Gå til innhold

Endelig slutta med WoW!


Diff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WoW er så genialt spill at folk ikke klarer å slutte, slike spill skulle vært forbudt (nesten vertfall)

 

WoW spillingen gjør ikke noe positivt med deg som person, eller, kansje noe positivt men mye mer negativt så det er veldig bra at noen gidder slutte ;)

 

Gratulerer uansett.. :fun:

Lenke til kommentar

:ph34r:

Å lø! du er nørd ass :!:

 

nørd?!?!?!?! Hvis denne personen hadde et avhengighets problem og har sluttet har du ikke rett til å kalle han ''nørd''

Det er akkurat som røyk, hvis du akller noen røyke-jævel fordi du de røyker og de SLUTTER med røykingen har du ingen rett til å kalle han røyke-jævel, du skal faktisk ikke kalle han røyke-jævel

 

Det finnes mange navn til mange 'grupper'' folk slik som folk som spiller spill, ''nerder''

det er nesten som å kalle en utlending pakkis

ingen har rett til å kalle andre mennesker stygge ting, hvis de gjør det så er det bare fordi det er noe SÅÅÅ Stygt med dem selv slik at de finner SMÅ feil med andre som ikke engang kan kalles feil

 

Sorry for den lange ''talen'' men jeg mener at mennesker ikke kan kalles ''nerd'' eller lignende for vi er alle mennesker uansett hvordan man snur og vender på bildet!!

 

Så gå og les en bok, snillest :ph34r:

Lenke til kommentar

"Jeg personlig er ikke enig i at det er snakk om avhengighet i noen særlig stor grad når man snakker om dataspill....

Dette er etter min mening noe medieskapt møl!

Ja selvfølgelig kan man få dilla, men det kan man da av hva som helst her i verden som er gøy.

Man kan nevne i fleng: fotball, tv-serier, musikk, søppelmat o.s.v

Jeg er ganske sikker på at man ikke blir mere avhengig av wow enn man kan bli av disse andre tingene."

 

 

Har ikke kilde akkuratt nå, men hvis du spiller like mye WoW som verstingene kan du bli mer avhengie enn en som har drevet fast med heroin i 5 år! Jeg sluttet med WoW for over et år siden, har ikke rørt spillet siden.. Er man bestemt på å slutte og vil det, er det lett.. Men det var litt rart, når jeg skrudde på PC-en når jeg kom hjem fra skolen lette jeg automatisk etter WoW ikonet på skrivebordet, helt til jeg kom på at jeg hadde slutta..

 

Litt surt.. :(

Endret av Geisner
Lenke til kommentar
:ph34r:
Å lø! du er nørd ass :!:

 

nørd?!?!?!?! Hvis denne personen hadde et avhengighets problem og har sluttet har du ikke rett til å kalle han ''nørd''

Det er akkurat som røyk, hvis du akller noen røyke-jævel fordi du de røyker og de SLUTTER med røykingen har du ingen rett til å kalle han røyke-jævel, du skal faktisk ikke kalle han røyke-jævel

 

Det finnes mange navn til mange 'grupper'' folk slik som folk som spiller spill, ''nerder''

det er nesten som å kalle en utlending pakkis

ingen har rett til å kalle andre mennesker stygge ting, hvis de gjør det så er det bare fordi det er noe SÅÅÅ Stygt med dem selv slik at de finner SMÅ feil med andre som ikke engang kan kalles feil

 

Sorry for den lange ''talen'' men jeg mener at mennesker ikke kan kalles ''nerd'' eller lignende for vi er alle mennesker uansett hvordan man snur og vender på bildet!!

 

Så gå og les en bok, snillest :ph34r:

Jeg er enig i at man ikke skal kalle noen nerd fordi om de ble litt vel opphengt i spillet, men å sammenligne dette med røyke-avhengighet er jo bare sprøyt..... I røyken finnes stoffer som faktisk er avhengighetsdannende.....

Vis meg hvor man tar inn sånne stoffer ved å spille wow??

Lenke til kommentar
"Jeg personlig er ikke enig i at det er snakk om avhengighet i noen særlig stor grad når man snakker om dataspill....

Dette er etter min mening noe medieskapt møl!

Ja selvfølgelig kan man få dilla, men det kan man da av hva som helst her i verden som er gøy.

Man kan nevne i fleng: fotball, tv-serier, musikk, søppelmat o.s.v

Jeg er ganske sikker på at man ikke blir mere avhengig av wow enn man kan bli av disse andre tingene."

 

 

Har ikke kilde akkuratt nå, men hvis du spiller like mye WoW som verstingene kan du bli mer avhengie enn en som har drevet fast med heroin i 5 år! Jeg sluttet med WoW for over et år siden, har ikke rørt spillet siden.. Er man bestemt på å slutte og vil det, er det lett.. Men det var litt rart, når jeg skrudde på PC-en når jeg kom hjem fra skolen lette jeg automatisk etter WoW ikonet på skrivebordet, helt til jeg kom på at jeg hadde slutta..

 

Litt surt.. :(

"like avhengig som av heroin" = sprøyt!!

Som jeg nettopp påpekte med tobakk..... i heroin finnes stoffer som faktisk gjør deg hekta.....

Vis meg sånne stoffer i wow, og hvor i kroppen injiseres det?

Lenke til kommentar
Det er ikke slik WoW virker, får du til noe, så må du bare få til mer, eller gjøre mer. Vanskeligt å beskrive, men du blir helt hekta.

Er faktisk mennesker som har forlatt familier og slutta på jobb for å spille WoW.

Finnes en del mennesker som har mista familie, venner og jobb for å følge fotball-laget sitt i tykt og tynt også, men jeg har ennå ikke hørt noen som kaller dem avhengige..... hverken fagfolk eller legfolk.

Lenke til kommentar

"Er glad jeg klarte å slutte før jeg ble avhengig", "folk blir asosiale nerder av wow", "har sett hva det spillet kan gjøre med folk"..... Sånne uttalelser bare irriterer gørra ut av meg!

Ja... jeg spiller selv, ja jeg vet hva det går ut på...... Hva er det dere har sett at dette spillet kan gjøre med folk da?

Jeg vedder på at de aller fleste av dere da sier noe sånt som: "De ble bare sittende på PC-en og mista alle vennene sine"

Har dere tenkt på at disse menneskene kanskje har ennå flere venner på wow enn utenfor?

Er det sånn at vennskap som starter interaktivt er mindre verdt enn andre vennskap?

I såfall er mitt forhold til min samboer veldig lite verdt......

Kanskje det kjærlighetsbarnet vi nettopp fikk bare er fiksjon?!

Har dere tenkt på at de som "mister" alle vennene sine p.g.a wow kanskje har funnet seg ennå bedre venner online?

Selvfølgelig finnes det en del mennesker som drar dette spillet og denne spillinga aaaalt for langt, men det gjør det da med det aller meste her i verden.....

Det er dette jeg mener med at "wow-problemet" er oppblåst i media....

Det finnes, som sagt, mange andre aktiviteter som folk drar alt for langt her i verden, og i en del av disse tilfellene er det snakk om ganske mange flere mennesker enn det er folk som har problemer med wow...

Det er aldri snakk om at noen må sendes på avvenning o.l p.g.a disse aktivitetene....

Det er aldri snakk om avhengighet i det heletatt....

Dette er fordi mange av disse aktivitetene har eksistert i veldig mange år, og har rukket å bli sosialt akseptert.

Wow har kun eksistert i få år og er så nytt at det i konservative øyne blir sett på som farlig..... for i konservative øyne er alt nytt og banebrytende FARLIG! :yes:

Lenke til kommentar
Hva er det dere har sett at dette spillet kan gjøre med folk da?

Jeg vedder på at de aller fleste av dere da sier noe sånt som: "De ble bare sittende på PC-en og mista alle vennene sine"

 

De fleste som har posta her er ikke folk som er (eks)venner med folk som spiller WoW, men har spilt/spiller WoW.

 

Har dere tenkt på at disse menneskene kanskje har ennå flere venner på wow enn utenfor?

 

Jeg personlig synes, eller min erfaringer sier, ikke at du kan sammenligne vennskap med noen gjennom WoW og med noen irl ;)

 

Selvfølgelig finnes det en del mennesker som drar dette spillet og denne spillinga aaaalt for langt, men det gjør det da med det aller meste her i verden.....

 

Ja, men med WoW har en tendens til å bli dratt litt for langt lettere enn veldig mye annet her i verden.

Lenke til kommentar

Ja, huff. Jeg var skikkelig avhengig av Portal i de 3 timene det tok meg å fullføre spillet, så igjen 3 timer med kommentarer. Da min avhengighet nådde toppen var da jeg prøvde å fullføre alle achievements, jeg spilte 7 timer i strekk. Da jeg hadde alle achievements fullført, gadd jeg ikke mer. For meg handla det om kun det å stå midt i Enrichment Senteret og vise seg fram med den kuleste gønneren.

 

Jeg prøvde å starte en ny, men det ble det samme. Endelig slutta med Portal...

 

...wait, what?! :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...