Gå til innhold

Hvem leverer ADSL2+ og FAST IP?


Anbefalte innlegg

Begynner å bli irritert nå... Er avhengig av fast IP, men to ganger har det skjedd nå at ISP-en jeg bruker har bestemt seg for å slutte med fast IP (BKK og DirectConnect). Så nå må jeg bytte ISP nok en gang.

 

Er det noen som har oversikt over hvilke ISP-er som kan levere ADSL2+ og fast IP? (på vestlandet)

 

Følgende vet jeg om:

- Nextgentel (100kr mnd for fast ip :no:)

- Start.no (50kr mnd for fast ip)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er greitt at Mimer ikke har tillegg for fast ip men så har de da aldri hatt noe annet enn faste ip`r heller da :)

9533832[/snapback]

Vel, slik var det da jeg hadde BKK også, men så plutselig sluttet de med faste ip-er. Er litt kritisk til å binde meg hos Mimer, når de ikke har noen garanti på fast IP. Dessuten var 700kr etablering litt drøyt synes jeg :(

 

Sliter også med å finne noen måte å sende de spørsmål på... :nei:

Lenke til kommentar
Er på leting jeg også! Har direct connect nå, og har vært KJEMPEFORNØYD med dem!

9535804[/snapback]

Ja, da er vi i samme båt, det er DirectConnect jeg har nå også, og har vært veldig fornøyd med de, men pga de slutter med fast ip i desember må jeg bytte. :thumbdown:

 

 

På min vanligvise litt vanskelige metode å forklare ting så roter jeg mange ord inn i det .

9536739[/snapback]

Jeg hadde ikke noe problem med å skjønne hva du mente, men problemet er at de gir deg fast IP, men det står ikke noe sted i avtalen at du har fast IP - så om de eventuelt skulle endre på det er ikke det noen grunn til å kunne bryte bindingen og bytte leverandør (uten oppsigelsesgebyr). Og hvis ikke jeg tar helt feil har Mimer en viss sammenheng med BKK, og i så fall er det jo ikke helt urealistisik at de også endrer på IP-rutinene sine siden BKK har gjort det.

Lenke til kommentar

Har sendt forespørsel til mimer om de kan levere hos meg, med fast ip. Er ikke intr i å bestille et abbonement som "kanskje har fast ip".

Ser det er flere og flere leverandører som slutter med fastip. Noen som vet hvorfor? Det burde jo vært omvendt, med dagens nettbruk...

DynDNS er liksom ikke noe alternativ det heller.

 

Og folkens, vær så snill å ikke bland fast ip med bridge modus.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Ser det er flere og flere leverandører som slutter med fastip. Noen som vet hvorfor? Det burde jo vært omvendt, med dagens nettbruk...

DynDNS er liksom ikke noe alternativ det heller.

 

Og folkens, vær så snill å ikke bland fast ip med bridge modus.

9540754[/snapback]

 

Tja, det er antagelig ytterst få som trenger fast Ip med mindre de skal kjøre div servertjenester, servertjenester koster mer for ISP ergo gidder man ikke og legge til rette for dette, er man virkelig opptatt av dette mener vel Isp at man kan kjøpe ett bedriftsabb.

Lenke til kommentar
servertjenester koster mer for ISP ergo gidder man ikke og legge til rette for dette, er man virkelig opptatt av dette mener vel Isp at man kan kjøpe ett bedriftsabb.

9543452[/snapback]

Servertjenester koster mer for ISP? Det skjønte jeg ikke mye av... :hmm:

 

Ang bedriftsabonnement så synes jeg det blir helt tullete å betale det dobbelte for akkurat samme tjeneste. Poenget med bedrifts-abonnement er vel kunderservice, og prioritert feilretting - tjenester jeg ikke trenger. Ergo blir bedriftsabonnement akkurat det samme som vanlig abonnement for meg - med én forskjell: Dobbel pris. :(

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Og av nysgjerrighet, hvorfor er ikke dyndns noe alternativ ?

9543462[/snapback]

 

Liker bare ikke løsningen. Man må ha software kjørende på router osv....

Dessuten har jeg for meg det blir merkelig når man skal sette opp vhoster/subdomener.

 

Tafjord var relativt dyre abbonement. Noen som har erfaringer med start.no?

Lenke til kommentar

Det går an å "få" statisk ip ved å sette den du har i dag fast i routeren...

I verste fall kan dette skape konflikt for en annen, men tror sjansen i praksis er liten så lenge man er på nett 24/7.

EDIT: Gjorde dette en stund da det var en bug i min firmware som gjorde det vanskelig å koble seg opp med PPPoE og hente IP.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...