yes:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
så anbefal noe bedre da :)

 

Vel, maskinen ser jo helt vill ut unntatt en ting : Lydkortet.

Det som står i der er et leketøy sammenlignet med proffkorteme.

 

Men det duger til gaming og videoredigering såklart, og hvis du bruker den digitale inngangen mot f.eks et surroundanlegg så vil jo det ta seg av konverteringen.

Men straks noe skal konverteres fra analogt til digitalt og tilbake finnes det bedre alternativer.

 

Lynx har et High-end 2-kanalskort som er verd å sjekke ut :

http://www.lynxstudio.com/product_detail.asp?i=11

 

The L22 is an excellent choice for mastering and broadcast facilities where quality and stability are crucial. This professional audio interface card is also intended for use in the most demanding audio recording, post-production, and measurement applications.

 

Videoredigering er jo post-production :thumbup:

 

 

Åja, også SCSI-disker da såklart. Et brutalt RAID-oppsett med SCSI-disker til system, scrap og swap, og vanlig SATA til lagring. Kanskje to schwære disker som er speilet for redundans i tilfelle en disk ryker. For 100k burde det la seg gjøre skulle jeg tro.

Mulig at noen som handler i dette prissjiktet kunne ha lyst på Blu-ray og/eller HD-DVD leser/skriver, men det er jo ikke et must helt ennå.

Endret av -x-
Lenke til kommentar

Alternativ 1: Kjøp PC til 15k, server til 20k, 65k på konsulentarbeid for å sette opp domenekontroller med én klient.

 

Alternativ 2: Kjøp PC til 15k, bruk 85k på å legge fiber inn til huset ditt.

 

Alternativ 3: Kjøp PC til 15k, bruk 85k på en pervers Cisco-boks med medfølgende konsulentarbeid.

 

Alternativ 4: En kombinasjon av overnevnte alternativer.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...