Gå til innhold

Dell like bra som alienware?


Tmz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørte fra en kar at dell sammarbeidet med alienware, er det sant? Og hvis du samenligner toppmodellene til begge, hvem er best?

9507416[/snapback]

 

Dell kjøpte opp Alienware for en stund tilbake, men Alienware fortsatt likevel som et separat firma/merke i tilleg til å hjelpe Dell med sine XPS maskiner. Har selv en maskin fra Alienware, og kan garantere deg at du får kvalitet i alle kanter og bauer om de kjøper fra dem. Vil si at du bør gå for en Alienware maskin framfor en fra Dell dersom du skal ha stasjonær, men dersom du er ute etter en bærbar kan du nok tjene på å velge Dell. Har aldri opplevd noe tull med min maskin, og kan anbefale Alienware på det varmeste. Det eneste minuset med dem er at deres maskiner er litt dyre, men jeg mener personlig at du får igjen det du betaler i konstruksjon, kvalitet og kundeservice. Alienware sin ALX serie er noe av det råeste du får av ferdigbyggede pc'r, men det vil koste deg en del.

 

Gå for Alienware framfor Dell dersom du skal kjøpe stasjonær :thumbup:

Endret av wikne
Lenke til kommentar

Hva jeg baserer utsagnet mitt på?

Hvis du tar en tipp innom "hjelp til kjøp og salg" inne på Hardware delen på forumet så ser du at det ikke blir anbefalt noen Dell eller Alienware PC-er der. Bare selvbygde/egentilpassede PC-er.

 

Rett og slett fordi man får mer bang for the buck for det meste ved og velge deler selv.

Lenke til kommentar

Pakket ut min Del XPS 710 på fredag...hele helgen har vært en fryd, glimrende maskin, rask, stillegående (dette er jo subjektivt, men den er ikke til noen sjenanse overhodet) og meget god byggekvalitet - ryddig innhold og god kvalitet på kabinett og fin fin service fra Dell.

 

Ulempen er at det koster mer enn og bygge selv, men man slipper mange problemer som oppstår når man bygger og ikke er vel sikker på hvilken hardware som passer sammen.

 

Dette er min mening, har selv bygd alle mine PC-er opp igjennom årene (blir vel 3-4 stk + flere for venner) men man kommer til et punkt i livet der det er deilig og bare sette i kontakten og begynne med morroa.

Lenke til kommentar
Rett og slett fordi man får mer bang for the buck for det meste ved og velge deler selv.

9507804[/snapback]

 

Hvis pris er eneste kriteriet, kjøpe en Dell med onsite service er svært behagelig.

Ryker det ett eller annet kommer det en fyr og bytter det dagen etter, dette får du ikke på hjemmemekk eller på de fleste webshop/el-kjøp maskiner.

Lenke til kommentar

Jepp, men det er nå litt tryggere med skikkelige serviceavtaler alikevel. Nettbutikker ser jeg på som useriøse, og trege når det gjelder det å sende diverse produkter til service osv.

 

Men jeg skal rett og slett ikke uttale meg så mye mer når det gjelder dette her. Selv kjører jeg kun selvbygg, og er fornøyd med dette, da jeg ikke trenger noen avtale osv.

 

 

Men for større bedrifter og kunder som vil ha det litt enkelt, og det gjør ikkenoe å bruke 2000kr ekstra for full pakke, så er jo det logisk at det er et stort marked for f.eks DELL PC-er der. - Og ja, DELL opererer med gode priser syntes jeg.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...