Gå til innhold

Hva skal "ringen" brukes til???


Anbefalte innlegg

Mottok akkurat mitt nye Thermaltake Xaser II kabinett. Sammen med dette kom også en pose m skruer og div. Men det var en ting her jeg ikke helt vet hva skal brukes til...en slags "ring". Denne er vel en drøy centimeter bred, diameter på snaue 3, og et hull på ca. 1,5.

 

Noen som kan gi meg en forklaring på hva denne skal benyttes til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ferrittring.

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8507

 

Det er vel ikke en blyring, men en ferrittring. Den er til å vikle ledning rundt elns for å ta knekken på høyfrekvente spiker (peak). Blir en spole med 1/2 vikling.  

 

Fra notater:  

"Ferritt er et keramisk materiale med høy magnetisk permeabilitet. Det er laget av forskjellige ferromagnetiske metalloksyder (jernoksyd, manganoksyd, med mer). Det brukes som kjerner i trafoer og spoler for høyere frekvenser. Det er elektrisk isolerende, slik at man ikke får hvirvelstrømmer som gir tap, slik som i jern."  

 

Du skal bruke ringen til ledingene fra kabinettets frontpanel til hovedkortet.  

Tre ledningene for LED lampene, start og reset knappen gjennom ringen, høytaleren skal gjennom to ganger.

Lenke til kommentar

Det er kanskje for å sikre seg mot at folk som ikke har kunnskaper nok (de som ikke klarer seg uten veiledningen), begynner å fikle for mye, og heller overlater til erfarne...?

 

Heldigvis har jeg en gammel "ferdig-PC" som benyttes som utforsknings- og utprøvingsobjekt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...