Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Samme sak på 1101HA. Det som var der var at du måtte ha gammel BIOS for at ACPI driverne skulle fungere. SHE fungerte uansett så lenge du kjørte i kompatibilitetsmodus. Drivere skal ikke være noe problem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har kjøpt meg Asus EEE 1005HA.

 

Jeg har fått meg Windows 7, og vurderer å installere dette på netbooken.

 

1. Vil dette fungere bedre enn xp? Evt hva er negative sidene med å oppgradere?

2. Vil jeg måtte legge inn ting som er på xp'n på nytt når jeg oppgraderer til windows 7?

3. Hva gjør jeg når prøve perioden av windows 7 går ut, vil jeg da kunne formatere pc'n og vil den da automatisk få xp igjen?

 

Ser frem til å få svar på mine "kompliserte" spm:D

 

Takk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hei.

 

Jeg har kjøpt meg Asus EEE 1005HA.

 

Jeg har fått meg Windows 7, og vurderer å installere dette på netbooken.

 

1. Vil dette fungere bedre enn xp? Evt hva er negative sidene med å oppgradere?

2. Vil jeg måtte legge inn ting som er på xp'n på nytt når jeg oppgraderer til windows 7?

3. Hva gjør jeg når prøve perioden av windows 7 går ut, vil jeg da kunne formatere pc'n og vil den da automatisk få xp igjen?

 

Ser frem til å få svar på mine "kompliserte" spm:D

 

Takk

 

Når det gjelder spm 1, så jobber jeg med et innlegg på bloggen min om nettop Windows 7 vs Xp på netbooks, kommer opp senere i dag. Har brukt XP i et år og nå brukt Windows 7 en måneds tid, så er bedre at du leser det enn at jeg skriver korte svar her.

 

2: Ja. Du kan gjøre en av to ting: Partisjonere harddisken uten å slette XP (ved å bruke f.eks gparted fra linux live) og så legge 7 på en ny partisjon, slik at du dual booter XP/7, eller du kan overskrive XP med 7. Uansett må du legge inn programmer etc på nytt. Eventuelle filer/dokumenter etc bør du putte på en ekstern disk først. Kan være lurt å ha en partisjon ekstra for kun filer for så å holde OSet på egen partisjon, så blir OS bytte enklere i fremtiden.

 

3: Hvis du dual booter vil XP fortsatt være der og du kan boote rett inn. Om du overskriver må du gjenopprette, vet ikke hvordan det fungerer med 1005HA men med 1101HA er det både med DVD og det er en skjult partisjon du kan gjenopprette fra ved å trykke F9 ved boot. "Automatisk" er sterkt ord, men du kan få XP igjen ja

Lenke til kommentar

Jeg har ikke orket å lese igjennom hele tråden, så beklager om det er svar på dette i løpet av de 265 foregående sidene.

 

Jeg og dama har tenkt å spleise på en Asus EEE, og den kommer til å ha følgende bruksområde :

 

1.For å skrive notater på forelesning, så en 8,9" skjerm blir kanskje litt lite?

2.For å ta med på ferie, nettsurfing, msn etc.

3.Kanskje spille av en film eller to på lange fly reiser.

 

Utifra dette er vel følgende konklusjon, god batterikapasitet, ikke så høy vekt, og en forholdsvis ok skjermstørrelse, hva kan folket anbefale?

Jeg har kikket en del på ASUS Eee PC 1005HA-H 10,1", og TROR denne er midt i blinken.

Forøvrig så har jeg tenkt å installere W7 på den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg har ikke orket å lese igjennom hele tråden, så beklager om det er svar på dette i løpet av de 265 foregående sidene.

 

Jeg og dama har tenkt å spleise på en Asus EEE, og den kommer til å ha følgende bruksområde :

 

1.For å skrive notater på forelesning, så en 8,9" skjerm blir kanskje litt lite?

2.For å ta med på ferie, nettsurfing, msn etc.

3.Kanskje spille av en film eller to på lange fly reiser.

 

Utifra dette er vel følgende konklusjon, god batterikapasitet, ikke så høy vekt, og en forholdsvis ok skjermstørrelse, hva kan folket anbefale?

Jeg har kikket en del på ASUS Eee PC 1005HA-H 10,1", og TROR denne er midt i blinken.

Forøvrig så har jeg tenkt å installere W7 på den.

 

Hvis du vil ha enda større skjerm har du 1101HA, med 11.6" skjerm. Den har også en god del høyere oppløsning enn de andre med 1366x768 vs 1024x600 på resten. 8 timer batteri. Har en selv som det kjøres windows 7 på

 

 

http://support.asus.com/download/download....e%20PC%201000HE

 

Hvilke da? Har du peiling på hvor jeg kan finne dette?

 

Fant noe lengre bak i denne tråden, da var det .sys fil? fant ikke ut hvordan jeg installerte dette..

 

Hadde du lest bloggposten min om windows 7 slik jeg sa hadde du visst at det kom til å skje, og hvilke drivere du måtte laste ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du lurte på hvilke drivere - svar ACPI drivere ;) derfor FN tastene ikke fungerer.

 

Når det gjelder hvor du finner ditt og datt - som jeg skrev i bloggposten bør du sjekke dette med folk som har gjort det allerede - i ditt tifelle blir det underforumet for 1005ha på eeeuser.com: http://forum.eeeuser.com/viewforum.php?id=70

en hel haug tråder om windows 7 der, så kan nesten garantere at du finner alt du trenger der ;)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Alle snakker om at man må få ACPI fra disken? Jeg har da ikke noe cd rom?

 

Jeg har installert windows 7, men får ikke trådløst internett til å fungere.

 

Har lett og lett, hadde du giddet å fortelle meg hvordan jeg løser det?

 

Takk

 

Har ikke den modellen så aner ikke. Den linken jeg ga deg til forumet har sannsynligvis løsningen, om ikke så har det folk som kan hjelpe bedre enn meg. ACPI drivere ligger garantert på nett, det er iallefall sikkert. Ligger sikkert løsning på resten av problemene der og - du er garanter ikke den første med windows 7 på den maskinen.

 

 

Hvordan minne burde man bruke om man skal oppgradere til 2gb?

Går utifra at det er like simpelt som på andre laptoper, eller er det mer kronglete på disse?

 

Vet ikke med andre EEEer, men med min 1101HA er det én enkelt skrue som holder fast et lokk i bunnen av maskinen og RAM sitter rett under der. Oppgraderte RAM før jeg i det hele tatt skrudde på maskinen

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ja, da er det som vanlige laptoper, så det er jo flott. Da regner jeg med at det blir en 1101HA.

 

edit :

 

Jeg må vel kjøpe en 2 gb brikke, for det er vel kun plass til 1 brikke?

 

 

BTW, 1101HA sin overclocking mulighet (lovlig overclocking med en hurtigtast) mister du om du oppgraderer ram - med unntak av et par typer RAM som visstnok skal fungere. Denne: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=109063 skal visst muligens fungere (ikke bekreftet), men den er dyr. Jeg puttet en vanlig 2GB inn i min og mistet overclocking, men har det ikke mer travelt enn at jeg kan leve med normal CPU hastighet og dermed også spare batteri

Lenke til kommentar

Prøver meg her inne istedet.

 

Har en ASUS EEE 1005 HA-1 mnd gammel. Lurer på om det er flere som har en ganske ubehagelig pipelyd ved lading men som stopper når batteriet er fulladet? Og en ting til. Synes strømadapteret blir ganske varmt. Nesten som jeg brenner meg når jeg har den i hånda en stund. Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Prøver meg her inne istedet.

 

Har en ASUS EEE 1005 HA-1 mnd gammel. Lurer på om det er flere som har en ganske ubehagelig pipelyd ved lading men som stopper når batteriet er fulladet? Og en ting til. Synes strømadapteret blir ganske varmt. Nesten som jeg brenner meg når jeg har den i hånda en stund. Flere som har det sånn?

Halvannen uke gammel her. Kjenner ikke til pipelyden du nevner, men adaptern blir forferdelig varm her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...