Gå til innhold

Lyden funker ikke. Hva skal jeg gjøre?


kaasa92

Anbefalte innlegg

Har stilt et annet problem tidligere så dere må hoppe over noe poster for å se mer av problemet.

 

 

 

 

 

Har akkurat innstalert ubuntu. Hadde xp før. Så når jeg skal innstalere et program som gjør at jeg får internet på PC-en kommer det opp en feilmelding om at ikke jeg kan innstalere det. Hva skal jeg gjøre? :hmm:

 

Sitter på en annen pc nå.

 

Takker for alle svar.

 

Moderator: Flytt denne tråden til det riktig stedet :yes:

Endret av killer92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat innstalert ubuntu. Hadde xp før. Så når jeg skal innstalere et program som gjør at jeg får internet på pc'en kommer det opp en feilmelding om at ikke jeg kan innstalere det. Hva skal jeg gjøre? hmm.gif

 

Du må gi oss mer informasjon om hva slags program dette er. Hva slags internettoppkobling dette er ville også hjulpet både deg og oss. (Oppringt internett/ISDN/CDMA/ADSL/Kabel o.l)

Lenke til kommentar
Har akkurat innstalert ubuntu. Hadde xp før. Så når jeg skal innstalere et program som gjør at jeg får internet på pc'en kommer det opp en feilmelding om at ikke jeg kan innstalere det. Hva skal jeg gjøre?  :hmm:

 

Sitter på en annen pc nå.

 

Takker for alle svar.

 

Moderator: Flytt denne tråden til det riktig stedet  :yes:

9460933[/snapback]

Hei!

Vist det CD'en som kommer med eksempel Telenor Router kan du bare glemme og kjøre den. Men jeg regner med at den er satt opp fra før da du brukte XP?

Og vist det da er trådløst du ikke får til og virke kan du prøve dette:

Klikk System - Administrasjon - Nettverk - Skriv inn root passord - merk det trådløse kortet og klikk Egenskaper.

Ta bort haken for nomademodus (dette gjelder også vist du bruker kabel), Velg eller skriv inn SSID og kryptering vist du bruker det (pass på skillet mellom ascii og hexdesimal, hex bruker tegn fra 0-9 og fra A til F), velg også DHCP under Konfigurasjon. Trykk Bruk og OK.

Du skal da se at konfigurasjonen blir endret, vist ikke, prøv igjen :-)

 

Når dette er gjort må du sette opp e-posten din manuelt, det er ikke vanskelig men det avhenger av hvilket e-post program du velger og bruke. Bare til og spørre her vist du trenger hjelp til det!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Fått internet til å funke nå, men lyden har ikke fungert siden jeg innstalerte ubuntu. Kommer opp den meldingen under når jeg trykker på et lyd ikon øverst til høyre. Hva skal jeg gjøre for å fikse det? Lyden funka når jeg brukte windows.

Volumkontroll fant ingen elementer og/eller enheter å kontrollere. Dette betyr enten at du ikke har de rette GStreamer-tilleggene installert eller at du ikke har konfigurert et lydkort.

Du kan fjerne volumkontroll fra panelet ved å høyreklikke på høyttalerikonet på panelet og velge «Fjern fra panelet» fra menyen.

Endret av killer92
Lenke til kommentar
Fått internet til å funke nå, men lyden har ikke fungert siden jeg innstalerte ubuntu. Kommer opp den meldingen under når jeg trykker på et lyd ikon øverst til høyre. Hva skal jeg gjøre for å fikse det? Lyden funka når jeg brukte windows.

 

Volumkontroll fant ingen elementer og/eller enheter å kontrollere. Dette betyr enten at du ikke har de rette GStreamer-tilleggene installert eller at du ikke har konfigurert et lydkort.

 

Du kan fjerne volumkontroll fra panelet ved å høyreklikke på høyttalerikonet på panelet og velge «Fjern fra panelet» fra menyen.

9500927[/snapback]

Hva slags lydkort har du?

Lenke til kommentar

magnus@magnus-desktop:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT8363/8365 [KT133/KM133] (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: VIA Technologies, Inc. VT8363/8365 [KT133/KM133 AGP]
00:07.0 ISA bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super South] (rev 40)
00:07.1 IDE interface: VIA Technologies, Inc. VT82C586A/B/VT82C686/A/B/VT823x/A/C PIPC Bus Master IDE (rev 06)
00:07.2 USB Controller: VIA Technologies, Inc. VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (rev 16)
00:07.3 USB Controller: VIA Technologies, Inc. VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (rev 16)
00:07.4 Bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super ACPI] (rev 40)
00:09.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905B 100BaseTX [Cyclone] (rev 30)
00:0f.0 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments TSB12LV26 IEEE-1394 Controller (Link)
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV25 [GeForce4 Ti 4200] (rev a3)

det var dette som kom opp når jeg skrev det

Lenke til kommentar

Bytex har hengt seg opp i det du skrev om å installere et program forå få internett, han har ikke fått med seg at internett er OK og at vi nå driver på lydkortet. Hvis du endrer tittelen, kan det hende guruer med lydkorterfaring legger merke til tråden.

 

Men når jeg ser på lspci-outputen din, klarer jeg ikke å se noe som ligner på et lydkort - du har ikke usbkort eller noe sånt? :hmm:

Lenke til kommentar

Har ikke sånn usbkort. Veit ikke hva det er engang, er det noe du setter inn i usb porten? men samma det.

 

Hva er synapics? skrev inn kmix i terminalen og der kom det opp at jeg måtte skrive sudo osv, for å innstalere og jeg gjorde det. Men har fortsatt ikke noe lyd .

Endret av killer92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...