Gå til innhold

Spill som ligner på AoE III?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har mer eller mindre spilt meg gjennom Age of Empires III nå (litt sent ute :p ). Så lurer jeg på om det finnes noen lignende spill der ute? Noen som har forslag?

Endret av sablabra
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Medieval 2 kanskje. Er ett strategispill jeg i alle fall vil anbefale. :)

9507750[/snapback]

Jeg har så vidt spilt det litt, men det er jo ikke sånn at man bygger opp en "by" som i Age of Empires...

Skrevet (endret)

Ikke helt det samme, men empire earth 2 kanskje? Selvom graffikken og fysikken ikke helt kan sammenlignes..

Endret av Andreas045
Gjest medlem-105082
Skrevet

The Settlers serien anbefaler jeg hvertfall.

Skrevet

Det ser ut som om det kommer utrolig mange spill på kort tid nå... Empire Earth III, ny age of empires expansion, ny settlers og world in conflict. Ser ut som om jeg kanskje har litt å stå i med da :green:

Skrevet

Hm

Også litt gamle spill, men hva med Stronghold+crusader og Stronghold 2? Mye basebygging for dere som digger det:)

Ellers så kan jeg varmt anbefale Settlers serien. Vokste opp med de spillene og digger dem fremdeles den dag idag. nr2&3 er mer fokus på infrastruktur for å få det militære til å fungere, men fortsatt kanonmorro.

Nr 4 & 5 er litt mer rettet mot combat som fks Age of Empires og C&C serien. 5 har også helter med i spillet.

Den 28. september kommer Settlers 6 som går litt mer tilbake til infrastrukturen i settlers 2 og 3, noe som jeg gleder meg villt til:)

Skrevet

Helt enig! Det orginale Stronhold spillet + crusader er perfekt for de som vil bygge en by, bygge tropper og samle ressurser :!: Burde prøves av alle.

Skrevet
Helt enig! Det orginale Stronhold spillet + crusader er perfekt for de som vil bygge en by, bygge tropper og  samle ressurser  :!: Burde prøves av alle.

9514579[/snapback]

Støttes :thumbup:

Ene eller annen dritt stjal Stromghold og Crusader av meg... *surmule*

Skrevet

Jeg spilte Stronghold crusader en del før, og det var jo et morsomt spill. Jeg har installert Stronghold 2 nå, siden det er så lenge siden jeg har spilt det...

Settlers II og III var også gode spill, settlers V likte jeg aldri helt. Men så er det ikke lenge til Settlers VI kommer :)

Skrevet
Settlers II og III var også gode spill, settlers V likte jeg aldri helt.

9515529[/snapback]

Enig med det. Settlers 5 var liksom ikke det samme. Men kommer jo ann på smak. Synes fortsatt Settlers 1 er best :!: Har litt med feelingen å gjøre.

Ellers kan man jo prøve C&C Tiberium Wars om du har en pc som er kompatibel med det. Ligner jo ikke helt på AoE III da... men men.

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...