Gå til innhold

Kabinett med god kjøling (viftemuligheter)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden trådstarter vektlegger god kjøling så vil jeg skyte inn følgende erfaring med mitt kabinett:

 

Thermaltake Mozart TX kabinettet er stort, men det går under pulten min. Det som er bedre med dette kabinettet kontra de fleste andre er at det bygger i høyden istede for dybden. Det gjør at man får en mye kortere gjennomstrømning av luft gjennom kabinettet (bare 36cm dypt)...

 

Hovedkortet monterer man i nedre bay og hardisker i øvere bay slik at man får en fin fordeling på komponenter og varmeutvikling. Alle ledningene kan man trekke via de 2 bakre bay's om man ikke ønsker å bygge dual pc. Ja du hørte riktig, man kan bygge 2 stk pc i denne:-)

 

Det er også en 120mm vifte montert forran på HD bay for kjølige disker i tillegg til de 10 andre plassene (6 stk 120mm kommer ferdig montert). Det er omtrent samme temp inne i kabinettet som utenfor :whistle:

 

Ellers så har jeg også veldig sansen for silverstone kabinettet som er nevnt tidligere i tråden med skjermkortkjøleren. Lian Li har mange ok kabinetter, men etter min mening er de konservative(kjedelige) og dessuten så har alle som ønsker seg et "bankers" kabinett Lian Li :!:

Lenke til kommentar
Men hva er temperaturene dine? Hva har du i den, og hvor mange vifter er montert?

9515030[/snapback]

se profil for specs.

 

har totalt 8 mist 120mm vifter, inkludert en på cpu kjøleren.

 

temperaturene er greie. cpu idler på 34/26 grader, load er ca 54/54 grader (orthos 12 timer +) da med en cpu klokk på 3ghz.

 

skjermkortet ligger på 64 grader atm. usikker på load. vil tippe noen og 70 grader.

 

chipsett har en passic kjøler og ligger atm på 36 grader, load er vel mellom 45-50 grader, avhengig av romtemp (den varierer litt)

 

nå er jeg ikke 100% sikker på at kjølinga i kassa mi er helt optimal fordi det er så mange vifter der, men det er god kjøling over hele hovedkortet, diskene har god kjøling og er i tillegg vibrasjonsdempa, psu kan snues oppned for å få luft utenfra istede for den oppvarma lufta inni kassa (i den grad tempen i kassa er noe spesielt høyere enn utenfor kassa) og så er jo utseende og plassen en stor +.

 

av alle de kabinettene som er tilgjengelige i dag, så er det atm ikke en eneste kasse jeg kunne tenkt meg istede for stacker 830. utenom kanskje stacker 832 da, som har et par små forbedringer, som lufting igjennom gulvet og et par andre småting

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Men hva er temperaturene dine? Hva har du i den, og hvor mange vifter er montert?

9515030[/snapback]

se profil for specs.

 

har totalt 8 mist 120mm vifter, inkludert en på cpu kjøleren.

 

temperaturene er gr...

 

Aight, høres bra ut. Jeg skal gå for Thermalright Ultra120 Extreme som kjøler og trenger derfor ganske bredt kabinett, Stacker har bredden, i tillegg til plass til mange vifter...

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Men hva er temperaturene dine? Hva har du i den, og hvor mange vifter er montert?

9515030[/snapback]

se profil for specs.

 

har totalt 8 mist 120mm vifter, inkludert en på cpu kjøleren.

 

temperaturene er gr...

 

Aight, høres bra ut. Jeg skal gå for Thermalright Ultra120 Extreme som kjøler og trenger derfor ganske bredt kabinett, Stacker har bredden, i tillegg til plass til mange vifter...

9517328[/snapback]

stacker er noe bredere enn tradisjonelle kasser med sine 25cm mot normale 20-21cm. men vær obs, pga viftesystemet i sidedøra så er det faktisk dårligere plass i bredda med tanke på cpu kjølere. jeg kjøpte først en mist tower kjøler, men denne fikk ikke plass, så jeg solgte den til naboen. der fikk den plass i en vanlig lian li kasse, som er bare 21cm bred.

 

jeg gikk heller for en thermaltake big typhoon kjøler til min stacker, og med viftegrill fjernet, så har jeg ca 1 cm klaring til viftene montert i sidedøra.

 

så dessverre for deg så er ikke stacker 830 en god kasse dersom du skal ha vifter i sidedøra (disse fjernes enkelt, men det er jo en av fordelene med kassa å ha de der)

Lenke til kommentar

Hopper på Antec p182 jeg asså, fryser når jeg stapper hånden inn i det. Iskaldt og god plass, og ikke steindyrt heller,

 

i tillegg har du vibrasjonsdempede disker, viftejusteringer på alle vifter, følger med nesten fullt sett med vifter ( 3x120, kan ha 4. ) Lett å gjemme kabler bak, greit montering og skikkelige side dører!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...