Gå til innhold

SkyMarshall Arts - HalfLife [musikk]


Anbefalte innlegg

nyhet_skyarts_halflife.jpg

 

Ja, tenkte kanskje denne låta her var relevant i denne tråden:)

Har vært dausjuk en periode nå, så har hatt litt tid til å sitte å feberprodusere litt.

Så etter en lang natt med HalfLife 2, så blei denne her til da.

Den er laget delvis i cSX3 og delvis i FL7, og mastret i Adobe Audition 1.5.

Plugins har variert mellom Vanguard, Pro-53 og Nexus.

Brukte ca. 2 kvelder, og slo ihjæl litt sykdom med det.

Har brukt favoritten fra fjortisstiden som melodi, "Come Take My Hand" av 2 Brothers on the 4th Floor.

 

Så for de som er interessert er download HER!

(høyreklikk på bildet og "lagre mål" for de som ikke kan det)

 

HalfLife :love:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for respons :) Til klagene på at det ikke var et egenkomponert stykke, så beklager jeg det. Men jeg syns ikke det var nødvendig denne gangen. Jeg liker å høre gamle låter på nytt, og det veit jeg mange andre gjør også. Kunne selvfølgelig tatt en låt fra HalfLife-soundtracket og remixet det ... men HalfLife er ambient-basert og ikke veldig melodiøst av seg, så det gikk ikke.

 

Glad noen av dere liker, og takker for teh f33dback :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du absolutt har potensiale til å mekke soundrtack ut i fra det jeg har hørt av deg. Det trenger ikke være ambient og dark heller. Quake/ Quake 2 soundtracket har jo sågar elementer av f.eks. rock (Trent Reznor / Nine Inch Nails.) Essensen er vel å forsterke en stemning eller å sette en stemning relatert til spillet. Og voiceover er jo glimrende til å "varemerke" musikken og å sette en ekstra spiss på tracket. :)

 

Spillmusikk er forresten en utrolig spennende sjanger.

Lenke til kommentar
Jeg tror du absolutt har potensiale til å mekke soundrtack ut i fra det jeg har hørt av deg. Det trenger ikke være ambient og dark heller. Quake/ Quake 2 soundtracket har jo sågar elementer av f.eks. rock (Trent Reznor / Nine Inch Nails.) Essensen er vel å forsterke en stemning eller å sette en stemning relatert til spillet. Og voiceover er jo glimrende til å "varemerke" musikken og å sette en ekstra spiss på tracket.  :)

 

Spillmusikk er forresten en utrolig spennende sjanger.

9502314[/snapback]

ja spillmusikk ER spennende sjanger. Men som regel så er det atmosfære man aimer for, og det er så mye vanskeligere å lage enn noe som f.eks har en fengende melodi. Eller vanskeligere er det ikke kanskje, men det er vanskelig å lage ambient muskkk som er minneverdig. Men det er moro å fikle med, gjort det før.

 

Glimrende!

9502878[/snapback]

Well, thank you kind sir!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...