Gå til innhold

Samletråd for PS3-import(pris, tid, hvor osv)


Nimrad

Anbefalte innlegg

Siden det sikkert er noen der ute (inkl. meg) som tenker på å importere PS3 fra enten Japan eller USA hadde det vært greit med en samletråd med oversikt over steder folk har importert fra. Jeg kommer til å oppdatere denne første posten så det er greit om dere bruker denne malen:

 

Stedet du kjøpte den

Pris for selve konsollen i den valutaen butikken bruker og evt. pris i NOK i tillegg

Pris for frakt

Måtte du betale moms?

Måtte du eventuelt spørre spesielt om de kunne skrive under 200 kr. i verdi e.l.

Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du hadde konsollen? (opplys gjerne om det inneholder noen søndager/lørdager)

Fikk du sporingsnummer?

Eventuell ekstra info som er verdt å vite

 

 

I tillegg hvis noen lurer så kan jeg liste opp forskjeller på US/JAP/EUR versjonen av konsollen (tatt rett fra hukommelsen, kan ha glemt noe):

 

US

US versjonen har emotion engine (for å kunne spill PS1 og 2 spill) og spiller opp i mot 100% av alle PS2-spill fra USA og Canada. Epleskrell sier at de nå begynner å produsere disse også uten emo chippen ;)

Den spiller sone A/1 blu-ray-filmer som vil si filmer fra Amerika, Japan og et par land til borte ved Japan. (Ikke alle blu-ray-filmer er regionkodet)

Den spiller sone 1 DVD-er som vil si USA og Canada, samme gjelder vel PS1 og 2 spill.

Ellers spiller den alt av PS3-spill siden PS3-spill er regionfrie.

Den funker også med alt av hardware.

 

JAP

Den Japanske versjonen har også emotion engine, men i Japan er også PS2-spill regionkodet. Epleskrell sier at de nå begynner å produsere disse også uten emo chippen ;)

Den spiller naturligvis sone A/1 blu-ray-filmer den også.

Den spiller sone 2 DVD-er, men spiller NTSC-J så den spiller ikke norske DVD-er

Det er også rykte (bekreftet?) om at den Japanske versjonen sensurerer blod i spill som f.eks. Resistance:FOM.

Spiller også av alle PS3-spill og funker med all hardware.

 

EUR

Den Europeiske har ikke emotion engine og spiller ca 70 % av alle PS2-spill. Se her for liste over spill som er kompatible.

Den spiller Europeisk og Afrikansk sone B/2 blu-ray-filmer. Spiller norske DVD-filmer.

Spiller også av alle PS3-spill og funker med all hardware.

 

Det kan være greit å merke seg at du må sende inn konsollen inn til USA/Canada om du kjøper i Canada, men om du kjøper i Europa kan du sende inn i Norge tror jeg. Er hvertfall delt opp i sånne soner.

 

Er noe feil eller har jeg glemt noe så si i fra :)

 

PS3-importører:

 

Importerte meg en PS3 for nesten 3 uker siden.

 

Stedet du kjøpte den Videogamesplus

Pris for selve konsollen: $749.99CDN

Pris for frakt: $127.99CDN

moms?: Nope. :D

Måtte du eventuelt spørre: Nope butikken gjør det automatisk

Hvor lang tid: Bestilte på fredag fikk den på mandag

sporingsnummer? Ja fikk med sporingsnummer

 

Ekstra info: Fikk konsollen, et spill og 3 Blu Ray filmer og alikevel ble prisen under 6000,- :thumbup:

8198079[/snapback]

 

Importerte meg en PS3 for nesten 3 uker siden. (jeg også)

 

Stedet du kjøpte den: Videogamesplus.

Pris for selve konsollen: $636.34US

Pris for frakt: $127.26US

Moms?: Nope. 

Måtte du eventuelt spørre: Egentlig ikke, men jeg gjorde dette uansett.

Hvor lang tid: Bestilte på søndag, men grunnet problemer med kredittkort fikk jeg den ikke før på fredag.

Sporingsnummer? Ja fikk med sporingsnummer

 

Ekstra info: Fikk konsollen, et spill og en ekstra kontroll og allikevel ble prisen ca. 5200   :thumbup:  Dette er medregnet frakt

8198317[/snapback]

 

Stedet du kjøpte den: Ebay

Pris for selve konsollen: $599US

Pris for frakt: $70US

Moms?: Nope.

Måtte du eventuelt spørre: jupp

Hvor lang tid: 5 dager

Sporingsnummer? Ja

 

Ellers har jeg kjøpt resistance fall of man, def jam icon, motorstorm, god of war 2, blu-ray kontroll og en ekstra sixaxxis fra videogameplus

8198433[/snapback]

 

Stedet du kjøpte den: eBay

Pris for selve konsollen: $550

Pris for frakt: $180

Måtte du betale moms? neh ;)

Måtte du eventuelt spørre spesielt om de kunne skrive under 200 kr. i verdi e.l.: Ja, spurte selger om hun kunne sette som gift og value til $50

Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du hadde konsollen? Kjøpte på fredag fra US, fikk konsollen på tirsdag

Fikk du sporingsnummer? Jepp

Eventuell ekstra info: Heftig service fra usps, billig å kjøpe fra US, og enda billigere spill fra VGP

 

Kom vel på totalt 4460 for konsoll inkl frakt

PS360gb + 3spill+ekstra sixaxis ~6laken

8199899[/snapback]

 

Stedet du kjøpte den: NCS (National Console Support)

Pris for selve konsollen: $679.00 USD

Pris for frakt: 74,- NOK (Jobber i DHL)

moms?:  Nei

Måtte du eventuelt spørre: Nei, jeg fikk sendt varen med DHL og avtalte.

Hvor lang tid: Bestilte Mandag levert Fredag

sporingsnummer? Ja fikk med sporingsnummer  og tlf nr.

8202042[/snapback]

 

bestilte den søndag men på grunn av at jeg måtte be banken sende bekreftelse på at kortet var mitt fekk jeg bekrefta bestillinga på tirsdag å i dag sitter jeg med

konsollen !

 

 

Stedet du kjøpte den Videogamesplus

Pris for selve konsollen: 3990 NOK

Pris for frakt: $127.99CDN

moms?: Nei ingen moms..

Måtte du eventuelt spørre: nei, men spurte

Hvor lang tid: bestilt søndag og sent tirsdag og motatt på døra i dag(torsdag)

sporingsnummer? Ja fikk med sporingsnummer

8211885[/snapback]

Endret fra fredag til torsdag siden det er torsdag i dag.

 

Stedet du kjøpte den

Ebay, var en kar i New Jersey som solgte den.

 

Pris for selve konsollen i den valutaen butikken bruker og evt. pris i NOK i tillegg

587.00 USD = 3,597.31 NOK.

 

Pris for frakt

70.00 USD = 428.981 NOK

 

Måtte du betale moms?

Ja.

 

Måtte du eventuelt spørre spesielt om de kunne skrive under 200 kr. i verdi e.l.

Gadd ikke styre med det.

 

Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du hadde konsollen? (opplys gjerne om det inneholder noen søndager/lørdager)

Maskinen blei sendt 29.01.2007 (mandag), henta den på Alnabru den 06.02.2007 (tirsdag).

 

Fikk du sporingsnummer?

Ja.

 

Eventuell ekstra info som er verdt å vite

Pass godt på feedback fra folk dere kjøper fra på Ebay. Les også auksjonen nøye, så dere får det dere vil ha. Husk også å sjekke at selgeren sender til Europa.

8224435[/snapback]

 

Stedet du kjøpte den: pantip Bankok Thailand

Pris for selve konsollen: 3900 kr

Pris for frakt: tok den med selv

moms?: Nei

kjøpte med extra kontroller for : 330 kr

8341882[/snapback]

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Importerte meg en PS3 for nesten 3 uker siden.

 

Stedet du kjøpte den Videogamesplus

Pris for selve konsollen: $749.99CDN

Pris for frakt: $127.99CDN

moms?: Nope. :D

Måtte du eventuelt spørre: Nope butikken gjør det automatisk

Hvor lang tid: Bestilte på fredag fikk den på mandag

sporingsnummer? Ja fikk med sporingsnummer

 

Ekstra info: Fikk konsollen, et spill og 3 Blu Ray filmer og alikevel ble prisen under 6000,- :thumbup:

Lenke til kommentar

Importerte meg en PS3 for nesten 3 uker siden. (jeg også)

 

Stedet du kjøpte den: Videogamesplus.

Pris for selve konsollen: $636.34US

Pris for frakt: $127.26US

Moms?: Nope.

Måtte du eventuelt spørre: Egentlig ikke, men jeg gjorde dette uansett.

Hvor lang tid: Bestilte på søndag, men grunnet problemer med kredittkort fikk jeg den ikke før på fredag.

Sporingsnummer? Ja fikk med sporingsnummer

 

Ekstra info: Fikk konsollen, et spill og en ekstra kontroll og allikevel ble prisen ca. 5200 :thumbup: Dette er medregnet frakt

Endret av vict0r
Lenke til kommentar

Stedet du kjøpte den: Ebay

Pris for selve konsollen: $599US

Pris for frakt: $70US

Moms?: Nope.

Måtte du eventuelt spørre: jupp

Hvor lang tid: 5 dager

Sporingsnummer? Ja

 

Ellers har jeg kjøpt resistance fall of man, def jam icon, motorstorm, god of war 2, blu-ray kontroll og en ekstra sixaxxis fra videogameplus

 

Har også kjøpt crank (sinnsykt bra) og the departed på blu-ray.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
jepp...det blir ikke blod resistance f.eks........men hvis man bestiller en fra usa nå så er man jo litt teit det er jo bare 3 dager til du kan gå i butikken og kjøpe deg en som passer din region med ps1,ps2,dvd,blu-ray filmer

8198414[/snapback]

Joa, men der jo faktisk penger å spare på å kjøpe en fra Canada, ikke rent lite heller.

 

Tipset er at man styrer unna Asia, hvis man syns en dash med blod i spill er ålreit :thumbup:

Lenke til kommentar
Man får heller ikke garanti med på en som er kjøpt utenfor Norden eller skandinavia. Du kan selvfølgelig bruke garantien der den er kjøpt, men du kan ikke levere den i Norge. Litt slitsomt å måtte sende den til Canada hvis noen problemer skulle oppstå.

8198471[/snapback]

Går vell an å levere til Sony Norge e.l.? De har jo Worldwide Garanty (tror jeg)

Lenke til kommentar
Man får heller ikke garanti med på en som er kjøpt utenfor Norden eller skandinavia. Du kan selvfølgelig bruke garantien der den er kjøpt, men du kan ikke levere den i Norge. Litt slitsomt å måtte sende den til Canada hvis noen problemer skulle oppstå.

8198471[/snapback]

Går vell an å levere til Sony Norge e.l.? De har jo Worldwide Garanty (tror jeg)

8198607[/snapback]

Hei Christian,

 

 

 

en PS3 som er købt i Canada har kun garanti i USA/Canada.

 

 

 

Hvis du kjøper en PS3 i Norge, så er garantien også gyldig i Sverige, Norge og Finland. Det er altså forskellige regioner.

 

Så jeg vil anbefale at du venter med at kjøpe PS3 til at den kommer til Norge den 23. marts.

 

 

Med vennlig hilsen,

 

Daniel Skavén

Playstation - PSP - DVD-Kids - Sputnik

S U P P O R T

Nordisk Film

 

Lenke til kommentar
har forhåndsbestilt PS3 her hjemme, men bestilte Oblivion fra Videogamesplus i dag. ble sendt derifra i dag også! håper å få det innen senest en uke.

8198802[/snapback]

 

Jeg også bestillte noen spill og en sixaxis derfra nå i ettermiddag, nå nettopp var alt utenom et preorder-spill sendt. Det kan man ikke akkurat klage på, meget fornøyd med hastigheten hittil. Og kjenner jeg DHL rett så er ikke de så trege heller, ihvertfall til de kommer til norges grenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...