Gå til innhold

ASUS G1S:God allround bærbar til en rimelig penge!


Torgard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål. Er grafikkløsningen bygd på den såkalte MXM-standarden? MXM er nemlig veldig hendig da dette er en standard som muliggjør det å kjøpe skjermkort i "løsvekt". Så om ett år eller to kan det hende jeg oppgraderer min bærbare (IFL90+) med et Nvidia 9700M GT eller hvilket kort som er best til bærbar da : ).

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk maskinen i dag fra MultiCom: Oppgradert til 4gb ram, T7700 cpu og 7200 rpm HD.

Men Murphys lov slo til!!! Maskinen greide ikkje å starte opp windows. Den bare booted hele tiden.

Jeg prøvde derfor å kjøre recovery av windows, men når den har kjørt innstallasjonen får jeg beskjed om at den ikke kan fullføre innstallasjonen av Windows. IRRITERENDE!! Har prøvd to ganger og samme beskjed begge gangene...

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Skal jeg kontakte Asus direkte eller skal jeg kontakte MultiCom?

 

Surt, jeg som hadde ventet på maskinen leeenge:(

Lenke til kommentar

Sempai:

 

Fikk min i går også, samme skjedde med meg. Tror det er Microplex sin feil kansje, og at det ikke hadde skjedd om vi ikke hadde oppgradert maskinen. Uansett, så har jeg fått det til; installerte OS fra egen CD, hadde en vista cd liggende. Hadde uansett tenkt å gjøre dette for å få vekk all bloatware. :-) Lykke til.

 

Om du må i BIOS for å skifte bootrekkefølgen trykker du F2.

Lenke til kommentar
Sempai:

 

Fikk min i går også, samme skjedde med meg. Tror det er Microplex sin feil kansje, og at det ikke hadde skjedd om vi ikke hadde oppgradert maskinen. Uansett, så har jeg fått det til; installerte OS fra egen CD, hadde en vista cd liggende. Hadde uansett tenkt å gjøre dette for å få vekk all bloatware. :-) Lykke til.

 

Om du må i BIOS for å skifte bootrekkefølgen trykker du F2.

 

Hei Klo!

 

Takk for tilbakemeldingen! Fryktet at det var noe feil med hardwaren... Har opplevd noe lignende da det var problemer med minnet. Kan vel kanskje låne meg en OS plate og benytte CD-keyen som fulgte med maskinen. Brukte du CD-keyen som står på baksiden av Laptopen eller brukte du den gamle (den du hadde på den andre plata)?

 

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre? Må vel kanskje kontakte MultiCom for å få en ny versjon av Vista...

 

Mvh.

KHH

Lenke til kommentar
Hei Klo!

 

Takk for tilbakemeldingen! Fryktet at det var noe feil med hardwaren... Har opplevd noe lignende da det var problemer med minnet. Kan vel kanskje låne meg en OS plate og benytte CD-keyen som fulgte med maskinen. Brukte du CD-keyen som står på baksiden av Laptopen eller brukte du den gamle (den du hadde på den andre plata)?

 

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre? Må vel kanskje kontakte MultiCom for å få en ny versjon av Vista...

 

Mvh.

KHH

 

Hei.

 

Er nokk ikke feil med hardwaren (heldigvis), begynte selv å lure når jeg skulle starte den, og den bare rebootet hele tiden... Kjører forsatt på 30dageren, har ikke fått somlet meg til å aktivert enda, men regner med at jeg kan aktivere det som OEM med keyen bak på PC-en :-) Viss ikke så vil jeg klage til Multicom, dårlig at de ikke har sjekka at det fungerte før de sendte laptopen.. jaja

Lenke til kommentar
Er denne maskinen basert på Santa Rosa?

 

Vurderer den sterkt. Kan man deaktivere det grønne lyset på sidene?

 

Og hva er forskjellene på den nye (annen modellkode) som kommer i november? :)

Ja, den er basert på SR.

Forskjellen er at den ny har processor T7700 som er 2.4 GHz.

 

Takk for svar, Weralife!

 

På Multicom kan man jo bestille med T770, så da er vel det samme opplegget da.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en compal ifl90+ levert av multicom før. Nå har jeg fått samme feil med svart skjerm to ganger, så jeg vurderer å bytte i Asus g1s. Jeg hadde compalen med: 2,2Ghz Cpu, 4GB Minnet, Turbo memory, 160GB 7200rpm, 9 cellers batteri og NVIDIA® GeForce® 8600M GT G-DDR3

 

Vis jeg bytter inn i asusen blir den med: 2,2Ghz, 4GB minnet og 200GB 7200rpm hd.

 

Forskjellen blir da:

- asusen har ikke turbo minnet

- ikke 9 cellers med 8 cellers batteri

- Den har en litt annen utgave av skjermkortet (vet ikke hvor stor forskjell det er på disse men)

- Asusen har større hd

 

Hva ville dere gjort?

 

Har lade problemene blitt løst?

Vis jeg bestiller med 4GB leveres den da med 32bit OS?

Endret av Nabbetuzz
Lenke til kommentar

etter det jeg forstår så er mange som klager på retur til amento

ingen svar på tlf eller epost

 

når jeg kjøpte min hp 9074 så sente jeg mail for og spørre om jeg kunne hente den i trondheim da jeg bor der

har ikke fått svar ennå etter 1 år

 

 

Jeg skal kjøpe den nå, men lurer på hvorfor ingen kjøper på amentio som faktisk er billigst? Mange med dårlige erfaringer derfra? Sett litt på kommentarer/brukererfaringer på amentio, men de er jo like forskjellige som natt og dag!
Lenke til kommentar
Batteritiden på G1S er ikke mye å skryte av. Den varer i ca. 1 time uten spilling med CPU og slikt på 100%.

 

Jeg fikk med både ryggsekk og mus (bestilte på Komplett.no) og er ellers veldig fornøyd, eneste er at touch pad-en er litt ufølsom noen ganger

Hvor mye koster et bedre batteri?

 

 

på notebookreview.com står det at batteriet varte i 2t og 30min samtidig som han så på film, og når han var ferdig var det 6% igjen på batteriet..

 

Fant også i et annet forum at bios problemet er løst, og at nyeste bios kan lastes ned her(205): http://support.asus.com/download/download....&mapindex=0

 

Bestilte G1S selv for noen dager siden, med T7500 prosessor, 100gb 7200rpm hdd(har 720gb eksternt, så trenger ikke mer) og Hd-DVD.. prisen kom på 13 550kr! Valgte T7500 prosessoren rett og slett fordi jeg aldri i verden ville merket noe forskjell fra den og T7700!! Ikke med mindre jeg var med i OL i benchmark ellerno sånt :p

 

Fikk også med vista ultimate, noe jeg ser nå at de har fjernet og lagt til som tillegg.. Samme pc nå uten vista ultimate som fulgte med min ble faktisk 100kr dyrere enn hva jeg betalte for den! Og med ultimate så kom prisen på 15 000kr!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Hei.

 

Er nokk ikke feil med hardwaren (heldigvis), begynte selv å lure når jeg skulle starte den, og den bare rebootet hele tiden... Kjører forsatt på 30dageren, har ikke fått somlet meg til å aktivert enda, men regner med at jeg kan aktivere det som OEM med keyen bak på PC-en :-) Viss ikke så vil jeg klage til Multicom, dårlig at de ikke har sjekka at det fungerte før de sendte laptopen.. jaja

 

Hei!

 

Håper alt er bra med maskinen din og at du har fått aktivert Operativsystemet etterhvert.

Jeg har opp feilmelding når jeg skal innstallere Windows Vista fra en annen plate (recovery DVD-en funket jo ikke).

Når installasjonen når ca 70% får jeg en feilmelding:( Har du anelse hva problemet kan være... Fikk du installert operativsystemet uten problemer?

 

Har snakket med MultiCom og de har enda ikke kommet med tilbakemelding på hva jeg skal gjøre. Blir vel nødt til å sende inn fanskapet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...