Gå til innhold

Edit: Gainward eller XFX


¤vekst¤

Anbefalte innlegg

Hvilket kort skal jeg velge? Jeg har dette hovedkortet hvis det spiller en rolle: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335010&CKS=PCW

 

 

1. XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3 eller 2. Sapphire Radeon HD 2900 XT 512MB GDDR3 til 1000kr mer?

 

1. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331406&CKS=PCW

 

2. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335101&CKS=PCW

Endret av AndySimmons
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk disse benchmarkene. Bare å velge kort og program så ser du resultatet svart på hvitt.

 

http://www23.tomshardware.com/graphics_200...2=707&chart=275

9498780[/snapback]

 

Synd ikke Bioshock er på lista... Det gleder jeg meg til å spille så sinnsykt. Velger ATI sitt jeg... Hva har dere eller hva ville dere valgt?

Endret av AndySimmons
Lenke til kommentar
Men sjekk hvor mye strøm kortet trekker da...

 

power%20consumpt.png

 

power-load.gif

 

14651.png

 

Også, lydnivå.

 

noise-load.gif

9501950[/snapback]

Litt mindre strømforbruk har da fint lite å si for de fleste som kjøper et dyrt gamerskjermkort(om man da ikke stemmer sv :p og vil spare miljøet). Man bør jo ikke kjøpe nytt system idag uten å ha minimum en grei 500w. Noe som holder i massevis til x2900xt, quadcore og en drøss med disker. Og med siste driverne til x2900xt så begynner det å komme farlig nært 8800gtx i de fleste spill, og så koster det mindre. Støyen og aa ytelsen er vel det som trekker mest ned på x2900xt. Men det er jo bare å sette på en annen vifte etterhvert for å løse støyproblemet. Om du skal spille Bioshock og bruker xp så er i alle fall dx9 ytelsen meget bra. Bare se denne testen med siste drivere.

"

With DX9 properly enabled in BioShock, the Radeon HD 2900 XT turns into a screamer, outperforming the GeForce 8800 GTS and GeForce 8800 GTX and giving the GeForce 8800 Ultra a run for its money. This indicates that AMD has got a lot of work to do to get their DX10 driver up to the level of DX9 in this game. If you crave performance, we recommend Radeon HD 2900 XT owners run the game in DX9 mode, the only downside is you will lose DX10 water ripples.
Lenke til kommentar
Litt mindre strømforbruk har da fint lite å si for de fleste som kjøper et dyrt gamerskjermkort(om man da ikke stemmer sv :p  og vil spare miljøet). Man bør jo ikke kjøpe nytt system idag uten å ha minimum en grei 500w. Noe som holder i massevis til x2900xt, quadcore og en drøss med disker. Og med siste driverne til x2900xt så begynner det å komme farlig nært 8800gtx i de fleste spill, og så koster det mindre. Støyen og aa ytelsen er vel det som trekker mest ned på x2900xt. Men det er jo bare å sette på en annen vifte etterhvert for å løse støyproblemet.

X2900XT bruker mer strøm enn 8800GTX. Det betyr at X2900XT trenger bedre kjøling enn 8800GTX.

 

La oss si at man har følg. oppsett:

En "grei" 500W
X2900XT
Q6600 G0 @ 3.3GHz
2GB DDR2 RAM
4 SATA disker
P5K
DVD Brenner
4 vifter
USB greier

Det trekker litt over 500W.

Er ikke sikkert maskinen klarer å starte engang, og PSU'er "failer" rundt 100% load (hvertfall de "grei"'e).

 

Med samme oppsett, bare 8800GTX = under 500W.

Da klarer du kanskje å starte maskinen.

 

Per i dag har jeg ikke sett en eneste kjøler som passer X2900XT, og er kraftig nok til å kjøle denne "glødende vedkubben".

Og hvis du må kjøpe en ny kjøler til ca kr. 500, er et bedre ytende kort kun kr. 365 unna (8800GTX).

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
EDIT: Omformulering.
Endret av Intern
Lenke til kommentar

Hørest ganske tvilsomt ut at de 19W som er forskjell mellom gtx og xt skal utgjøre så mykje intern. Når det også kjem eit selektivt utvalg av benchmarks, så må eg konkludere med ein ting: du har spist for mange nVidia piller i det siste?

 

Når det er sagt, så kan det godt hende at nVidia er det beste valget, men det er langt frå så svart kvitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...