Gå til innhold

Overklokking av Xeon x3210!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken PSU har du? Kan hende att det er den som ikke vil mer.. Sett opp systemet ditt her for å kalkulere om du har nok strøm :thumbup:

My Webpage

Kan oxo hende at HK er kranglete, eller at du har en gammel BIOS versjon..

Send litt mer info om systemet :thumbup:

9537715[/snapback]

 

Er nok mest sannsylig psuen som ikke vil mer ja, er en 500 watt bZerk cpu, asus p5n-e sli hk med bios som var på når jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar

Er nok redd for det ja.. 500 watt er lite med den prosessoren på klokk og ett litt friskt grafikkort.. Må nok gå opp til 7-900 watt, avhengi av grafikk og antall disker mm.. Men å flashe BIOS er nok heller ingen dårlig ide :thumbup:

Har hørt om flere som har hatt problemer med den BIOS'en :yes:

Å flashe BIOS er ikke noe jeg har no serlig peil på, men trur ikke d går å flashe fra CD.. Trur det beste er å flashe fra Floppy.. Det pleier å være med en guide når du laster ned ny BIOS :thumbup:

Lenke til kommentar
Er nok redd for det ja.. 500 watt er lite med den prosessoren på klokk og ett litt friskt grafikkort.. Må nok gå opp til 7-900 watt, avhengi av grafikk og antall disker mm.. Men å flashe BIOS er nok heller ingen dårlig ide :thumbup: 

Har hørt om flere som har hatt problemer med den BIOS'en :yes:

Å flashe BIOS er ikke noe jeg har no serlig peil på, men trur ikke d går å flashe fra CD.. Trur det beste er å flashe fra Floppy.. Det pleier å være med en guide når du laster ned ny BIOS :thumbup:

9537858[/snapback]

 

Det må da være mulig å flashe bios uten å måtte bruke floppy, er jo ingen som har floppy lenger, inkludert meg selv!

Lenke til kommentar

Prøv med lavere multiplikator og se om du stopper opp på samme FSB-hastighet. Hvis den gjør det så er FSB problemet. Enten på prosessorsiden eller mest sannsynligvis i brikkesettet.

 

Watt-kalkulatorer er bare humbug og gir veldig sprikende resultater. Dvs. hvis du prøver noen forskjellige slike kalkulatorer så vil de vise svært ulike resultater. Så hvilken skal man stole på? Ingen! For det er en rekke flere ting som avgjør om spenningene er stabile ved de ulike effektene. Resultater i praktiske forsøk og spesifikasjoner (antall watt) spriker også mye.

Lenke til kommentar

Til alle dere som sier 750 watt.... PØH!

 

Det ble solgt 600 watt strømforsyninger for en stund siden som skulle holde til fire råe xeon prossesorer og 20-30 harddisker, mye har skjedd, men ikke SÅ mye.

 

En annen på forumet her målte sin pc med to skjermer, 8800gtx i sli og en q6600, 350 watt TOTALT fra strømnettet.

Lenke til kommentar
Er multiplikator den som står på 8 i bios? (multiplier)

9538182[/snapback]

Ja, den står på 8 som originalt. (8*266 MHz = 2,133 GHz)

 

Kan jeg ikke heller sette opp multiplier og sette ned fsp?

9538434[/snapback]

Nei, 8 er maksimal multiplikator. Den lar seg ikke stille oppover fordi Intel vil begrense overklokkingsmulighetene. Slik har det vært siden Pentium4 ble lansert i 2001. AMD innførte tak på multiplikatoren i 2003 med innføringen av Opteron om jeg husker rett.

 

Den eneste justeringsmuligheten du har på multiplikatoren er altså nedover fra 8. Det gjør ikke noe for jeg foreslår bare at du skal gjøre en kortvarig test for å finne ut hvor begrensningen ligger. Deretter stiller du multiplikatoren oppover til 8 igjen. Finner du en begrensning i FSB så vet du hva som holder overklokkinga tilbake. Finner du ikke en begrensning i FSB så kan du fortsette å lete etter årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...