Gå til innhold

Microsoft Smuggles 65nm Inside Halo 3 Xbox 360

kewell79

Anbefalte innlegg

Skrevet

That's right - at this very moment, you could own an Xbox 360 sporting the much fabled 65nm CPU and GPU. It appears - according to a thread on the official Xbox forums - that Microsoft has, under the guise of the recently released Halo 3 360, soft-launched the 65nm edition of its console.

LINK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det stemmer. Dessuten stor skilnad fra noen som bare TROR de har 65nm CPU, i forhold til om noen spretter opp konsollen og tatt noen bilder som beviser det hele. Da skal jeg tro det.

Skrevet (endret)
Tviler på at det stemmer. Dessuten stor skilnad fra noen som bare TROR de har 65nm CPU, i forhold til om noen spretter opp konsollen og tatt noen bilder som beviser det hele. Da skal jeg tro det.

9596352[/snapback]

Er ikke helt overbevist jeg heller, men det har tydeligvis kommet ny kjølefinne og ny cpu, det er nytt navn på cpu'en og den er nå produsert i et annet land.

Den nye cpu'en (som muligens er 65nm):

http://users.cescowildblue.com/jwsteed/images/CPU.jpg

Den gamle cpu'en (bildet tatt av en Elite):

http://www.llamma.com/xbox360/news/images/...elite%20053.jpg

Edit:

Når jeg ser nøyere på bildene ser den nye cpu'en mindre ut enn den gamle noe som passer bra med 65nm som vil føre til mindre areal.

Endret av Hansiii
Skrevet
Er ikke helt overbevist jeg heller, men det har tydeligvis kommet ny kjølefinne og ny cpu, det er nytt navn på cpu'en og den er nå produsert i et annet land.

Utenom noe forskjellig utseende så er dimensjonene identisk, tror ikke det der er bilde av den nye 65nm CPU'en.

Skrevet

Kanskje det stemmer allikevel, men beviser jo ikke så veldig mye den strømmåleren, kan jo bare vært trikset litt med den. Men om dette er sant vil det nok komme en god del flere bekreftelser framover. Men jeg ville valgt å kun tro en seriøs kilde eller en bekreftelse fra Microsoft.

Skrevet

Kan de som eier den si noe om støyen, så finner vi kanskje ut av det. Hvis den bråker like mye ser jeg ikke helt vitsen med å vente på ny prosessor. -Siden de andre nye versjonene med gammel prosessor har ekstra kjøleanordning så de ikke går i stykker så fort. Ny prosessor kan jo tross alt bety feil det og.

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Dette er jo gode nyheter, dersom de har klart å redusere støyen skal jeg pokker meg kjøpe meg ny og nærmest gi bort den gamle vindtunellen.

Skrevet
Kan de som eier den si noe om støyen, så finner vi kanskje ut av det. Hvis den bråker like mye ser jeg ikke helt vitsen med å vente på ny prosessor. -Siden de andre nye versjonene med gammel prosessor har ekstra kjøleanordning så de ikke går i stykker så fort. Ny prosessor kan jo tross alt bety feil det og.

9596969[/snapback]

I følge denne brukern så er den mer stillegående ihvertfall..

http://news.teamxbox.com/xbox/14674/New-Xb...m-CPUs-Arrived/

Skrevet
Den nye CPUen vil vel ikke påvirke støyen? Er vel DVD-drevet og viftene til GPUen som lager mest støy. Så en kjøligere CPU vil ikke ha noe å si på støyen.

9598807[/snapback]

Det er ikke separate vifter for CPU og GPU, så hvis den nye cpu'en er kjøligere vil det kunne påvirke den totale viftestøyen, men DVD drevet vil jo naturlig nok bråke like mye.

Skrevet

Det eneste som holder meg tilbake fra å kjøpe X360 nå, er faren for RROD, og at den fryser pga overoppheting. (Mindre gøy at maskinen fryser etter et flere timer langt co-op maraton, uten å ha saved..).

Hvis dette blir fikset ved 65nm chippen (?), slår jeg til så snart som mulig!

Skrevet
Det eneste som holder meg tilbake fra å kjøpe X360 nå, er faren for RROD, og at den fryser pga overoppheting. (Mindre gøy at maskinen fryser etter et flere timer langt co-op maraton, uten å ha saved..).

Hvis dette blir fikset ved 65nm chippen (?), slår jeg til så snart som mulig!

9599525[/snapback]

65nm utvikler mye mindre varme enn 90nm så faren for RoD synker vel en god del ja
Skrevet

Det er bare CPU-en som har fått en 65 nm-krymping. GPU-en som skal stå for mesteparten av varme/RRoD-problemene er den samme som før, så vi snakker bare om en liten forbedring.

Men bra at ting går framover. Dukker vel opp i nyproduserte Arcade/Premium/Elite-konsoller også tenker jeg, men det er altså når de gjør noe med GPU-en vi vil se en virkelig forbedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...