Gå til innhold

Hvilken temp er rett?


Anbefalte innlegg

Har en X3210, lett klokket til 2,7ghz. kunne godt tenkt meg og hatt den til 400x8... men blir veldig usikker på temps. de fleste programmene er enige om at cpu temp er ca 44grader.

 

core temp og everest mener at core ligger på 68, speedfan mener 53. allt dette mens cpu temp meldes til 44grader :hmm:

 

har lyst og klokke mere, men har ikke så lyst og gjøre det hvis temps allerede nesten er 70grader. er de 44 som høres mest logisk ut med tanke på den lave Vcore(1,14V) da er det jo mye og gå på :yes:

post-70872-1190291746_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

marius883: ikke fornøyd egentlig, ny koret sliter stort med volt-drops. 1,6v-core i bios gir 1,45 load. og 2,1 volt på minnet gir 1,95V i windows... det gjør at fsb sluter på ca 380fsb pga minnet så gidder ikke en gang sette inn x3210, regner med det er værre med en quad. kjipt at det ikke leverer mere når minnet gjør 440fzb@2,1V

 

jeg svartmalte P5K-vm m-ATX her for litt siden. etter litt organisering fant jeg ut at 440++fsb går bare fint, så ingen undervolting på minnet. bare feil avlesnig i program. og udugelighet fra min side

 

men vcore dropp er det enda. skal gjøre en blyant mod i dag som er ganske effektiv og meget enkel

 

så med andre ord skulle den e6850 din gå ganske langt på et slikt kort. men trenger du ikke m-atx er det nok andre kort som utmerker seg mere

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...