Gå til innhold

Windows Dreamscene lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dreamscene er en utrolig god løsning for å få litt liv i stuen med HTPC. Savner dog støtte for flere skjermer OG flere grafikkort.

9582510[/snapback]

Det er litt kult med en gang man tester det, men effekten er ganske kortvarig. Mange har også null og niks glede av det fordi de kjører programmer i fullskjermmodus hele tida.

 

Får litt Windows'95 følelse, og for ikke å snakke om de ubrukelige effektene i Media Player. Tar bare opp plass og ressurser, og ser ganske tacky ut :p

 

Dreamscene bruker vel litt ressurser også? Noen tror jo grafikkortet ordner alt, men det er såklart bare tull. Et grafikkort kan avlaste mye når det skal genereres krevende grafikk, men den jobber ikke helt alene ;)

Lenke til kommentar

prøver de seg på å herme etter compiz fusion mon tro? hmm..

leste for ikke lenge siden at ubuntu var mer populært enn vista oxo. Nå i det siste blir jo microsoft muligens nødt til å tilby media player som ekstra til windows. det virker som det går nedover for de.. Men er på mange måter bra det. kanskje vi får litt mer variasjon i markedet.

Lenke til kommentar
Poenget med DreamScene var vel at den skulle kun bruke GPU og ikke CPU bl.a?

9578714[/snapback]

 

Det har jeg lest også. Imidlertid ser jeg tydelig at begge CPU-kjernene hos meg stiger fra tilnærmet 0 % belastning til mellom 5 og 10 % så lenge videoen med fossefallet vises i det jeg minimerer alle vinduer slik at skrivebordet kommer fram.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Men hvorfor er det bare laget til Vista Ultimate? Jeg får jo ikke brukt det i og med at jeg ikke har Ultimate.

Fordi det skal være en av de "fantastiske" fordelene ved å kjøpe Vista Ultimate. Microsoft bablet jo i forkant av lanseringen om at de skulle gi ut en rekke spennende Ultimate extras :p

 

Men det er ingenting å bekymre seg over eller bruke penger på, for Dreamscene er kult første timen. (Ja, jeg har faktisk prøvd det!)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Men hvorfor er det bare laget til Vista Ultimate? Jeg får jo ikke brukt det i og med at jeg ikke har Ultimate.

Fordi det skal være en av de "fantastiske" fordelene ved å kjøpe Vista Ultimate. Microsoft bablet jo i forkant av lanseringen om at de skulle gi ut en rekke spennende Ultimate extras :p

 

Men det er ingenting å bekymre seg over eller bruke penger på, for Dreamscene er kult første timen. (Ja, jeg har faktisk prøvd det!)

Jeg skjønner. Det kan jeg faktisk tenke meg, i tillegg til at det minsker ytelsen på annet man skal kjøre. Så på en måte er det bare kult, ikke akkurat noe man får nytte av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...