Gå til innhold

Sitter plutselig med to bærbare


Anbefalte innlegg

Vel, jeg bestilte en bærbar, men de som skulle levere den hjem til meg rota den bort, så de måtte erstatte den. Men etter noen dager viser det seg at de har funnet den "gamle" bærbare og er fast bestemte på å levere den til meg. Kan da budselvskapet plutselig kreve penger for den ekstra dataen de har levert til meg? Jeg sa jo til budet at den egentlig ikke var min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det har seg sånn at jeg bestilte en bærbar hos ett firma, firmaet sender ut dataen og bruker en leverandør. Leverandøren klarer å miste dataen min, og må derfor erstatte kjøpe meg en ny fra firmaet. Jeg mottar den bærbare og etter noen dager ringer leverandør og forteller at de har en pakke til meg. Jeg spørr om det er en pc, og budet bekrefter. Jeg sier da at jeg har mottatt min pc, så den er ikke lengre min, men leverandørfimaet sin siden de har gitt meg en ny. Budet spørr så meg hva han skal gjøre med dataen og jeg måtte jo svare at jeg ikke visste, det er jo ikke mitt problem, og budet bestemmer seg for å levere dataen til meg, men jeg prøvde å si at jeg ikke ville ha den. Men budet var fast bestemt på at det var min pakke, så jeg tok da imot.

Så nå sitter jeg med to like bærbare, så da tenkte jeg at jeg kunne selge den ene. Men er redd for at da leverandør oppdager sin feil og krever dataen tilbake eller vil ha penger for den. Derfor lurer jeg på om de plutselig kan kreve meg dataen tilbake eller penger for den?

 

Forståelig nå? :S

Lenke til kommentar

Ja, de kna kreve pengene fra det langt frem i tid, typ flere år fremover mener jeg å huske, så om du er så sleip at du faktisk selger den, så kan du evt. få en stygg overraskelse senere hvis seskapet finner ut at posten faktisk leverte den første pakken likevel.

 

Du bør kontakte de som sendte den og si at du har fått 2 pg.a deres feil. Si at de må refundere deg post penger, så sender du den overflødige tilbake.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Selg den ene, og bruk den andre, kommer de å krever noe fra deg lar du dem få tilbake den du sitter å bruker. det er jo ikke ditt problem så lenge du har sagt i fra at du ikke skal\vil ha den andre maskinen.

9550329[/snapback]

 

Så det er greit å stjele så lenge de ikke oppdager feilen liksom? Huff... Det går selvfølgelig ann å gjøre dette og håpe på at de ikke finner ut av hvor den ekstra maskinen gikk, men ærlig talt er det ikke noe bedre enn å stjele.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Ja, de kna kreve pengene fra det langt frem i tid, typ flere år fremover mener jeg å huske, så om du er så sleip at du faktisk selger den, så kan du evt. få en stygg overraskelse senere hvis seskapet finner ut at posten faktisk leverte den første pakken likevel.

 

Du bør kontakte de som sendte den og si at du har fått 2 pg.a deres feil. Si at de må refundere deg post penger, så sender du den overflødige tilbake.

 

-Stigma

9550240[/snapback]

 

Men selskapet jeg kjøpte den av har jo fått penger for 2 datamaskiner, og de har gitt fra seg to datamaskiner, så de vil jeg nok aldri høre noe fra. Det er de som leverte pakken som da er i minus for å si det sånn.

Og det var ikke posten det gikk gjennom, men en annen leverandør!

Endret av Wanita
Lenke til kommentar
Selg den ene, og bruk den andre, kommer de å krever noe fra deg lar du dem få tilbake den du sitter å bruker. det er jo ikke ditt problem så lenge du har sagt i fra at du ikke skal\vil ha den andre maskinen.

9550329[/snapback]

 

Men da kan jeg jo risikere å sitte uten maskin, og jeg er veldig avhengig av den i forhold til studier! Men er det snakk om flere år frem i tid så er jeg jo sikkert på utkikk etter ny likevel så da hadde det jo ikke vært noe problem, men kommer dem f.eks om to mnd så blir det nok litt værre!

Lenke til kommentar

Edit: Vent litt for å se om posten ringer deg, hvis de ikke gjør det selg den. Så når de kommer om et par år kan du gi fra deg din pc og kjøpe den en ny.

9551968[/snapback]

 

Har hørt noe om at mange bedrifter har sånn regnskapsgreier hver 3. mnd, så jeg tenkte kanskje det var da lurt å vente 3 mnd, har gått 1 mnd nå!

Lenke til kommentar

Vel, ikke sånn super dyr nei. Men gud så fornøyd jeg er! :)

kosta meg 5 500kr, med minnekortet jeg skulle ha og frakt. Er en HP 530. Mer enn det kan jeg ikke uttale meg om da jeg er veldig lite innenforstått med hva som er inni en maskin, jeg bare vet hvordan jeg bruker den, og merker når den ikke har godt nok minne og div. andre ting

Lenke til kommentar

jeg har en løsning...

 

du selger den ene.. du får jo en del tusen.. sett pengene på sparekontoen

 

så beholder du den andre.. og later som ingenting..

 

hvis de ringer så sier du.. greit du skal få PC-en tilbake..

 

du kjøper deg en ny pc for de pengen du fikk for den du solgte..

 

det verste som kan skje at du taper 0 kr

 

du kan få xxxx antall kroner hvis ingen oppdager det..

 

 

og hvis de oppdager dette om 6mnd får du en enda bedre pc for de pengene du fikk for den du solgte..

Lenke til kommentar

Det her skulle da ikke være vanskelig i det hele tatt hvis du har litt samvittighet. Ta kontakt med budfirmaet og firmaet du bestilte maskinene fra, og hør med de hva du skal gjøre.

 

Hvorfor beholde den ene? DU har jo bare betalt for en, så det blir jo på en måte å stjele fra budfirmaet. Tenk om han (eller hun) som mistet den måtte betale med sine egne penger. Ville du likt om det var deg?

Lenke til kommentar

Hvis den bare kostet 5,5k så er det nesten ikke verdt å selge den, det er vel en skolepc, du kan prøve å selge den på skolen som en skolepc og oppgi at den er ny og er 1000,- billigere.

 

Får du ikke solgt den på skolen er det bare å sende brev til posten for å høre om de vil hente den, ikke vær overivrig med å gi den til dem, men gi dem muligheten til å hente den innen et tidsrom. Får du beholde den så har du 2 laptops, du finner sikkert bruken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...