nikrus Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Hei. Jeg er da en guildleader+raidleader for en guild som snart skal i gruul. Jeg lurer litt på hvor mange tanks, healers og DPS jeg burde ta med? Jeg vet jo at det er 25 man totalt! Men skal det være 3 tanks? 5 tanks? 1 tank? På forhånd takk.
Sneglen Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 3-4 tanks ville jeg ihvertfall tatt med. Du må ha to som guffler ut threath hele tiden, og jeg ville hatt en til backup om ting gikk galt. Ellers er vel en 60/40 mix av ranged/melee dps en god idé da ihvertfall jeg føler at det er enklere for ranged å flytte seg enn melee, selv om man flyr ganske random. Ellers har vel de fleste guides en god løsning på det meste?
oyvjak Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 (endret) Wowwiki er din venn i dette tilfellet. Ikke den beste guiden i verden, men funker. Ellers er det mye prøv og feil. Endret 28. september 2007 av ivellios
Lightningwolf Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Hei. Jeg er da en guildleader+raidleader for en guild som snart skal i gruul. Jeg lurer litt på hvor mange tanks, healers og DPS jeg burde ta med? Jeg vet jo at det er 25 man totalt! Men skal det være 3 tanks? 5 tanks? 1 tank? På forhånd takk. 9592782[/snapback] Guide for High King Maulgar Guide for Gruul the dragonkiller
olegunnaro Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 For mualgar er det viktig at magen som tanker Krosh har minst 10k hp (helst litt mere for å gi healerne litt spillerom) og en god slump spell hit (resista spell steals er ikke optimalt). Fire resistance har ingen effekt på mage tanken. De første gangene dere gjør Gruul, er det lurt å ikke stacke så alt for mye melee dps, da det er enklere for ranged å dpse der enn for melee. På mualgar trenger man flere healere enn på gruul, i allefall i begynellsen, så det er en god ide å bytte litt om på raidet mellom de to bossene, så dere kan få litt mere dps på Gruul ved å bytte ut healers mot dps. På gruul kreves det også bare to tanks, så feral druids er en fin ting på mualgar, eventuellt kan dere bytte ut tanks mot dps.
Phalanx Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 I gruuls lair pleier vi kjøre 15 dps, 7 healers og 3 tanks. Som regel tar 1 dps warr og hjelper med tanking på priesten i maulgar fighten.
daruu Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 (endret) Feral druids er bestandig bra å ha med i gruul da de både kan tanke og dps'e (om de har gear til det) Edit: det er også å foretrekke å ha druid som 2nd tank på gruul ettersom han ikke er så avhengig av å bli slått på for å få rage Endret 28. september 2007 av daruu
Ducktoy Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 For mualgar er det viktig at magen som tanker Krosh har minst 10k hp (helst litt mere for å gi healerne litt spillerom) og en god slump spell hit (resista spell steals er ikke optimalt). Fire resistance har ingen effekt på mage tanken. *snip* 9593563[/snapback] Jeg som frost-mage har blitt designert Krosh-tank de siste turene til Gruul's Place. stiller opp med ca 130-140 Hit Rate (prøver seff å treffe 164) og ca 10.5k HP unbuffed (med buffs treffer jeg 13.5-14k). Har gått for mye Elementalist Belt/Pants/Gloves/Cap of Stamina og slengt på det jeg har kommet over av +stamina enchants og armorkits, men havna på ca 10k HP som sagt for å ikke nerfe spell damage, mana og +hit for mye. funker fett
daruu Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Det er også kjekt å ha ihvertfall 2 huntere for diverse MD pulls
oyvjak Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 For mualgar er det viktig at magen som tanker Krosh har minst 10k hp (helst litt mere for å gi healerne litt spillerom) og en god slump spell hit (resista spell steals er ikke optimalt). Fire resistance har ingen effekt på mage tanken. *snip* 9593563[/snapback] Jeg som frost-mage har blitt designert Krosh-tank de siste turene til Gruul's Place. stiller opp med ca 130-140 Hit Rate (prøver seff å treffe 164) og ca 10.5k HP unbuffed (med buffs treffer jeg 13.5-14k). Har gått for mye Elementalist Belt/Pants/Gloves/Cap of Stamina og slengt på det jeg har kommet over av +stamina enchants og armorkits, men havna på ca 10k HP som sagt for å ikke nerfe spell damage, mana og +hit for mye. funker fett 9594276[/snapback] Jeg er og frost mage og har tanket Krosh de siste gangene. Jeg har under 51 hit rating, og får fortsatt få resists. Har ca samme hp. Stort sett grønne 'of Stamina' items eller lignende. Ingen enchants da. Funker bra det og.
War Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Vi har 30-40 i raid og bytter på gruppene etter king til gruul, 2 tanks på han og 23 dps går jo kjappest, færre grows man får færre tanks vil dø også.
wise™ Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Vi har 30-40 i raid og bytter på gruppene etter king til gruul, 2 tanks på han og 23 dps går jo kjappest, færre grows man får færre tanks vil dø også. 9604475[/snapback] Tviler på at det går så utrolig fort uten healere, fordi tankene deres er døde utrolig kjapt.
Schjellin Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Vi har 30-40 i raid og bytter på gruppene etter king til gruul, 2 tanks på han og 23 dps går jo kjappest, færre grows man får færre tanks vil dø også. 9604475[/snapback] Tviler på at det går så utrolig fort uten healere, fordi tankene deres er døde utrolig kjapt. 9604564[/snapback] Eeh, ingen healers på gruul ? :o
Sink Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Vi har 30-40 i raid og bytter på gruppene etter king til gruul, 2 tanks på han og 23 dps går jo kjappest, færre grows man får færre tanks vil dø også. 9604475[/snapback] skal ha bra burst om man får ned gruul før shield wall går ut ;x
War Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 (endret) 23 dps så mener jeg seff healere også. dem kan jo slenge på en dott om man vil. Mente kun 2 tanks. Bruker mye shaman/druid som healere og dem har mere damage done enn tankene. Endret 30. september 2007 av War
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå