Gå til innhold

Ny PSU - Anbefalninger? Merkevalg etc


Anbefalte innlegg

Jeg har gått ganske så lei av min nåværende PSU, av merke Sweex ellerno?

Den gir veldig veldig ujevn voltfordeling, og harddiskene mine dør litt etter litt :p

 

Jeg tenkte å invistere da i en ny, men siden jeg er student, håper jeg ikke det kommer på mer enn 8-900kr, man bør vel få en okay en for det?

 

Mine specs foreløpig;

AMD64 X4500+

ECS HK

2GB DDR-dimm, PC3200

Ati Radeon X1800XTX 512MB

 

Disker:

1x500GB SATA

1x300GB

1x250GB, SATA

2x200GB, en av dem SATA

1x160GB

 

Så jeg har en del disker.. I tillegg har jeg planer om å oppgradere systemet mitt til AMD Dualcore, og bytte ut rammen med noe litt kraftigere.

 

Så.. noen foreslag? Merker, og grunn? All hjelp taes i mot med stoor takk :wub:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar, folkens!

 

Jeg vet selv veldig lite om selve strømforsyninger, som dere sikkert så fra min første post :blush:

 

Jeg tok en ekstra titt på "StealthXStream 600 Watt" og "Corsair VX450W".

De er begge to innenfor min prisklasse, men tenkte litt på hvor mange watt jeg faktisk trenger.

 

Ut i fra at jeg har 7 harddisker, et ganske godt skjermkort, og skal oppgradere systemet mitt (forhåpentligvis) med dualcore og ordentlig DDR-ram, tror dere det holder med VX450W, eller bør jeg gå for 600-watten til StealthXStream ?

 

Andre anbefalninger kanskje og? Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Er disse psu'ene fra Corsair med løse strømkabler? Skal nemlig ha ny psu selv, og skal han en der jeg kan nappe ut de ledningene som ikke er i bruk, for jeg er drittlei denne kabelsmørja inne i maskina :D . Tenkte å kjøpe den nye Mist'en på 500w, siden jeg er storfornøyd med de 2 Mist'ene jeg har pr i dag, men Corsair skal absolutt vurderes hvis denne også kommer med løse kabler...

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Er disse psu'ene fra Corsair med løse strømkabler? Skal nemlig ha ny psu selv, og skal han en der jeg kan nappe ut de ledningene som ikke er i bruk, for jeg er drittlei denne kabelsmørja inne i maskina  :D . Tenkte å kjøpe den nye Mist'en på 500w, siden jeg er storfornøyd med de 2 Mist'ene jeg har pr i dag, men Corsair skal absolutt vurderes hvis denne også kommer med løse kabler...

 

 

 

Pantera

9477581[/snapback]

 

Kommer med løse kabler. Men kan se ut som om du må opp på 620modellen for å få mer enn fire satakabler som standard (8)

Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke helt dette med watt..

 

Så vidt jeg har regna ut fra en kalkulator, trenger jeg ikke veldig mye mer enn 400W? Jeg har da 7 aktive disker, 2GB ram, AMD64 4500+, og 2GB ram (som det står i førsteposten).

 

I og med at jeg har så mange HD-er, bør jeg ha en strømforsyning med solid volt-fordeling, sant? Hadde vært fordel om den var litt mer stillegående enn den flymotoren jeg har nå ;)

 

Har også hørt at MIST er bra, bør kanskje gå for MIST 500W? Eller Corsair? *confused*

 

Takk for svar hittil, folkens!

Lenke til kommentar

Vil anbefale en Corsair strømforsyning hvis du har råd.

Grunner:

-Meget stille

-stabil

-5 års garanti fra produsenten.

-Bra virkningsgrad (lavere strømregning!)

 

Går ut ifra at det er modulære kabler du hinter til? (mulighet for å fjerne kabler som ikke er i bruk). Det er ikke alle Corsair modellene som har dette.

 

Rettet feilen kalg :)

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Vil anbefale en Corsair strømforsyning hvis du har råd.

Grunner: -Meget stille -stabil -5 års garanti -Bra virkningsgrad (lavere strømregning!)

 

Går ut ifra at det er modulære kabler  du hinter til? (mulighet for å fjerne kabler som ikke er i bruk).

 

Det er ikke Corsair modellene som har dette.

9480237[/snapback]

 

Jeg har en slik, den har modulære kabler (avtagbare, oppbevaringsbag til de ubrukte kablene)), og støyer lite.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar, folkens!

 

Jeg vet selv veldig lite om selve strømforsyninger, som dere sikkert så fra min første post :blush:

 

Jeg tok en ekstra titt på "StealthXStream 600 Watt" og "Corsair VX450W".

De er begge to innenfor min prisklasse, men tenkte litt på hvor mange watt jeg faktisk trenger.

 

Ut i fra at jeg har 7 harddisker, et ganske godt skjermkort, og skal oppgradere systemet mitt (forhåpentligvis) med dualcore og ordentlig DDR-ram, tror dere det holder med VX450W, eller bør jeg gå for 600-watten til StealthXStream ?

 

Andre anbefalninger kanskje og? Tusen takk! :)

9467791[/snapback]

Kjøp deg Thermaltake Toughpower 750W

 

Ligger +/- 1000,- lappen :)

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar, folkens!

 

Jeg vet selv veldig lite om selve strømforsyninger, som dere sikkert så fra min første post :blush:

 

Jeg tok en ekstra titt på "StealthXStream 600 Watt" og "Corsair VX450W".

De er begge to innenfor min prisklasse, men tenkte litt på hvor mange watt jeg faktisk trenger.

 

Ut i fra at jeg har 7 harddisker, et ganske godt skjermkort, og skal oppgradere systemet mitt (forhåpentligvis) med dualcore og ordentlig DDR-ram, tror dere det holder med VX450W, eller bør jeg gå for 600-watten til StealthXStream ?

 

Andre anbefalninger kanskje og? Tusen takk! :)

9467791[/snapback]

Gå for en Corsair HX520W eller en HX620W, må ikke se deg blind på watt, de strømforsyningene her har veldig sterk 12 volt rail, som er viktig når du har mye strømkrevende. StealthXStream som du nevner her, har jeg ikke hørt om engang.

Lenke til kommentar
Vil anbefale en Corsair strømforsyning hvis du har råd.

Grunner:

-Meget stille

-stabil

-5 års garanti fra produsenten.

-Bra virkningsgrad (lavere strømregning!)

 

Går ut ifra at det er modulære kabler  du hinter til? (mulighet for å fjerne kabler som ikke er i bruk). Det er ikke alle Corsair modellene som har dette.

 

Rettet feilen kalg :)

9480237[/snapback]

 

Det var ihvertfall modulært jeg sikta til....men jeg kikka på HW's egen test av HX620W, og den ser ihvertfall ikke veldig "modulær" ut...

P6122618.jpg

 

Men kanskje noen har et bilde av baksida på denne?

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Ah, tusen takk for svar igjen, dere er så snille :wub:

 

Det eneste er at jeg tenkte helst å ikke gå så mye over 8-900kr for dette, så når noen poster en PSU til 13-1400kr, er dette litt for mye i forhold til hva jeg tenkte meg :/

 

Noen anbefaler jo helt opptil over 600W, mens andre sier jeg ikke bør se så blindt på watten.

 

F.eks. denne NX-8060 PSU-en en av dere anbefalte kostet jo 1300, finnes det en "mindre" versjon av den, som f.eks. 500W (siden watten tydeligvis ikke var så stort forkusområde som jeg først trodde), som er billigere? Eller er det noe jeg bør betale mer for? :/

 

Garanti etc bryr meg ikke så mye om; et års går fint, trenger ikke 5 års garanti på en PSU, viktigere at den er stillegående, og takler den hardwaren jeg har nå, og gir jevn voltfordeling.

 

Kanskje jeg krever mye av noe som koster underkant av 1000-lappen? :/

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...