Gå til innhold

Tips til UPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg vet ikke om jeg skal ha det enda, men jeg begynner å bli lei av korte strømbrudd. Strømbruddet er akkurat slik at utstyret på rommet mitt skrur seg av. Derfor kunne jeg tenkt meg å hatt en UPS som beskytter hovedmaskina, TV`en, annlegget og iPod ladern iallefall.

Kunne tenkt meg å hatt en UPS. Ikke så alt for dyr en. Jeg har sett litt på denne:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=158396

Ser denne bra ut?

Er det forresten overspenningsvern i UPS`en? Jeg har et overspenningsvern nå, men jeg kunne tenkt meg å visst om jeg må koble på det overspenningsvernet jeg har nå eller om det er innebygga Overspenningsvern i UPS`en. Ser at ved full belasting så er batteri tiden på 3.9 minutter. Det holder normalt her siden at strømmen er borte i korte øyeblikket. Selvfølgelig hender det seg at den er borte lengre, men hvis det bare er kortet øyeblikket så blir ikke PC`en min slått av iallefall.

Håper noen veit noe.

Hilsen. wil.

Endret av wil
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei. Jeg vet ikke om jeg skal ha det enda, men jeg begynner å bli lei av korte strømbrudd. Strømbruddet er akkurat slik at utstyret på rommet mitt skrur seg av. Derfor kunne jeg tenkt meg å hatt en UPS som beskytter hovedmaskina, TV`en, annlegget og iPod ladern iallefall.

Kunne tenkt meg å hatt en UPS. Ikke så alt for dyr en. Jeg har sett litt på denne:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=158396

Ser denne bra ut?

Er det forresten overspenningsvern i UPS`en? Jeg har et overspenningsvern nå, men jeg kunne tenkt meg å visst om jeg må koble på det overspenningsvernet jeg har nå eller om det er innebygga Overspenningsvern i UPS`en. Ser at ved full belasting så er batteri tiden på 3.9 minutter. Det holder normalt her siden at strømmen er borte i korte øyeblikket. Selvfølgelig hender det seg at den er borte lengre, men hvis det bare er kortet øyeblikket så blir ikke PC`en min slått av iallefall.

Håper noen veit noe.

Hilsen. wil.

9495819[/snapback]

Jeg har en slik en:

https://prisguiden.no/product.php?productId=25999

(Eller, egentlig en eldre modell av samme type)

Den er jeg veldig fornøyd med :) Holder i ganske mange minutter (tror 10-15?) pluss at man har styringsverktøy for å stenge varsle maskina om den går på batteri, og hvor lenge som er igjen for å ta en graceful shutdown o.l. ...

Skrevet

Men er den der ment for å BARE beskytte datamaskiner eller er den laga for å beskytte ting som TV, Annlegg, OSV. Sånn som går på vanlige strøm med vanlige kontakter, slik som TV osv.

Skrevet

Er overspenningsvern. Tot. 8 kontakter, 4 av kontaktene går på batteribackup + overspenningsvern, mens de siste 4 kun er overspenningsvern.

Er meget fornøyd med min.

Skrevet

dudsi: Hvilken av dem har du da? Den som jeg linka til eller den som daffyd linka til?

Har vært strømbrudd her igjen i dag og da slo alle mine 3 datamaskiner seg av :(

Det er ikke sikkert at jeg gidder å beskytte alle maskinene mine, men det viktigste er at jeg får beskytta hovedboksen, TV`en, annlegget, DVD Spillern og iPod laderen.

Er ikke sikkert at jeg skal kjøpe UPS enda, men jeg har veldig lyst da strømmen er borte endel her i korte øyeblikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...