Gå til innhold

Slutten på Halo 3. [IKKE les om du IKKE er ferdi]


hvit_lilje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for de som har limited edition av halo kan jo se i den svarte boka. der står det at det er ca. 1000 prophets igjen etter floodangrepet på high charity. det står også at flood har 3 trinn: gravemind, basic og en annen som jeg ikke husker.

det står at når flooden har etablert seg begynner de å gi kalsium fra de infiserte kroppene får å danne en gravemind.

 

får de som har lest graphic novel kan jo seg på infinite succors siste ferd. der vises det at flooden konsumerer kunnskapene til de infiserte og at de bygger en gravemind.

Lenke til kommentar
Gjør ikke jeg, med mindre de viser til skikkelige kilder. Og det gjorde de. Virker som en gravemind er som en samling av all kunnskapen hver flood "gruppe" samler etterhvert som de fanger fler. Det var jo ingen gravemind på første halo såvidt vi vet, så kanskje det var det captain Keyes holdt på å bli forvandlet til i 1'ern, siden han ikke var som flood krigerne.

 

men han hadde kunnskap om flyene og han kunne kontrollere dem, så da samla noen flood seg sammen til en proto-flood-gravemind så de kunne fly vekk men mc ødela captain Keyes's hjerne og tok chippen til poa (pillar of (engelske ordet for høst) ) så de kunne ødelegge haloen. ;)

Lenke til kommentar

Så nylig den ekstra snutten i legendary slutten i høy oppløsning å må si jeg er skråsikker på hvor Master Chief er på vei.. om du ikke har lest "Ghosts of Onyx" å planer om å gjøre det, ikke les videre..

 

 

Planeten Master Chief og Cortana seiler mot er helt klart av mekanisk Forerunner opphav (vil jeg si, basert på designet i overflaten). Et fenomen som dukket opp i Halo bok nr 4. "Ghosts of Onyx". Hvor det viste seg at Planeten Onyx holdt en temmelig stor Forerunner hemmelighet under overflaten. Det som en gang var en helt vanlig planet ble til slutt strippet for all jord og vegetasjon, inntil alt som sto igjen var det vi ser mot slutten av legendary endingen. En stor Halo planet, med en funksjon som ikke var så ulik portalen til arken som befannt seg på Jorden. Onyx er sannsynligvis det 343 GS referer til som en "Shield Installation" i halo 3. Noe han trodde Ark'en var, men tok feil av. Ettersom Onyx installasjonen ledet til en "dyson sphere", et trygt tilflukts sted langt bort(om detaljene mine på akkurat det er rett skal jeg dog ikke si.). Hvor Cortana og Spartanerenes mor, samt de få av Master Chiefs venner som enda er i live nå oppholder seg. For ikke å snakke om en gjeng Covenant som henger rundt, å muligens ikke har sett seg ferdige med krigen enda.

 

På bakgrunn av hva jeg ser, er jeg nå enda sikkrere i min påstand om at legendary slutten nok fletter seg inn med bok serien, å vil lede over i bok nr 6. Som sikkert vil være myntet på å klarere noen av mysteriene bak the Forerunners i større grad enn Halo 3 gjorde.

Det kommer nok flere Halo spill med tiden, men akkurat nå gir det mest mening at Halo's "Expanded Universe" knyttes sammen igjen. Ettersom den nok vil kjøre videre en god stund før et nytt spill basert eventyr med Master Chief en gang ser dagens lys.

 

Endret av Amaranth
Lenke til kommentar

Svar til Amaranth med Onyx-spoiler

 

Det er ihvertfall ikke Onyx da den ble sprengt i slutten. Cortana er med MC og ikke SPARTAN-III gjengen. Hvis det står at Cortana er med der (stund siden jeg leste GoO) så er det nok en kopi av Cortana (da vi vet at Cortana kan kopieres til andre systemer i bok nr.3). Det spekuleres i Bungie-fora at den planeten vi ser på slutten er knyttet opp mot informasjonen som fremstår på terminalene i Halo 3. Det er nok en stund til at vi får se MC igjen men tror det kommer en del spill som baseres på novellene til Eric Nylund, som var med på å utvikle story'en i Halo 3.

 

Lenke til kommentar
Svar til Amaranth med Onyx-spoiler

 

Det er ihvertfall ikke Onyx da den ble sprengt i slutten. Cortana er med MC og ikke SPARTAN-III gjengen. Hvis det står at Cortana er med der (stund siden jeg leste GoO) så er det nok en kopi av Cortana (da vi vet at Cortana kan kopieres til andre systemer i bok nr.3). Det spekuleres i Bungie-fora at den planeten vi ser på slutten er knyttet opp mot informasjonen som fremstår på terminalene i Halo 3. Det er nok en stund til at vi får se MC igjen men tror det kommer en del spill som baseres på novellene til Eric Nylund, som var med på å utvikle story'en i Halo 3.

 

Ah, beklager en glipp i formulering der.

 

 

Jeg hevedet ikke Cortana var med dem, men hennes mor, Dr. Halsey. Som jo også er for spartanerenes mor å regne.

En kjapp oppfrisker tur til wikipedia ga meg ikke noe konkret svar på om Onyx ble tilintetgjort i den forstanden. Bare at planetes overflate ble sprengt vekk, noe som etterlot kun en "planet" sydd sammen av Sentinels. (som selvsagt tok knekken på det som var igjen av covenant :p ). Noe som setter meg litt i tvil igjen, å ja det kan ha noe med terminalene å gjøre, nå når du nevner det. Skjønt, jeg fortsatt lener meg litt på hele "Shield installation" opplegget kan være en greie som henger sammen begger veier i dette.

 

 

Lenke til kommentar

For å være ærlig minnet den planeten på slutten av filmen meg mest om Coruscant i Star Wars - den var helt lik som utsiden av Halo'ene. Men hvis et eventuellt neste spill går ut på å vandre på et så øde sted er jeg heller tvilsom. :p

 

Ble nesten litt lysten på å lese bøkene. Er de egentlig no bra, eller "ødelegger de historien litt? Lever de opp til spillene?

Endret av G_J_Caesar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

men hvis den 4 kommer kan den handle om elites, sentinels og guilty sparks. (husk 1'en: 343 gs og 2 den som ble tatt av gravemind. Så det skal altså være sju ringer en GS på hver og 2 er ødelagt 5 er jo igjen da! (oppsummering: elites, 5-GS's og sentinels og sentinel bossene (i 2'en) ) :hmm:;)

Endret av terminator50
Lenke til kommentar

Tja.. ett Halo spill uten Master Chief er ikke ett Halo spill. Kunne jo tatt med att Arbitern vil ødelegge resten av ringene og får problemer med sentinelene, så from teh sky kommer Master Chief i ett sånt skip som han stikker av med på slutten av Combat Evolved. Det kunne faktisk blitt ganske bra det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...