Gå til innhold

Hvordan kontakte servicetelefon til firmaer


Anbefalte innlegg

Hei tenkte vi her kunne legge inn erfaringer/tips ang det å få kontakt med div servicetelefoner til div firmaer.

Vi vet alle at dette ikke er like enkelt besandig.

Tråden er ikke beregnet til å kommentere om en er uenig eller enig med hva en annen har skrevet,men ment som et sted der folk kan legge inn sine erfaringer om hvordan en enklest kan få kontakt med div firmaer.

 

Her er noen erfaringer:

 

Acer.no oppgir at en skal ringe 80084880, jeg sier glem det.

Har forsøkt i dagevis uten hell,jeg kommer kunn i en kø som jeg har sittet i i over en time hver gang før jeg til slutt har gitt opp.

Ringer du derimot Tlf.: 66 76 10 70 kommer du i kontakt med dem raskt og får snakke med hyggelige og hjelpsomme folk.Her fikk jeg grei orientering om hva jeg skulle gjøre og at jeg enten kunne levere inn maskinen der den var kjøpt, komme innom dem på opgitt adresse,eller sende maskinen direkte til dem.

 

HP.no ringer du 815 62 070 , her får du relativt fort kontakt (ca 5-10 min), men opplever servicen som vanskelig. Hyggelig kundebehandler,men det virker som det er vanskelig å få rep eller retur,da det meste som en opplever som feil er normalt på deres maskiner.Ikke bruk dem,ta direkte kontakt med butikken produktet er kjøpt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjekk tråd :)

 

Dell (Optiplex-support): Gjelder vel primært support på Optiplex-maskiner som vi har hatt mye kondenatorproblemer med her på jobber. I stede for å ringe support, send en mail til no_optiplex_support[at]dell[dot]com. Da slipper du å måtte gå igjennom endeløse testprosedyrer med stakkaren på andre siden. Det tar litt lenger tid å få svar (naturligvis), men til gjengjeld kan du bruke tiden på noe annet enn "feilsøking".

Lenke til kommentar

Får å komme hurtig igjennon hos faktura / kundeservice hos Nextgentel har jeg funnet ut etter x antall telefoner at det som går DESIDERT fortest er å velge "Bestilling av bredbånd" husker ikke hvilken knapp, der får du svar med en gang så sier du at du vil bli satt over til kundeservice fungerer hver gang

Lenke til kommentar
Hei tenkte vi her kunne legge inn erfaringer/tips ang det å få kontakt med div servicetelefoner til div firmaer.

Vi vet alle at dette ikke er like enkelt besandig.

Tråden er ikke beregnet til å kommentere om en er uenig eller enig med hva en annen har skrevet,men ment som et sted der folk kan legge inn sine erfaringer om hvordan en enklest kan få kontakt med div firmaer.

 

Her er noen erfaringer:

 

Acer.no oppgir at en skal ringe 80084880, jeg sier glem det.

Har forsøkt i dagevis uten hell,jeg kommer kunn i en kø som jeg har sittet i i over en time hver gang før jeg til slutt har gitt opp.

Ringer du derimot Tlf.: 66 76 10 70 kommer du i kontakt med dem raskt og får snakke med hyggelige og hjelpsomme folk.Her fikk jeg grei orientering om hva jeg skulle gjøre og at jeg enten kunne levere inn maskinen der den var kjøpt, komme innom dem på opgitt adresse,eller sende maskinen direkte til dem.

 

HP.no ringer du 815 62 070  , her får du relativt fort kontakt (ca 5-10 min), men opplever servicen som vanskelig. Hyggelig kundebehandler,men det virker som det er vanskelig å få rep eller retur,da det meste som en opplever som feil er normalt på deres maskiner.Ikke bruk dem,ta direkte kontakt med butikken produktet er kjøpt

9463720[/snapback]

 

66 76 10 70 er ikke en support telefon etter hva jeg har erfart. Men en telefon til sentralbordet til Acer. Skal man få teknisk support må man ringe 800 84 880 til deres call center. Jeg fikk hjelp der for ikke så lenge siden ang. noen drivere.

Lenke til kommentar
Får å komme hurtig igjennon hos faktura / kundeservice hos Nextgentel har jeg funnet ut etter x antall telefoner at det som går DESIDERT fortest er å velge "Bestilling av bredbånd" husker ikke hvilken knapp, der får du svar med en gang så sier du at du vil bli satt over til kundeservice fungerer hver gang

9472802[/snapback]

 

Så blir du bare satt inn i køen til Kundeservice :p tar like lang tid.

Lenke til kommentar
Hei tenkte vi her kunne legge inn erfaringer/tips ang det å få kontakt med div servicetelefoner til div firmaer.

Vi vet alle at dette ikke er like enkelt besandig.

Tråden er ikke beregnet til å kommentere om en er uenig eller enig med hva en annen har skrevet,men ment som et sted der folk kan legge inn sine erfaringer om hvordan en enklest kan få kontakt med div firmaer.

 

Her er noen erfaringer:

 

Acer.no oppgir at en skal ringe 80084880, jeg sier glem det.

Har forsøkt i dagevis uten hell,jeg kommer kunn i en kø som jeg har sittet i i over en time hver gang før jeg til slutt har gitt opp.

Ringer du derimot Tlf.: 66 76 10 70 kommer du i kontakt med dem raskt og får snakke med hyggelige og hjelpsomme folk.Her fikk jeg grei orientering om hva jeg skulle gjøre og at jeg enten kunne levere inn maskinen der den var kjøpt, komme innom dem på opgitt adresse,eller sende maskinen direkte til dem.

 

HP.no ringer du 815 62 070  , her får du relativt fort kontakt (ca 5-10 min), men opplever servicen som vanskelig. Hyggelig kundebehandler,men det virker som det er vanskelig å få rep eller retur,da det meste som en opplever som feil er normalt på deres maskiner.Ikke bruk dem,ta direkte kontakt med butikken produktet er kjøpt

9463720[/snapback]

 

66 76 10 70 er ikke en support telefon etter hva jeg har erfart. Men en telefon til sentralbordet til Acer. Skal man få teknisk support må man ringe 800 84 880 til deres call center. Jeg fikk hjelp der for ikke så lenge siden ang. noen drivere.

9473216[/snapback]

 

Nettop du kommer til sentralbordet og ber om å bli satt over ford ingen svarer på det andre nr, jeg fikk også en epostadresse der og jeg skrev en klage,denne fikk jeg svar på i dag (på svensk) der de beklaget dette pga stor pågang og få ansatte :hmm:

Poenget mitt med denne tråden var å få andre løsninger/muligheter til å ta kontakt med div firma når nettop std løsningen ikke fungerer :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Får å komme hurtig igjennon hos faktura / kundeservice hos Nextgentel har jeg funnet ut etter x antall telefoner at det som går DESIDERT fortest er å velge "Bestilling av bredbånd" husker ikke hvilken knapp, der får du svar med en gang så sier du at du vil bli satt over til kundeservice fungerer hver gang

9472802[/snapback]

 

Joda, riktig det, men da havner du også hos salgs avdelingen. Når du deretter skal spørre dem om f.eks. noe teknisk så må de da sette deg over til teknisk. Gratulerer. Da har du nettop klart å bruke 1-2 minutter ekstra på ingenting.

 

Telefonsorteringen gjøres av en grunn vet du, hvis du uansett ble satt videre til samme supportavdeling så hadde det jo ikke vært mye poeng i den automatiserte telefon-velgeren.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Fujitsu Siemens support 800 83 005. Rask svar og enkel prosedyre for retur av maskin ved feil på den. Kommer på døren i sntrale strøk men her i utkant norge kommer det en sendingslapp i posten for retur av maskinen. Rask og grei service.

9473421[/snapback]

Husk å ha serienummeret for hånden, siden FSC ikke vil la deg snakke med support uten det.

Lenke til kommentar
Fujitsu Siemens support 800 83 005. Rask svar og enkel prosedyre for retur av maskin ved feil på den. Kommer på døren i sntrale strøk men her i utkant norge kommer det en sendingslapp i posten for retur av maskinen. Rask og grei service.

9473421[/snapback]

Husk å ha serienummeret for hånden, siden FSC ikke vil la deg snakke med support uten det.

9477558[/snapback]

 

Vel, jeg kom da til slutt igjennom til FSC support, men alt de sa var at de ikke visst mer om drivere enn det jeg kunne finne på nettet. Må si jeg synes det er svakt at siste driver er datert november 2005, til en maskin som er kjøpt ny i desember 2006.

 

Hva kundeservicen til Fujitsu-Siemens angår, så eksisterer den kun per telefon, og for å unngå å være nødt til å betale i dyre dommer for den, må du ha serienummeret på maskinen klart når du ringer. Glem å stole på email til FSC support - du vil aldri få svar.

Lenke til kommentar

mine erfaringer som forhandler av Acer og Fujitsu siemens, er at det er ikke bare sluttkunder som sliter med å komme igjennom til dem. som forandler har man bare ett nummer å ringe, og som regel så er det mellom 20-50 minutter ventetid hos begge to.

HP support brukes kun for å få bekreftet/avkreftet om det er sw eller hw feil på produktet. de er behjelpelig med å finne drivere for deg og fortelle hva man skal gjøre videre dersom en driver update ikke hjelper (hp.com er forøvrig siden du vil gå på for drivere, IKKE hp.no)

dell support har jeg kun brukt to ganger hvor jeg ikke hadde tilgang til pc og dermed endte med å prate i nesten en time med en engelsktalende herremann. begge gangene fikk jeg besøk av en kar fra Infocare som har hjemmeservice for Dell, dagen etter. de fikset pcene mine så jeg var fornøyd :)

 

Medion er en historie for seg selv. de har tidligere brukt Compare support for service på sine produkter, men da de gikk konkurs i februar mener jeg å huske, så er det nærmest håpløst å få service på ditt produkt. for det første, det tar votter og vintre å komme igjennom til medion support. for det andre, du treffer mest sannsynlig på en møkk sur danske som forteller deg at norsk support sitter opptatt og at de må ringe deg opp, noe som jeg enda ikke har opplevd( ringer dit ca tre ganger i uken) dersom du er så heldig å faktisk komme igjennom til norsk support, får du tilsendt en postlapp etter ca en uke. du må da pakke produktet VELDIG godt inn da de som frakter det ikke klarer å behandle produktene i det hele tatt. av de ca 30 produktene jeg har sendt inn de siste månedene er 13 blitt ødelagt i frakt, noe de selvfølgelig ikke dekker da du selv er ansvarlig for å pakke inn produktet forsvarlig. det at jeg hadde lagt det i en pappeske merket med "Forsiktig" og fylt alt rundt produktet med bobleplast var ikke godt nok. dersom man faktisk klarer å pakke det tilstrekkelig inn, så kan man belage seg på 7-9 uker reparasjonstid, uten noe som helst mulighet til å sjekke status på service da produktet sendes enten til sverige eller holland/nederland(husker ikke hvem av dem :p) og verkstedene der har lukkede systemer som hverken vi som forhandler eller Medion support har tilgang til.

 

Asus er ikke langt unna Medion. veldig mye enklere innmelding da det er Infocare som tar seg av forsending til dem. men produktet må fortsatt sendes til Holland, noe som i seg selv tar en liten evighet. her må man (ut i fra min erfaring) regne med ca 4-5 uker service tid. dette er tider som selvfølgelig kan variere i forhold til delemangel og trafikk på de aktuelle verkstedene.

 

Samsung er veldig greie å ha med å gjøre. dersom det er noe galt med produktet, leverer du det der du kjøpte det, de sender det inn og etter ca 3 uker har du produktet tilbake. du har jo selvfølgelig krav på låneprodukt etter 7 dager, så det skulle vel gå greit.

 

det er vel de produktene jeg kommer på i farten, dessuten har jeg en liten som ønsker litt oppmerksomhet så jeg avslutter her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...