Gå til innhold

Forskjell på å kjøpe ps3 i USA og i Norge?


mhmmhm

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg ps3 fra USA eller om jeg skal kjøpe den her hjemme i Norge.. det er jo helt klart billigere i USA, men må regne litt på toll og mva...

 

Men det jeg lurer på er om spill og filmer og alt mulig rart vil fungere med det du får kjøpt i Norge, om jeg kjøper den fra USA??

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En jeg kjenner kjøpte seg PS3 fra USA, fordi det var billigere. Han endte opp med å måtte bestille enda en fra USA fordi den første hadde feil på kjølingssystemet (plutselig kostet PS3-en han 10K). Garanti på ting kjøpt fra statene er vel på godt nær lik null. Men, sjansen for at det skal være feil på akkurat din maskin er jo ganske liten med tanke på PS3 da :)

 

PS og PS2 spill er soneinndelte, samme med Blu-ray filmer.. Men PS3 spill er som sagt sonefrie. Ellers har den universal strømforsyning, så alt du trenger for å koble den til her hjemme er en standard PC strømkabel.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Du får ikke bedre garanti på Norsk PS3, du har bedre reklamasjons rett (5 år), dette må du IKKE blande sammen, for reklamasjonsretten er lov festet, og du som KUNDE må hevde den ved reklamasjons saker.

 

Selger/service verksted er på ingen måte forpliktet om og informere om dette når service må skje, dette må kunde selv hevde.

Lenke til kommentar
Garanti på ting kjøpt fra statene er vel på godt nær lik null.

 

Vet egentlig ikke om det er garanti eller reklamasjonsrett jeg har benyttet meg av, men jeg har aldri hatt problemer med å få byttet eller utbedret feil på varer jeg har kjøpt i USA.

 

Ulempen er selvsagt at dersom du handler fra statene så må du som regel sende ting dit for reklamasjoner, noe som kan ta litt tid og bli dyrt med postgang i lengden.

 

Men prisene er jo svært hyggelige da, og jeg handler stort sett all elektronikk i USA, men har ingen erfaring med PS3 dessverre...

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig at folk som ikke har peiling svarer på spm ang. garantier...

 

Jeg kjøpte min ps3 da jeg var i USA, og i den annledning sendte jeg mail til Sony Norge for å høre om sony opererer med internasjonal garanti på sine konsoller.. Svaret jeg fikk var at de gjør det, og man kan sende konsollen inn til Sony Norge, men man må betale en kostnad for å få den reparert..

 

Jeg vet ikke hvor stor denne kostnaden er, men det er nok absolutt lønnsømt å kjøpe ps3 i statene..

Endret av cdahl85
Lenke til kommentar
Du får ikke bedre garanti på Norsk PS3, du har bedre reklamasjons rett (5 år), dette må du IKKE blande sammen, for reklamasjonsretten er lov festet, og du som KUNDE må hevde den ved reklamasjons saker.

 

Selger/service verksted er på ingen måte forpliktet om og informere om dette når service må skje, dette må kunde selv hevde.

9613930[/snapback]

Du får faktisk bedre garanti i Norge, her har vi 2 år. I USA og mange andre land er det 1 år som gjelder, i feks USA kan du betale for utvidet garanti ved kjøp av et produkt så du får 2 år slik som her i norge.

 

Så til trådstarter, jeg hadde lett betalt litt mer for den garantien du får i norge og inklusiv reklamasjonsretten har du en god maskin i 5 år.

Lenke til kommentar
Har du noen eksempler?

9618563[/snapback]

 

Det kommer helt ann på hva det er men frakt blir jo som regel 100 -250 litt avhengi av ossen man gjør det .

Teknikker tar ofte 250+ mva. pr. på begynte time for rep. så er det evnt. deler .

 

Driver i mobilbransjen selv og sånn fungere det der når det ikke er garant.

Lenke til kommentar
Har du noen eksempler?

9618563[/snapback]

 

Hvor vanskelig skal du være?

 

Jeg jobber ikke for Sony og jeg har heller ikke sent inn min ps3 til reperasjon så jeg vet ikke hvilke priser de opererer med...

 

Bare slutt å svar på ting du overhodet ikke vet noe om, det skaper bare mer problemer for de du tror "hjelper"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...