Gå til innhold

Kvelds lyset i fjæra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte bildet godt jeg også, fint lys, og fine bevegelser i sjøen. Kanskje litt klisje-aktig, men det er fullt lov. Vanskelig å være innovativ hele tiden, de fleste bilder er jo tross alt tatt før...

Jeg er også enig i at bildet heller litt mot høyre, og tok meg den friheten og sjekke det i PS. Jeg fikk, med en lynrask measurement, nesten en grad helling, noe som faktisk hjalp. Prøv det ut selv, mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Ser litt etterbehandlet ut ja, med så voldsomme farger, hvis det ikke er det må jeg bare gi fotografen en virkelig klapp på skulderen. Dette er ett "voldsomt" bilde, hvis du ser på skyene som taker hele himmelen. Likte veldig godt at fargene er så varme var deilig i høstkulda :)

 

Hele bildet får ett eventyrpreg (minnet meg litt om ringenes herre først) pga. lang eksponering.

Lenke til kommentar
Det er vel bare vi som er det da, mener du ? :tease:

9622762[/snapback]

 

Om dere har tenkt å rette opp bildet i forhold til vannet blir det helt feil !

9624274[/snapback]

Helt korrekt. Bakgrunnen er nemlig ikke en horisont mot havet, men en landlinje. Hvor rett den er i forhold til kantene avhenger av fra hvilken vinkel bildet er tatt i. Det er bare til å venne seg til at ikke alle bilder skal ha en snorrett linje tvers over bildet, fordi det er ikke slik verden er. Ta en kikk over til den andre bredden neste gang du står ved en fjor.

 

Fint bilde med fine farger.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger.....

Er noe etterbahandlet da jeg tar alle bildene mine i raw, men lyset og fargene var helt spesiellt denne kvelden og med mine justeringer har jeg prøvd å igjenskape det jeg så med mine øyne. Kamra klarer aldri det uansett...... Varmen og fargene er slik jeg opplevde det der og da.

Lenke til kommentar

Det er godt at når man er uenig i hvordan et bilde kan være/ burde være/ skal være, så er det til slutt fotografen selv som avgjør hvordan det skal bli. I dette tilfellet opplevde jeg bildet som litt skjevt, og jeg ville derfor ha rettet opp en liten tanke om det hadde vært mitt bilde, selv om jeg er fullstendig klar over at strandlinjer etc ikke er hverken horisontale eller rettlinjet.

For min del er det ikke vannlinjen i seg selv som gjør at bildet oppleves skjevt, men det kombinert med overgang land/ himmel, og måten himmelen fremstår på som totalt gjør opplevelsen av bildet som litt skjevt.

At fotografen som kjenner plassen og vet hvordan bildet ble tatt er uenig er noe jeg respekterer fullt ut.

Linjer i et bildet kan brukes både bevisst og dessverre oftest ubevisst til å skape effekter. Dette er veldig virknigsfullt, men kan også straffes dersom man ikke er bevisst fullt ut på hva man gjør.

Det viktigste er uansett at man har et bevisst forhold til det man gjør, så får man til slutt et resultat man er fornøyd med.

Ellers syns jeg ikke dette er det store temaet når det gjelder ovennevnte bildet spesielt, da bildet ellers er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...