Gå til innhold

Bildekritikk: Du er elegant og frekk, Elise!


tomeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bilde jeg tok nå fredag. Er ikke så dreven med kveldsbilder. Kom gjerne med slakt.

9565880[/snapback]

 

Synes miljøet rundt bilen passa bra, spesielt søylene og betongen. Synes ikke det er noe å slakte her akkurat, men siden du spør etter kritikk:

 

Litt uheldig med fargetemperaturen på lyset borte på glassbyggersteinen synes jeg. Hvis du tok bildet i raw format kan du jo justere for det og legge på litt der borte med en annen hvitbalanse. Synes også bilen ble litt for mørk mot høyre. Føler at bakgrunnen er bedre opplyst enn bilen, og det burde vært omvendt. Dessuten var det noe med søylenes plassering sånn akkurat i front og bakkant av bilen..... Føler at bilen burde hatt mer luft foran og mindre bak også.

 

Men ellers så lykkes du godt med å få frem en ganske gedigen og imponerende front, så selve vinkelen og bilen synes jeg kommer godt frem.

Lenke til kommentar
Bilde jeg tok nå fredag. Er ikke så dreven med kveldsbilder. Kom gjerne med slakt.

9565880[/snapback]

 

Synes miljøet rundt bilen passa bra, spesielt søylene og betongen. Synes ikke det er noe å slakte her akkurat, men siden du spør etter kritikk:

 

Litt uheldig med fargetemperaturen på lyset borte på glassbyggersteinen synes jeg. Hvis du tok bildet i raw format kan du jo justere for det og legge på litt der borte med en annen hvitbalanse. Synes også bilen ble litt for mørk mot høyre. Føler at bakgrunnen er bedre opplyst enn bilen, og det burde vært omvendt. Dessuten var det noe med søylenes plassering sånn akkurat i front og bakkant av bilen..... Føler at bilen burde hatt mer luft foran og mindre bak også.

 

Men ellers så lykkes du godt med å få frem en ganske gedigen og imponerende front, så selve vinkelen og bilen synes jeg kommer godt frem.

9566134[/snapback]

 

 

 

Takk.

 

Hadde litt problemer med at bakgrunnen var opplyst med lamper, gule lamper... Derfor måtte jeg stille ned temperaturen, for innhente mest mulig naturlig farge. Bilde er tatt med f/5.6 og lukkertid på 20 sek. Har brukt blitz'n løst og fyrt av 3 ganger rundt bilen.

Lenke til kommentar
Bilde jeg tok nå fredag. Er ikke så dreven med kveldsbilder. Kom gjerne med slakt.

 

Jeg har ikke noe å utsette på bildet. Bortsett fra at jeg synes at rammen er for stor :)

9566770[/snapback]

 

 

Snart på tide at jeg lærer. Har fått mye kritikk på rammer jeg har lagt på bildene mine. Har vel vært litt ivrig i å teste nyervervet kunnskap i photoshop... :no:

Lenke til kommentar
Jeg syns refleksjonen i panseret ikke er så veldig lekker. Annet enn det så har jeg ikke noe å si, kan veldig, veldig lite om bilbilder.

9569786[/snapback]

 

 

Jeg er helt fersk på bil bilder selv, men ble med for å få prøvd meg litt på fotografering i mørket. Så for meg var det erfaringen og ikke bilen, som var viktig. Selv om bilen var helt ok :)

 

Takk for tilbakemeldingene. Bort med rammer, se etter stygge refleksjoner, nok luft og vær kritisk til bagrunnen- Noe mer å tilføye?

Lenke til kommentar
Bilde jeg tok nå fredag. Er ikke så dreven med kveldsbilder. Kom gjerne med slakt.

9565880[/snapback]

 

Må jo legge til at hekken på Elise er beundringsverdig ;)

9582810[/snapback]

 

Stilige farger, likte det godt jeg..kunne kanskje vært en ørliten tanke lysere, men egentlig en fin stemning i mørket også.

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg har ikke annet å utdype enn at det blir litt for harde skygger, at bilen er for mørk og bakgrunnen for lys er også et godt poeng. Jeg synes også du skulle ha plasert bilen litt anderledes, så vi ser litt mer av den, men det trengs kanskje ikke hvis bilen har vert lysere.

 

Ellers godt bilde.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke annet å utdype enn at det blir litt for harde skygger, at bilen er for mørk og bakgrunnen for lys er også et godt poeng. Jeg synes også du skulle ha plasert bilen litt anderledes, så vi ser litt mer av den, men det trengs kanskje ikke hvis bilen har vert lysere.

 

Ellers godt bilde.

9583106[/snapback]

 

 

Her ble det mye plukk, som ikke jeg har tenkt på... Ja, det perfekte finnes ikke. Da et inntrykk tolkes på ulike måter. Og ikke misforstå meg, dette bilde er langt fra hva jeg mener er fullskapt. Men et sted må man starte.

Lenke til kommentar

Synes det er en flott bil... og bildet er absolutt bra. Har ingenting å kommentere utenom det som allerede er sagt...

 

bortsett fra; Hvilke dekk er det på bilen da? ... Så jo ut som noen dekk jeg hadde på sykkelen min i 3'dje klasse... sorry, men skaff noen bredere dekk med skikkelig mønster, så blir bildet bedre synes jeg... noe inni meg skriker av smerte når jeg ser en fet bil med så ordinære dekk.

 

Den skal jo helst være sportslig å kjøre og?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe å utsette på bildet. Bortsett fra at jeg synes at rammen er for stor :)

9566770[/snapback]

 

Helt enig med dette om rammer, synes i det hele tatt at rammer lagt på digitale bilder på nett alltid er skjemmende jeg. Men det er vel delte meninger om dette som med det meste annet.

RandiA

9569873[/snapback]

Du er jo enda mer streng enn meg, Randi, men jeg er i alle fall enig i at det ofte er svært skjemmende. Spesielt når de blir for store, som her.

Bildet er fint, og bilen er nydelig. Jeg har vært en stor Lotus-fan i hele mitt liv, og jeg hadde den originale Elan fra sekstitallet som min favoritt da jeg var rundt 20 år. Lotus er flotte saker til en overkommelig pris.

Når deg gjelder dekk, så ser jeg at noen tror at størst er best. Det stemmer langt fra alltid. Lotus vet nok utmerket godt hva som fungerer best på deres biler, og hvis de mener at digre dekk ikke fungerer like bra som en gjennomsnitts råner hevder, så tror jeg mer på Lotus enn rånerene. Det er kun de som er uten skikkelig kunnskaper som mener at bigger the better, for det kommer helt ann på den øvrige konstruksjonen av bilen. Sorry, men kritikken av dekkene er helt bak mål. Dette er en bil som skal yte topp på svingete småveier, ikke se fet ut på coveret av harrytassenes bibel, bladet Gatebil.

Lenke til kommentar
Her ble det mye plukk, som ikke jeg har tenkt på... Ja, det perfekte finnes ikke. Da et inntrykk tolkes på ulike måter. Og ikke misforstå meg, dette bilde er langt fra hva jeg mener er fullskapt. Men et sted må man starte.

9584044[/snapback]

 

Sier ikke at det skal være perfekt, et perfekt bilde er det ingen grunn til å kritisere

Det høres ut som du tok deg litt nært av kritikken min, det må du for all del ikke gjøre. Når folk spør etter kritkk, gir jeg kritikk. Jeg tror det er en del missforståelser når det gjelder krtitikk her. Kritikk er kritisk. Kritikk er ikke å si alt som er så veldig bra, men det som er dårlig, og det som kan gjøres bedre. Men det betyr slettes ikke at bildet er dårlig. Som jeg sa, er det et godt bilde tross av at jeg utpekte en del negative ting.

 

Jeg håper jeg har misforstått deg :)

Lenke til kommentar
Her ble det mye plukk, som ikke jeg har tenkt på... Ja, det perfekte finnes ikke. Da et inntrykk tolkes på ulike måter. Og ikke misforstå meg, dette bilde er langt fra hva jeg mener er fullskapt. Men et sted må man starte.

9584044[/snapback]

 

Sier ikke at det skal være perfekt, et perfekt bilde er det ingen grunn til å kritisere

Det høres ut som du tok deg litt nært av kritikken min, det må du for all del ikke gjøre. Når folk spør etter kritkk, gir jeg kritikk. Jeg tror det er en del missforståelser når det gjelder krtitikk her. Kritikk er kritisk. Kritikk er ikke å si alt som er så veldig bra, men det som er dårlig, og det som kan gjøres bedre. Men det betyr slettes ikke at bildet er dårlig. Som jeg sa, er det et godt bilde tross av at jeg utpekte en del negative ting.

 

Jeg håper jeg har misforstått deg :)

9588585[/snapback]

 

 

Du har misforstått. Var nok jeg som skrev litt dårlig. Tok meg ikke nær av din kritikk. Det at folk bryr seg om å gi kritikk, må jo være et tegn på at bildene engasjerer.

Lenke til kommentar
Synes det er en flott bil... og bildet er absolutt bra. Har ingenting å kommentere utenom det som allerede er sagt...

 

bortsett fra; Hvilke dekk er det på bilen da? ... Så jo ut som noen dekk jeg hadde på sykkelen min i 3'dje klasse... sorry, men skaff noen bredere dekk med skikkelig mønster, så blir bildet bedre synes jeg... noe inni meg skriker av smerte når jeg ser en fet bil med så ordinære dekk.

 

Den skal jo helst være sportslig å kjøre og?

9584978[/snapback]

 

 

Takker for mye og gode tilbakemld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...