Gå til innhold

hvilke konsoll har best spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken er best er en delt mening og der finnes ikke noen fasitsvar på det. Hva du skal velge kommer mye ann på spillsmaken, men per i dag vil jeg si at X360 gir mer for pengene enn PS3 gjør, både med tanke på spillutvalget og en meget god onlinetjeneste som fungerer kjempefint.

Men det er som sagt en delt mening :)

Skrevet

Mener du xbox/360 vs playstation2/3? Xbox vs playstation sier lite.

Playstation3 er bare å utelukke, alt for få spill, men det kommer, vent med å kjøpe.

Xbox360 har mange spill, god grafikk og online muligheter. Det er et bra valg såntsett, men hvis du vil vente til PS3 har flere spill så går du for PS2.

På playstation 2 har du ufatterlig mange gode, store, skumle og nostalgiske spill, du kommer garantert ikke til å bli lei. Hvis du ikke har en playstation 2 så burde du bare kjøpe den og spille gode spill.

Skrevet (endret)

svaret er ufattelig enkelt playstation 2, som har hav med godspill i forhold til alle sine konkurrenter, billig er den også :)

Nærmeste utfordrer er en SNES.

Endret av tidus2k4
Skrevet (endret)

360 er best, men Wii er kanskje bedre pågrunn av virtual console, som har snes, som igjen har de beste spillene noensinne.

Og aldri kjøp PS3, altfor dyr, og altfor få gode spill. Og de mange av de få gode kommer til 360 også.

Endret av Patney
Skrevet

Spørs hvilke spel/sjanger du liker. Akkurat no veit eg ikkje kva av X360 og PS3 som er best på hvilke sjangere, men kjøp konsoll etter kva du liker best.

Innlegg der det står f.eks. "PS3/X360 er best, dermed basta!" seier ikkje meg eller andre mykje. Viss ein høyrer på slike innlegg kan ein ende opp med ein konsoll ein ikkje liker/synest er god.

I staden for å komme med slike innlegg, forklar gjerne kvifor X360/PS3 er god.

Skrevet

Noe som er ganske kjent er at det er mye flere gode spill til Xbox 360 enn til PS3, med den simple grunnen at xbox 360 har vært ute mye lenger. Men de neste månedene kommer det haugevis av titler til PS3 som etter min mening er mange av de største titlene i spillverden i år. PS3 får jo også enkelte spill som ikke kommer til Xbox 360, som Kane & Lynch, Gran turismo, Metal gear solid, Haze, ratchet and clank og sikkert endel andre jeg ikke kommer på.

En annen grunn til at jeg ville anbefalt PS3 er på grunn av den kraftige maskinen og den deilige grafikken. PS3 kan sikkert virke dyr, men sammenlignet med en Xbox 360 Elite, så kommer PS3 med mer ekstrating og 2 spill og 1 ekstra controller. Og jeg kan også nevne at Xbox Live (som er den greia som gjør at du kan koble deg til nettet og sånt) trenger subscription, mens PS3 derimot er gratis.

Jeg regner med at om noen måneder så vil PS3 ha like godt utvalg av gode spill som Xbox 360, men den kommer i tillegg til å ha mye bedre grafikk, og kommer til å vare mye lenger før den må skiftes ut, med tanke på kraften i en PS3

Skrevet (endret)

Varen; Du skriver jo som om Xbox360 alt har pensjonert seg.

1: Det at Sony kommer med spill i nermere fremtid betyr ikke at Microsoft ikke gjør det samme. Hvor store tittlene er for hver enkelt person er opp til dem selv.

2: Det at PS3 får spill som ikke Xbox360 får gjelder nok andre veien også. Xbox360 har mange gode tittler og flere som kommer.

3: I dag koster PS3 Starter Pak 5500,- og 4000,- for Xbox360 Elite. Men igjen så trenger du ikke Elite, Premium (som koster 1500kr mindre) duger i lange baner (denne skal komme med HDMI etterhvert også). Det er heller ikke alle som har interesse av de spillene som følger med i starter pakken (deriblant meg).

4: Jeg har også troa på at PS3 vil dra det lengste strået når det kommer til grafikken, men den har enda å bevise det. Uansett tror jeg ikke det blir noe "wow" forskjell mellom dem to.

5: Xbox Live Silver er etter hva jeg vet gratis, men det kan sikkert andre svare bedre på da jeg ikke har eller har prøvd noe serlig Xbox Live.

Endret av PantZman
Skrevet

Hvis jeg skulle kjøt en konsoll i dag for å spille spillene i dag. Da vill jeg valgt 360.

Jeg ville uansett latt spillene bestemme valget av konsoll. Ikke omvendt.

Kjøp den konsollen som har de spillene du vil spille. Enkelt og greit.

Dessuten tror jeg at antall exlusives kommer til å være svært lavt i forhold til xbox/ps2. Kravet til inntjening er så stort, at det er kun garanterte blockbusters som kun kommer til en konsoll.

Så, happy gaming. Uansett hva du velger.

Skrevet
5: Xbox Live Silver er etter hva jeg vet gratis, men det kan sikkert andre svare bedre på da jeg ikke har eller har prøvd noe serlig Xbox Live.

9454246[/snapback]

Det er gratis ja.

Skrevet

får tak i x-bow360 eller pl3 nå.

hvilken hadde dere valgt.

har lyst på spill med spenning,

spill som kan spilles 2 player på. tenker da jeg og dama.

kan begge brukes på online?

noen bra spill dere annbefaler til dem 2 forskjellige konsoll?

Skrevet

@ PantZman

Det kunne vel virke som jeg mente at at xbox 360 alt har pensjonert seg, men det var ikke meningen å si det. Både ps3 og xbox 360 kommer etter min tro til å være gode fremover, og xbox 360 sin levetid har jo blitt bedret etter at elite kom.

Det jeg skulle frem til var vel at selv om mange mener at alle spillene til ps3 er elendig og masse slikt, så tror jeg at den vil ta igjen 360 når den får litt mer levetid. Men jeg skal ikke si at den kommer til å bli mye bedre enn en 360.

Valget av konsoll avhenger vel egentlig hvor mye grafikk betyr for deg, og også hvilke av spillene som kun kommer til enten xbox 360 eller kun ps3 appelerer til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...