Gå til innhold

BK: 120 Days @Parkenfestivalen


_ART_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De to første var litt så som så - det første prøver å få med for mye, uten å lykkes noe særlig, mens det siste blir litt for rotete. Det siste sitter bedre - veldig bra på keyboardisten, men det hadde vært litt mer 120 Days over det uten den fargeglade bassisten i høyre kant.

 

Det jeg stusser over med alle bildene er at de er litt lite skarpe - bevisst valg?

 

Jeg må visst høre litt på dem nå... Ha en fin kveld. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bilde nr 3 hadde jeg sansen for. Det skilte seg ut fra de andre ved å liksom fortelle noe. Her er fokus. Her er spørsmål. Konsentrasjon og mystikk.

Her er tiden liksom fryst for å fortelle hva som foregår inne i hodet på keybordisten. Han er så absolutt til stede, men kan allikevel oppfattes som om han tenker på noe helt annet enn musikk, noe som forsterkes av gitaristens tilstedeværesle. Dette er sånn man ser på film. Alle rundt deg holder på med sitt, mens du sitter i din egen lille tankeboks, og stemmer og lyder rundt deg blir liksom en eneste grøt.

Veldig godt sett og tatt syns jeg. Meget bra! :yes:

 

De to andre - vel... ett av tre er ikke så verst da :thumbup:

Endret av preje
Lenke til kommentar

Jeg liker faktisk det første bildet også, kanskje bedre enn det streitere og mer klassiske bilde nr 3. Egentlig er teknisk gode bilder under slike omstendigheter hvis det ikke er en skikkelig stor scene, så man kan egentlig ikke vurdere dem slik. Jeg synes de to bildene jeg har nevnt her er såpass gode som man kan forvente av konsertbilder. Siden det i utgangspunktet ikke er mulig å ta skikkelige bilder på en konsert på en slik scene, så favoriserer jeg det bildet som er mest annerledes.

Det tredje bildet er best rent teknisk, men det første skaper best illusjon av at scenen er stor. Det tredje bildet kunne lett vært tatt i kjellerstuen der jeg sitter og skriver dette.

Det andre bildet bildet er ikke noe videre interessant, men er ikke for dårlig til en artikkel. Hvis det hadde havnet på trykk på bekostning av de andre to ville det vært feil, men som et tillegg så er det godtatt.

 

Du skal ha honnør for å ikke vise frem bilder der mic'en er solid plantet midt i trynet på en vokalist, som altfor mange andre gjør. Det er faktisk en vanskelig jobb du har tatt på deg. Det minner meg på at jeg faktisk ikke savner de dagene da jeg måtte ta slike bilder for å ha råd til salt i maten. Det er mye hyggeligere å oppleve konserten med en halvliter i hånden.

Lenke til kommentar
Ja, de er nok for lite oppskarpet. Prøver å holde støynivået på et minimum. Det er en knivsegg å balansere på.

9530026[/snapback]

Hvorfor er du så redd for støy? Jeg ser ikke antydning til skjemmende støy her, så du kunne nok uten problemer ha gasset på litt under oppskarpingen - i det minste nedskalert til dette formatet.

 

Husker jeg rett, så bruker du en D70s - jeg syns støyen der er helt usjenerende opp til 1000ISO ved rett eksponering, men syns også den kan bli benyttet kreativt på 1600.

 

110216072-L.jpg

 

Her syns jeg støyen bidrar positivt i bildet.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Det siste bildet på førsteposten er bra, i mine øyne.. Jeg føler at det fanger "sjela" til vokalisten/synthesisten.. (eller hva det heter.. :p)

Jeg filma dem på Steinkjerfestivalen i år, og han oppførte seg akkurat sånn som du har fått det til å se ut på bildet. :)

 

Dog synes jeg det er litt synd med mikrofonstativet foran bassisten.. Ellers veldig bra. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...