Gå til innhold

Crysis BETA ute på Fileplanet!

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor tar dere det så BLODIG alvorlig? føler dere betatestere dere som "guder" fordi dere har betaen? ro ned! det kommer demo om 14dager, og det er ikke lov til å si hvordan spillet er engang? PLEASE!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er du som må roe deg ned her. Har noe med at er man under en NDA avtale. Noen må betateste da. Ork å slenge ut slike kommentarer. Uansett er Demoen som kommer SinglePlayer.

Endret av Debate
Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)
Elendig overskrift.

9484246[/snapback]

Kom med et bedre forslag til overskrift, hvis du mener den er elendig. Ser ikke hva som er galt. Crysis beta'en er jo ute på Fileplanet, noe tittelen beskriver.

Eller kanskje overskriften burde være: "Crysis beta er ute på Fileplanet, men bare for de som er subscribers og med i Founder's Club. Første batch med key er gitt bort, så desverre må du nok vente til neste batch"

Passelig?

Endret av medlem-105082
Skrevet
Det er du som må roe deg ned her. Har noe med at er man under en NDA avtale.  Noen må betateste da. Ork å slenge ut slike kommentarer. Uansett er Demoen som kommer SinglePlayer.

9483926[/snapback]

Men hvis det er noen som bryter NDA, og en annen bare videreformidler informasjonen som vedkommende postet, så kan jeg ikke se at man har brutt noen lover / regler av noe slag. Så bare ro deg ned ett hakk selv. ;)

Skrevet
Det er du som må roe deg ned her. Har noe med at er man under en NDA avtale.  Noen må betateste da. Ork å slenge ut slike kommentarer. Uansett er Demoen som kommer SinglePlayer.

9483926[/snapback]

"har noe med at man er under en NDA avtale.." hvis man ALDRI har signert noe i nærheten av dette, og får opplyst av en annen at spillet er slik, DA ser jeg INGEN grunn til å tie! når det er sagt går jeg utifra at du er bestevenn med sjefen i Crytek som du gir uttrykk for.. "du er drit tøff azzz, can I touch your ass Debate"?

Skrevet
Det er ingen nyhet at folk bryter lover og avtaler. Det er ikke lov å drepe noen i Norge, folk gjør det for det. Desverre er det mye vannskeligere nå, enn før å holde noe hemmelig. Men Youtube skal egentlig slette de videoene. Samme bør gamer.no gjøre med de som poster linker her.

9480245[/snapback]

Jeg må le.

På hvilken måte kan mord sammenlignes med å offentliggjøre et par systemkrav til et spill? Reality check.

Skrevet (endret)

Det handler ikke om systemkrav til spill heller. Så les før du ordlegger deg. Det er vel heller jeg som må le av deg her. Poenget mitt er at folk bryter regler, ikke at det har noe med spill å gjøre. Hater slik idiotiske kommentarer. Jeg er heller ikke bestevenn med sjefen i Crytek. Aner en viss grad av misunnelse her, ingen andre som har skrevet noe slik før. Men keep em coming ;)

9483926[/snapback]

Men hvis det er noen som bryter NDA, og en annen bare videreformidler informasjonen som vedkommende postet, så kan jeg ikke se at man har brutt noen lover / regler av noe slag. Så bare ro deg ned ett hakk selv. ;)

9484735[/snapback]

Faktisk er det et problem. Er ikke sikkert folk hadde "funnet" den informasjonen en eller annen har skrevet etc, vis ikke det var for at noen postet linken her? Tar du poenget mitt? Er helt rolig jeg btw.

Endret av Debate
Skrevet

Sånn generelt sett er vel sånne NDA saker bare tull.

Seff å hacke betaen og sende det ut til alle i hele verden gratis er en ting, men screenshots, videoer, beskrivelser av hvordan ting fungerer? Ærlig talt... Er det Crytek politiet som kommer og tar meg da eller? Med pew pew lazers?

Skrevet (endret)

Herregud. Er du virkelig så patetisk? Det er ikke snakk om at Crytek politiet kommer å tar deg med sine pew pew lazers. Det er prinsippet som teller her. Du har gått med på en NDA avtale, da har du gått med på en NDA avtale. Altså du holder kjeft. Lurer på om du tenker slik i om andre regler i samfunnet? Regler er til å holdes. Uansett om det kan virke teit i mange tilfeller, er det bare slik.

Endret av Debate
Skrevet

Ja jeg tenker slik om andre regler i samfunnet.

Du har helt rett i at det er prinsippet som teller. Crysis kan ikke få folk til å skrive under på hva som helst. De har ingen lovgivende myndighet. Man skal være ytterst forsiktig med å gå med på noen avtaler som kan bli sett på som en innskrenkning av ens ytringsfrihet.

Vil ikke Crytek ha noen bilder ute på nett fra betaen sin så får dem f meg heller ta å teste det selv, evt holde slike tullete NDA avtaler innenfor noe som kan ligne vanlig juss.

Skrevet (endret)

Av bunnen av mitt hjerte, er du seriøs nå?

Er du så tafatt at du ikke vil gå med på en slik NDA avtale,

har du bare å holde deg utenfor. Ingen som tvinger deg (snakker ikke direkte til deg) til en slik beta. Folk kan bare takke beta testere for jobben de gjør.

Er en hau med bugs som blir utelukket etter slike beta tester. Hvorfor tror du vi har regler? Svar meg.

Endret av Debate
Skrevet

Ingenting med saken og regler å gjøre, men når man faktisk må betale for å spille en beta test, synes jeg de fortjener at bilder og vidoer og masse info blir spredt på internett.

Burde vært gratis for alle, førstemann til mølla eller no.

Skrevet (endret)

Neivel, så det har ingen ting med regler å gjøre altså?

Nok en gang, ingen som tvinger deg til å være med på en slik beta test.

Det kommer gratis beta nøkkler ut snart til informasjon. Når ting blir gratis er det enda flere som bryter slike avtaler, bare du leser her ser du grunnen. Virker jo som regler bare er sprøyt.

Endret av Debate
Skrevet

However, to be enforceable, a non-disclosure agreement typically must be reasonable in scope. Once signed, it'll likely take a court decision to determine if a particular non-disclosure agreement is reasonable in scope.

Jeg synes NDA er fint og flott jeg. Men ikke NDAer som er urimelige. Jeg forstår at Crytek ønsker å beskytte sitt åndsverk. For eksempel piratkopiering er jo ikke bra. Men å nekte folk å publisere bilder av spillet når de selv har publisert bilder fra spillet? Du skjønner vel at det er tullete?

Bryr meg ikke om spillet men det juridiske prinsippet er interessant. Det føyer seg inn i en lang rekke av NDA saker som feks har høstet stor motbør når det gjelder ansatt/arbeidsgiver forhold. Mener jeg leste en artikkel for noen år siden om en kar i USA hadde fått sparken fra en bilfabrikant fordi han hadde fortalt om den nye hysj hysj bilmodellen til noen kamerater. Han fikk medhold da han saksøkte fordi det viste seg at selv om han hadde absolutt munnkurv så ble det urimelig å forlange at man ikke kan snakke om selvfølgeligheter. Ala, "bilen har 4 hjul, en motor og til og med girkasse..."

Ser du hvor jeg vil hen?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...