Gå til innhold

1080p for Elite? Hjelp!


SAS1984

Anbefalte innlegg

Jeg har en 37" Full-HD TV, som støtter 1080 p via HDMI. Jeg har PS3en min på oppløsningen 1080p. I dag, så skaffet jeg meg en Xbox 360 Elite (Byttet inn min gamle premium) mot den.

Jeg koblet i HDMIen, og prøver å velge 1080 p. Men jeg får ikke velge 1080p. Får bare velge mellom 720p og 1080i. Jeg får ikke trykke på "1080p" en, av en eller annen grunn.

Da jeg hadde premiumen min, fikk jeg via komponent muligheten til å kunne velge mellom alle oppløsningene, men da jeg valgte 1080 p, forsvant bare bildet (Grunnet TVen bare støtter 1080p via HDMI). Mens med Eliten og HDMI får jeg ikke engang velge 1080p oppløsningen?? Er det noen som har peiling?

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne du linket til TVen...

 

Mulig jeg er helt på viddene nå (faktisk mer enn godt mulig), men støtter TVen din 1080/60p? eller 1080/24p

 

Min støtter bare sistnevnte så jeg vil ikke få 1080p

9575134[/snapback]

 

 

Visst

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331213

 

Hyundai 37" LCD-TV HLT-37V2FH 1920x1080p,800:1,8ms,HDMI,Full HD

 

Diagonal størrelse 37" - widescreen

Oppløsning 1920 x 1080

Skjermformat 1080p (FullHD)

 

 

Er jo rart at PS3en går strålende i 1080p, via HDMI. Jeg begynner å se muligheten for at det enten 1.) Er noe gale med HDMI kabelen jeg fikk med til 360en, eller 2.) At 360 HDMI kabelen ikke kommuniserer så bra med TVen min. Men jeg gidder ikke å skaffe en ny HDMI kabel, bare sånn uten videre.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Prøv som sagt som jeg sa å koble den til nettet. Når jeg kjøpte xboxen min så måtte det en oppdatering til før jeg kunne få 1080p ut fra den.

9575422[/snapback]

 

Den har vært tilkoblet nett fra første stund. Så den problemstillingen er nok svært lite aktuell. Men fa*n det irriterer at driten nekter å spilles av i 1080p. (Ikke at det vil gjøre all verdens store forskjell på en 37" tommers, men når muligheten først er der. Og det teknisk skal la seg gjøre, når PS3en kjører fint i 1080p gjennom HDMI)

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Prøvd begge hdmi ingangene på tv'n?

Prøvd med en annen kabel?

Sjekket om det er noen instillinger i menyen til tv'n du har oversett?

9575500[/snapback]

 

 

Har prøvd begge utgangene ,ja. Tviler vel egentlig på at det hjelper å ta HDMI kabelen til PS3en, og plugge den i 360en. Har den oppfattning av HDMI, at enten kommer det bilde, ellers kommer det absolutt ingen ting. Når 360en er tilkoblet via HDMI, så er bildet sylskaprt, og det funker fint i 720p og 1080i. Mens 1080p alternativet, som er rett under under 1080i, er merket med en lysere skrift, og kan ikke velges. Og det er merkelig, siden PS3en kan kjøre 1080p fint.

Lenke til kommentar

hadde faktisk en lignende greie på min elite i starten, da tror jeg det var pga at jeg hadde testa et arkadespill som bare støtta 720 og så nekta den å fyre opp i 1080 etterpå. selv etter å ha starta receiver på nytt osv.

 

måtte restarte eliten og styre litt, men etter det funka det helt fint.

 

det var "astropop" som fucka opp hele greia, men det skjedde hver gang jeg prøvde det spillet (også når spillet lasta ned en oppdatering, eller rettere sagt; fikk beskjed om at den ville laste ned en oppdatering. tror ikke det hjalp særlig).

 

etter at jeg hadde restarta eliten, konfigurert på nytt og styra litt har jeg skygga unna "astropop".

Lenke til kommentar
hadde faktisk en lignende greie på min elite i starten, da tror jeg det var pga at jeg hadde testa et arkadespill som bare støtta 720 og så nekta den å fyre opp i 1080 etterpå. selv etter å ha starta receiver på nytt osv.

 

måtte restarte eliten og styre litt, men etter det funka det helt fint.

 

det var "astropop" som fucka opp hele greia, men det skjedde hver gang jeg prøvde det spillet (også når spillet lasta ned en oppdatering, eller rettere sagt; fikk beskjed om at den ville laste ned en oppdatering. tror ikke det hjalp særlig).

 

etter at jeg hadde restarta eliten, konfigurert på nytt og styra litt har jeg skygga unna "astropop".

9576924[/snapback]

Hvor får man tak i HD-DVD spilleren til Xbox 360

Lenke til kommentar

Da plugget jeg PS3en sin HDMI kabel inn i Eliten i stedet. Og Voilá. Fikk 1080p på Eliten. Jævlig merkelig. Fikk ikke 1080p via Eliten sin HDMI kabel, men da jeg byttet over til Sony PS3 HDMI kabel så funket det strålende.

 

Får heller ta å kjøpe meg en rimelig HDMI kabel til Eliten, for PS3 Kabelen vil jeg gjerne ha i PS3en. Forbannade dritt-MS HDMI kabel.

Lenke til kommentar
Da plugget jeg PS3en sin HDMI kabel inn i Eliten i stedet. Og Voilá. Fikk 1080p på Eliten. Jævlig merkelig. Fikk ikke 1080p via Eliten sin HDMI kabel, men da jeg byttet over til Sony PS3 HDMI kabel så funket det strålende.

 

Får heller ta å kjøpe meg en rimelig HDMI kabel til Eliten, for PS3 Kabelen vil jeg gjerne ha i PS3en. Forbannade dritt-MS HDMI kabel.

9581715[/snapback]

 

Kan være brudd på selve kabelen. *shrug*

Lenke til kommentar
Da plugget jeg PS3en sin HDMI kabel inn i Eliten i stedet. Og Voilá. Fikk 1080p på Eliten. Jævlig merkelig. Fikk ikke 1080p via Eliten sin HDMI kabel, men da jeg byttet over til Sony PS3 HDMI kabel så funket det strålende.

 

Får heller ta å kjøpe meg en rimelig HDMI kabel til Eliten, for PS3 Kabelen vil jeg gjerne ha i PS3en. Forbannade dritt-MS HDMI kabel.

9581715[/snapback]

Har du prøvt å gå tilbake til MS-kabelen etter at du har satt den i 1080p-modus med PS-kabelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...