Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"umulige" skruer, tips?


Anbefalte innlegg

Driver å skal ta av frontfangeren på bilen min for å lakkere og "cleane" den, men noen av skruene er rustne og sitter som fanden. Har tatt i alt jeg har, og litt til, og har tatt livet av en skiftenøkkel og et skrujern i prosessen. :p

 

Sprøytet på noe WD-40 i sted, skal la det virke litt før jeg prøver igjen. Noen andre tips? Vil helst ha den av i kveld for å sparkle og hive på plastgrunning og sprøytesparkel, slik at jeg kan lakkere i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skiftnøkkelen kan du kaste langt inn i skauen med en gang. ubrukelig og gjør bare bolter runde.

 

Frontfangere pleier vanligvis og sitte med små skruer som knekker eller at man ødlegger noen fester på fangeren. Er ikke ofte jeg peller av fangere så jeg vet ikke helt. Hva slags bil er det? bilder?

 

Å lå det stå med rustløser kan funke bra.. spørs bare hvor stressa man er.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Jo, hadde brukt fastnøkler hvis jeg hadde hatt i den størrelsen - men hadde kun de som var ett hakk større. Skal ut å herje litt til etterpå, ellers blir det Biltema i morgen. :)

 

Det er en Golf III. Har et bilde som viser hvordan fangeren er festet - mange bolter i samme størrelse og to klips ved hjulbuen.

 

_____________

 

Weeeee! Rustløseren, i kombinasjon med at naboen lånte meg stor koffert med fastnøkler, gjorde underverk. Da kom frontfangeren av bilen og ligger nå på stuebordet klar for pussing og sparkling. :D

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...