Gå til innhold

Linux på PDA + DVI/COM? Umulig eller ikke?


siripiri

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ett program som kjøres i Debian, programmet spiller en media fil også sendes det til tven via DVI utgangen, og COM1 brukes til å kontrollere filene som sendes.

 

Det jeg lurer på er om det finnes mulighet før å få dette inn på en PDA, sånn at man ikke trenger pc til denne oppgaven.

 

Altså en PDA med Linux som også kan kobles til TV, og har COM utgang. Evt om det finnes overganger fra PDA til DVI/COM/LAN etc

 

PDAen må også ha 3G,HSPDA,GRPS,WLAN, GPS etc

 

Noen som vet om dette går? Kan betale den som klarer å sette dette opp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..du har et program «som kjøres i Debian»....

Hvilket program?

Det er kanskje litt viktig å komme med når du spør såpass spesifikt.

9498053[/snapback]

 

Hei. Programmet spiller av en media filer, som igjen blir kjørt ut av DVI utgangen også på tv-en. Programmet er under utvikling å skal være ferdig om noen uker.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det faktisk finnes en PDA med all denne funksjonaliteten som er kraftig nok til å dekode slike mediafiler (hva slags formater/codecs er det snakk om, forresten), og som har TV-ut. Her har jeg mine tvil.

Og hvorfor må det være en PDA? Lurer i det hele tatt på hva bruksområdet er. Det ville kanskje vært mer hensiktsmessig å lage små bokser med mini/nano-ITX-hovedkort (altså små PC-er), og legge linux på disse? Det vil jeg tro kan være både billigere og enklere å få til.

 

Alt i alt kommer det an på det tiltenkte bruksområdet, hva er det egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...