Gå til innhold

FM08: Football Manager 2008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns banansplitt skal ha ros for en flott førstepost. Nice work. :thumbup:

 

Er det noen andre som sliter med at spillet er for vanskelig? Spilte med Arsenal og brukte alle mine taktiske kunnskaper fra 2007 til å sette sammen en grei taktikk som skal kunne slå svak motstand hjemme, men likevel bare greide 1-1 mot Middlesbrough og 1-0 mot Derby på Emirates. Kampen mot Boro var bare rar, for jeg hadde Mentality på "Normal", mens de hadde defensiv taktikk (4-1-4-1) og likevel greide å utligne. Det skal jo ikke skje! Har aldri følt meg så hjelpeløs på FM før.

 

Selv om jeg ikke var så veldig imponert av demoen, skal jeg nok ha fullversjonen. Håper bare at det er mindre bugs i forhold til forgjengerne. Husker at den første patchen til FM 2007 var nesten like etterlengtet som fullversjonen.

Lenke til kommentar

Synes spillet er meget bra jeg, og kan neste ikke vente til det kommer ut.

 

Negativt:

- Som dere sier er det veldig mye styr foran en kamp.

- Må begynne å lete etter unge talenter på nytt :p

- Skinnen

- Virket som om det å vinne mot dårlige lag ikke var like lett som før.

- Spillerne blir MYE fortere slitne (Bytta før når de kom under 90%, men halve laget er jo under 90 til pause nå!)

 

Positivt:

- Spillet har blitt smoothere.

- Kapteins-ordningen

- Trener-rapport på hver spiller i din stall

- Buepiler

- Kampmodusen

- Personlig informasjon (Kunne se hvor lenge det var igjen til spilleren ble den og den nasjonaliteteten, noe som kan være nyttig med tanke på spillerkjøp)

Lenke til kommentar
Har dem lansert det spillet i England?

Kjøper det da vis det er lansert i England.

 

 

FM 08 blir sikkert konge, selv om jeg ikke har hatt tid til å prøve demoen :)

9637271[/snapback]

Nei, release er 19. oktober.

 

Nå er jeg nysgjerrig hva er den kaptein ordningen fornoe ? :p

9637310[/snapback]

Ikke noe spesielt egentlig, bare at istede for at du fikser det i taktikkdelen så får du opp i innboksen din en sånn sak hvor du velger kaptein og visekaptein.

Lenke til kommentar

Flere positive ting:

- Du kan endre banestørrelsen. (Noe som gir deg mulighet å endre den etter din taktikk)

- Det at transferbudsjettet ditt er så fritt.

- Det at du får mer penger med litt over middels store klubber dersom en velger som ambisjon å bli seriemester.

Lenke til kommentar
Ikke noe spesielt egentlig, bare at istede for at du fikser det i taktikkdelen så får du opp i innboksen din en sånn sak hvor du velger kaptein og visekaptein.

9637352[/snapback]

Det fikk aldri jeg, måtte fikse det "manuelt"... Kanskje noe med at jeg tok Brann?

9637617[/snapback]

Jeg tror jeg fikk det med Brann. Om jeg ikke husker feil var standard Andresen kaptein og Hanstveit visekaptein.

 

- Det at du får mer penger med litt over middels store klubber dersom en velger som ambisjon å bli seriemester.

9637686[/snapback]

Men du får antageligvis sparken om du ikke når det målet :p

Lenke til kommentar

Gleder meg til å laste ned en helt annen skin en den som blir brukt i demoen, det er i hvert fall sikkert at jeg skal gjør. Ellers gleder jeg meg veldig til spillet kommer, og syns at dette ser veldig lovende ut. Jeg liker infoen før kamp, speidingen, og den forbedrede transfersentralen. Peptalk før, under og etter kampen lar jeg som alltid ass.manageren ta seg av.

Lenke til kommentar

Hvis det alltid har vært sånn at spillere blir slitne til deg, er det sannsynligvis på grunn av at du har for høyt press eller for høyt tempo.

 

Kaptein ordningen er egentlig ikke noe spesielt, men spillerne reagerer mye sterkere hvis de er vant til å ha kapteinsbindet, men så blir fratatt det.

Lenke til kommentar
Negativt:

- Spillerne blir MYE fortere slitne (Bytta før når de kom under 90%, men halve laget er jo under 90 til pause nå!)

 

 

Har alltid vært sånn for meg, bytter dem som regel ut når de er på 81-82%..

9640598[/snapback]

Hva ligger dem på når du starter kamper da? Jeg pleier å ha dem på 100% når kampen starter og mellom 90-95% når kampen er over. Snakker 07 nå.

Lenke til kommentar

På 2007 pleide jeg å ha minimum 88% på de aller slitneste (backer/vinger), men på 2008 har jeg merket at spillerne blir fortere slitne, kanskje på grunn av det høye tempoet jeg spiller med. En annen ting jeg har merket er at sentrale midtbanespillere blir mest slitne på laget, noe som ikke var tilfellet før. Hvis de før avsluttet kampen med rundt 90%, avslutter de nå med rundt 80% (ofte mindre enn det).

Lenke til kommentar
På 2007 pleide jeg å ha minimum 88% på de aller slitneste (backer/vinger), men på 2008 har jeg merket at spillerne blir fortere slitne, kanskje på grunn av det høye tempoet jeg spiller med. En annen ting jeg har merket er at sentrale midtbanespillere blir mest slitne på laget, noe som ikke var tilfellet før. Hvis de før avsluttet kampen med rundt 90%, avslutter de nå med rundt 80% (ofte mindre enn det).

9641975[/snapback]

Jeg har fått spillere helt ned til 64%, det var riktignok med en spiss som startet med 77%. Men det er litt sykt...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dette maset med at spillerne blir fortere slitne gjelder.

Er du et lag i Norge er det. f.eks helt vanlig at mange spillere avslutter kampen langt nede på 70-tallet.

Pleier aldri å bytte ut en spiller før han er nede i 75%. Slik har det vært på de 3-4 siste versjonene. Minst...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dette maset med at spillerne blir fortere slitne gjelder.

Er du et lag i Norge er det. f.eks helt vanlig at mange spillere avslutter kampen langt nede på 70-tallet.

Pleier aldri å bytte ut en spiller før han er nede i 75%. Slik har det vært på de 3-4 siste versjonene. Minst...

9642130[/snapback]

Da gjør du det etter min mening "feil". Hos meg ryker dem ut før dem er under 90%. Når man har tett kampprogram fungerer det ikke at spillerne blir så slitne, da må du isåfall ha 2 forskjellige 11'ere du kan stille med annenhver kamp.

Lenke til kommentar

Så jeg skal ta ut spillere når de ryker under 90%? Da må jeg bytte før 35 min. Og hva skal jeg så gjøre med de som blir skadet etter 70 min. når jeg allerede har byttet?

 

Aldri hatt problemer med slitne spillere i et tett kampprogram. En spiller KAN faktisk starte en kamp selv om han har 90%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...