Gå til innhold

Half Life 2: Episode 2 informasjonstråd


Anbefalte innlegg

Da er tiden her snart igjen. Om en uke lanseres neste kapittel i Half Life-serien. Tenkte jeg skulle samle det jeg kan av informasjon og ta for meg historien så langt, og hva som kommer til å skje i Episode 2.

 

ep2-logo.png

Offisielt nettsted: http://orange.half-life2.com/index.html

 

<span style='font-size:11pt;line-height:100%'>Tilgjengelig kl. 09:01 10.oktober norsk tid</span>

http://forums.steampowered.com/forums/show...p?t=502557&

 

<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>Preloading har startet:</span>

Preload HL2: Episode 2

 

Teknologiske nyheter:

- Oppgradert fysikksystem (ødeleggelse i stor skala)

- Dynamiske skygger

- Neste versjon av Source sin ansiktsanimasjon

- Nye partikkeleffekter

 

Nye ting ellers:

- Strider Buster (våpen mot Stridere)

- Hunters (mini Strider)

- Antlion worker

- Ny bil (hot rod)

 

 

Systemkrav:

Minimum:

- 1.7 GHz Processor

- 512MB RAM

- DirectX® 8 level Graphics Card

- Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard

- Internet Connection

 

Recommended:

- Pentium 4 processor (3.0GHz, or better)

- 1GB RAM

- DirectX® 9 level Graphics Card

- Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard

- Internet Connection

 

 

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Historien så langt</span>

En lite sammendrag om hva som har skjedd i serien så langt. Gjerne rett meg om noe er feil eller dere syns mangler.

 

Half Life

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gordon Freeman havner midt opp i en ulykke som skaper en rifte (Resonance Cascade) mellom jorden og dimensjonen Xen. I kampen for å nå overflaten, møter Freeman komandosoldater som skal skjule at det hele har skjedd.

 

G-man overvåker Freeman og hjelper han på veg. Til slutt blir Freeman ansatt av G-man. etter at Gordon beseiret Nihilanth i Xen. G-man setter da Freeman i dvale.

 

Half Life 2

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gordon blir vekt opp igjen rundt 10 år etter hendelsen i New Mexico (Black Mesa). Han ankommer toget inn til City 17 som nå driftes av administratoren av Black Mesa, Dr. Breen. Her møter han gjengen fra tidligere, deriblant Alyx Vance. Hun hjelper Gordon i forsøket på å stoppe The Combine og starte en opprør blant folket.

 

Dr. Breen stoppes i det han skal stikke til The Combine sin hjemplanet i det fusjonsreaktoren i Citedel-en eksploderer. Tiden stoppes og G-man viser seg. Gordon og Alyx settes i en tidsklemme for videre vurdering.

 

Half Life 2: Episode 1

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kort tid etter hendelsen i HL2 bryter rasen Vortigaunts inn og henter tilbake Alyx og Freeman. G-man merker dette, men blir stoppet av Vortigaunts før han kan gjøre noe.

 

Det Vortigaunts ønsker å bruke Freeman til er å redde folket i City 17 før reaktoren i Citadel-en eksploderer. Alyx får tak i informasjon om The Combine som kan hjelpe rebellene, og stikker i lag med Freeman på toget ut av byen i siste liten. Eksplosjonen når toget og her stopper det... Like før eksplosjonen sender The Combine beskjed til hjemverdenen om at jorden har falt.

 

Half Life 2: Episode 2

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Informasjonen Alyx har med seg må nå rebellene med Dr. Kleiner og Eli Vance i spissen. De befinner seg i en hemmelig base i White Forrest. På veien møter Alyx og Gordon nye utfordringer, blant annet en ny fiende kalt Hunter. Alyx og Gordon Freeman må forte seg med The Combine i hælene, for å få skutt opp en rakett som stenger superportalen. Når den stenges kan ikke The Combine få forsterkninger fra sin hjemverden. Og da starte nok en "The Seven Hour War".

 

Bilder

 

post-18775-1191340800_thumb.jpg

post-18775-1191340808_thumb.jpg

post-18775-1191340814_thumb.jpg

post-18775-1191340820_thumb.jpg

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og vi gleder oss! Men hvordan blir kravene i forhold til  vanlige HL2 og EP1?

9620507[/snapback]

Skal ikke være store forskjellen. Men Valve har fjernet støtte for DX7 nå, for den som henger såpass etter i skjermkortverden. Systemkravene står i posten. Den som kjørte Episode 1 godt, vil nok kjøre 2 godt også.

 

Episode 2 har også optimaliseringer for flere kjerner. Valve har laget en hybrid til Source når det gjelder flere kjerner. Motoren vil automatisk justere seg til prosessorens egenskaper.

Lenke til kommentar
Er ikke noe redd for å ikke kjøre spillet, men mer hvordan innstillinger jeg kan ha :) .

Men er det støtte for DX10?

9622814[/snapback]

Episode 2 vil ha støtte for DX10, men det vil ikke bli noen grafiske forbedringer som jeg vet om.

 

Kommer de teknologiske oppgraderingene til å bli innført i CS: S og?

9623026[/snapback]

Tvilsomt. Konsoll-versjonene vil få oppdatert HL2 og Episode 1 med forbedringene i Episode 2. Uklart om PC også vil få denne ennå.

Lenke til kommentar

Spent på hvordan PC-en min takler dette spillet. Kjører HL2 og Episode 2 på fullt med små problemer. Lost Coast hakket litt. Tror ikke jeg får nyte de grafiske finessene, men tror det skal gå greit likevel. Møter systemkravene ganske greit.

 

Holder på å spille gjennom HL2 og EP1 nå, så jeg blir klar som et egg til release.

Lenke til kommentar

Har nesten ikke fullført et eneste PC-spill etter hl2, ikke en gang Ep1 bla pga ræva PC.

 

Gjorde en megabillig(550kr) upgrade av PC-en i går. Erstattet 9500pro med 6800GT Golden Edition overklokket til 420Mhz/1200Mhz, 512MB ram til 1024MB og overklokket xp2400 til xp2700. HL2 på max settings i 1600x1024(16:10) går som smør. Regner med Episode 2 går sånn passe OK med dette oppsettet også.

 

Strax rundet Ep1 og gleder meg som en unge til Ep2. Blir bra med et miljøskifte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...