Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[løst]1 dags "uptime" normalt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hijackthis ser grei ut.

Nå kommer nok norbat til og se på den.

 

Det ser bra ut de linkene du postet.

 

Det er en ting du kan prøve fjern prosess wow.exe.

Denn hører til world of warcraft.

For og se om det hjelper.

 

Se litt på.

Start-kjør-eventvwr.msc(enter)

 

Se om det er noe og se her.

Rød og gul ikoner,melder fra om problemer.

 

Når det gjelder bios,gjør det alltid fra dos.

9599149[/snapback]

 

wow.exe er World of warcraft ja.. merker ikke noe forskjell her om jeg lukker den eller ikke.

 

Jeg har tittet på eventvwr.msc og her fant jeg masse rødt og gult, emn hva skal jeg se etter egentlig? di røde og gule "error'ne og Warningen'e" melder bare om pc stop osv, enklere forklart kan jeg vel si jeg ikke skjønner så mye av dem :roll:

 

 

Noe som også har begynt å feile litt for meg er mikrofonen jeg har på PC-en.. etter en reboot så funker alt som det skal. et eks: skype registrer at jeg prater osv men etter 1 - 3 timers chatting så blir lyden min gradvis forrrverret og det ender med at ingen klarer å høre hva jeg sier. dette går sammen med hakkinga, laggen og den generelle tregheten. Jeg har et onboard lydkort men som sagt absolutt alle drivere jeg har på PC-en er oppdatert. Dette er jo mest trolig noe som har sammenheng sammen med di andre feilene.

 

Uff begynner å få kvota mi her nå, hehe :)

 

Men det virker ikke som om selve hovedkortet er feilen her? for om det er software tror jeg ikke det er mye mer jeg klarer selv nå for å utrette dette så kanskje det er best å få den levert bort for litt grundigere feilsøking osv.

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
når jeg ser på hw listen din. kan det være stømforsyninga sin feil.. vis du har en annen strømforsyning liggene som er 500 w så test med den.

9600746[/snapback]

 

så hvis komponentene får lite strøm så vild et føre til at når jeg prater så hakker det, men når jeg hører andre prate så er det "klart" ? :S

Lenke til kommentar
prate?

 

hmmm nå er jeg på jorde trur jeg.. har jeg lest feil? nå skjønner jeg ingen ting

9602619[/snapback]

 

Noe som også har begynt å feile litt for meg er mikrofonen jeg har på PC-en.. etter en reboot så funker alt som det skal. et eks: skype registrer at jeg prater osv men etter 1 - 3 timers chatting så blir lyden min gradvis forrrverret og det ender med at ingen klarer å høre hva jeg sier. dette går sammen med hakkinga, laggen og den generelle tregheten. Jeg har et onboard lydkort men som sagt absolutt alle drivere jeg har på PC-en er oppdatert. Dette er jo mest trolig noe som har sammenheng sammen med di andre feilene.

 

det er det jeg mener :) altså hvordan kan lite strøm fororsake dette? skulle det ikke bli like dårlig lyd ut som inn? om det var strømmen som fororsaket dette?

Lenke til kommentar
åå sorry jeg så ikke den,, beklager så mye...

 

 

ja har du gammle driver, må du regne med at systeme går tregere

9603659[/snapback]

 

Absolutt alle driverne jeg har er nylig oppdaterte, så dette kan ikke være årsaken. jeg har jo forklart tidligere at alle driverne mine er "up to date" mistenker nå at dette er et hardware problem.

 

Noen som har noen ideer på hvilken komponent som kan forårsake dette? så får jeg heller begynne å skifte ut en og en del for å se om jeg merker noe forskjell :/

Endret av iz3
Lenke til kommentar

Da er problemet løst! :D

 

Etter å ha skiftet ut ram samt gått over hovedkortet ser det ut til at jeg har kommet frem til at det er harddisken min som har forårsaket dette problemet. Rart at ikke Hdtune oppdaget dette om det skulle være en Hd feil. Harddisken er i alle fall byttet ut og PC-en fungerer nå som den skal.

 

Da gjenstår det bare å se om det er harddisken som forårsaket disse problemene ved at den er "defekt" eller om det er Virus / spyware.

 

Formoder at hardisken er "defekt" da jeg har scannet PC-en for virus / spyware med opp til flere av di nyeste scannere online, men dette vil jeg finne ut etter å få re installert windows på den og se om samme feil gjenoppstår.

 

Vil i allefall takke alle som tok seg tid til å hjelpe meg :)

 

Mvh iz3

Endret av iz3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...