Gå til innhold

Kompletts September PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det jeg ser etter er en Gaming-PC som takler det som er å takle i dag, og holder i noen år framover.

Under er Kompletts September PC, med mine modifikasjoner.

 

PRIS: CA. 15000,- kr

 

Hovedkort

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX

Prosessor

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Skjermkort

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

Minne

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 x2

Harddisk

Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 x2

Strømforsyning

Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte

Kabinett

Chieftec CH-03P Pianosort, Aluminium

Skjerm

Eizo 19" LCD FlexScan S1911SAK TCO-03

Lydkort

Creative SB Audigy SE PCI, 7.1 Surround

Multikortleser

USB2 multikortleser 3.5" sort

DVD-Brenner

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver OEM

 

Tillegg

 

- Strømkabel PC m/Jord 2m

- Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

- CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD

- Norman IC,1 år lisens, Virus Control

- Støtsikker PC-eske

- SoftThinks Installasjons og recovery

- Saitek Eclipse Keyboard, blått lys

- Logitech G3 Laser Mouse

- Qpad|CT, Black, Medium,1,5mm, Gamingpad

- Creative I-Trigue 2.0 2200,

- Windows operativsystem

.....MS COA Label Windows

.....MS Win Vista Home Premium Norsk

.....MS MANUALS Win Vista Home Premium

.....MS ROYALTY Vista Home Premium

- Garanti 3 år - Sende inn

- Support Komplett.no - Komplett sin

 

 

Takker for all hjelp!

Endret av Existence
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke bli overrasket hvis du får blåskjerm el. at maskinen din blir ustabil :no:  det har seg sånn at Asus og Corsair ikke er helt på nett kan man si  :whistle:  jeg har bygd mange maskiner og jeg har erfart at de to er ikke særlig samkjørte nei  :thumbdown:  og det har jeg hørt fra andre åsså  :yes:

9524482[/snapback]

 

Hva bør jeg sette sammen i stedet da?

Lenke til kommentar
Ikke bli overrasket hvis du får blåskjerm el. at maskinen din blir ustabil :no:  det har seg sånn at Asus og Corsair ikke er helt på nett kan man si  :whistle:  jeg har bygd mange maskiner og jeg har erfart at de to er ikke særlig samkjørte nei  :thumbdown:  og det har jeg hørt fra andre åsså  :yes:

9524482[/snapback]

 

Dette er en merkelig påstand, sitter selv med slike brikker og har asus hovedkort med null problemer. Klokker lett min E6400 til 3.2Ghz.

Har aldri hatt BSOD. Men kan jo hende du har vær uheldig da, men ikke å anbefale disse rambrikkene er feil etter min mening.

Veldig bra brikker til lav pris.

Lenke til kommentar
Jo jo, brikkene er helt fine de  :thumbup:  var ikke det jeg sa da... Og jeg sa heller ikke at det gjaldt alle hovedkort fra Asus :no:  men hvor kan feilen ligge da? Hovedkort el ram??

9524780[/snapback]

 

Det blir jo vanskelig å si sånn uten videre, men med mitt hk(se under), så har jeg aldri hatt problemer. Hva slags Asus kort har du testa de på?

Lenke til kommentar
Jo jo, brikkene er helt fine de  :thumbup:  var ikke det jeg sa da... Og jeg sa heller ikke at det gjaldt alle hovedkort fra Asus :no:  men hvor kan feilen ligge da? Hovedkort el ram??

9524780[/snapback]

 

Det blir jo vanskelig å si sånn uten videre, men med mitt hk(se under), så har jeg aldri hatt problemer. Hva slags Asus kort har du testa de på?

9524790[/snapback]

Husker ikke navnet på alle, må se i papirene først, men ett av de var A8N-SLI Premium :cool:

Lenke til kommentar
Jo jo, brikkene er helt fine de  :thumbup:  var ikke det jeg sa da... Og jeg sa heller ikke at det gjaldt alle hovedkort fra Asus :no:  men hvor kan feilen ligge da? Hovedkort el ram??

9524780[/snapback]

 

Jaok. Litt penger spart der da..Men det skjermkorte e helt unødvendig til 19tommer?

9524824[/snapback]

 

Neida er ikke det, men du får ikke utnytta skjermkortet maks, siden skjermen ikke har så høy oppløsning. Men penger spart på lydkort kan du kanskje bruke på denne f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325165. Men ikke kjøp noe dårligere skjermkort om du vil atpc`en skal holde seg en stund. :thumbup:

Lenke til kommentar
Skjermkortet er uansett fullstendig overkill til en så liten skjerm.

 

Enten så kjøper du en 22"-24" widescreen sak, eller så klarer du deg godt med 8600GT  ;)

9524493[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt punktum.

"Har du mindre enn 42tommers plasma behøver blir det fullstendig overkill med xbox360, du klarer deg lenge med en megadrive"

 

Bruker btw også fire stykk av de nevnte corsairbrikkene, selv om jeg ikke har klokket stort, har det ikke blitt mye kompatibilitetsproblemer.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...