Gå til innhold

Den store vannkjølingstråden!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sidan vi gjekk litt OT i ein tråd her som skulle innehelde berre bilde, tenkte eg å starte eit tråd der vi kunne diskutere vannkjøling generelt. Så det er berre å begynne! :p

Så får vi spare den andre tråden, og samle bilde der :)

 

Her er linken til den tråden med bilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=773142

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine innlegg .....

 

Litt dumt at vi ike akn forsette diskusjonen her da hva skal vi snakke om nå sånn i starten om ikke noe har noe på hjerte ....

 

kan foresten nevne at det antaglivis ikke blir noe bestilling fra meg på sidewinder nå i september da penga ikke strekker til :cry:

9459781[/snapback]

 

Da kan jeg legge til at jeg muligens skal bestille i september :p Jeg venter bare på stipendet.

Lenke til kommentar
Var det diskusjon her, og bilder i den andre?

9459958[/snapback]

 

Ja, det jeg tenkte i hvertfall, men jeg syntes at denne tråden er litt unødvendig hvis det er greit for jonas_blomster (trådstarter av din vannkjøling) at vi har litt OffTopic i hans tråd.

9460042[/snapback]

 

Tja, hvis det går bra med såpass mykje offtopic i hans tråd, så er det berre å la tråden dø.... :)

 

Starta tråden etter meining frå somme frå den tråden :)

 

Her kan de også komme med spm om hjelp også, så lære vi alltids noko nytt!

Lenke til kommentar

Vel, jeg syntes som sagt at vi kan ha denne tråden, selv om vi har den andre jeg :)

 

Det var bare at jeg tenkte vi kunne vente på svar, men nå som den allerede er opprettet, så pytt pytt. Her kan vi som sagt ha mer spørsmål om vannkjøling etc. og litt generell snakk, men i den andre tråden kan vi som sagt ha mer bilder, men allikevel kanskje litt OT der og?

Lenke til kommentar
Vi kan kanskje spørre om ka oppsett det er O.L Men ellers så kan vi samle dei felste bildene der, så då blir det mykje meir "ryddig" og enkelt å finne fram. Men nå er det jo ein god del OT der då...

9460534[/snapback]

 

Ja, litt for mye ;) Det var derfor jeg kunne tenkt meg en slik tråd som dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjempeflott tharsan. Altfor mye OT i den andre, selv om mesterparten kom fra meg xD

 

 

Har et spørsmål:

 

Hva villle kjølt best; 6x80mm vifter eller 2x120mm vifter?

De kjøler ca like sterke kontra størrelse. Har heatercore(250mm(L)x160mm(B)x55mm(H)

 

*Med 6x80mm blir hele radiatoren utnyttet, men det blir mer dødrom under viftemotoren p.g.a flere vifter. Se bilder under spoiler, advarsel; stort.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

radiatormvifterds7.jpg

 

*Med 2x120mm vil ikke hele radiatoren bli benyttet, da den er 160mm brei og viftene er 120mm. PS: Den er 245mm lang, altså nesten lik som en vanlig dual radiator. DVS at bredden blir fullt utnyttet samme om det er 2x120mm eller 6x80mm.

 

Enda et bildet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

radiator1qk8.jpg

 

EDIT: DEt jeg ser nå er at det beste ville vært 2x120mm med shroud, men har 6x80mm som jeg må bli kvitt. Havnder sikkert på innsiden som pull.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...