Gå til innhold

Oslo Taxi - Jeg har fått nok.


Anbefalte innlegg

Sier jo bare som det er, altså at det var snakk om pakistanere. Ser ikke helt problemet, har ingenting med å være rasistisk eller noe. Skal de være flaue over å være pakistanske?

9452749[/snapback]

 

har du lest topic? det var ikke snakk om pakistanere i den forstand,, bare en som nevnte det også fortsetter noen å kaste bensin på bålet.. :mad: denne tråden handler ikke om rase! så ligg unna det temaet!! det er nå min mening,,,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er åpenlyst at ett par av dere er ute etter å kaste dårlig lys over utlendinger som jobber i taxi-bransjen.. og hva mener du med at JEG er hårsår? er det fordi jeg ser litt mørk ut da eller? jeg bare spør.. 

 

til trådstarter: ja, du har absolutt INGENTING med det reagerte på..  :) er andre her som prøver å vri om diskusjonen her.. inkludert meg selv tydeligvis fordi jeg reagerer på det de skrev, men jeg bare måtte si noe, kan ikke lukke øynene til sånt! sorry hvis det blir OT  :ermm:

9452759[/snapback]

 

Ehm, jeg har ikke sett på bilde av deg engang ... Der viste du kanskje litt av det jeg snakka om? :p Jeg driter i hvor folk er fra og hvilken hudfarge de har, alle er like.

 

Du bare virka litt hårsår siden du reagerer på at folk nevner pakistanere? Kunne like gjerne vært snakk om en tysker, danske eller kineser for den saks skyld, men i disse tilfellene var det altså snakk om pakistanere. Hvertfall i mitt tilfelle - Det var faktisk en pakistaner som kjørte oss! :p

Lenke til kommentar

Melisma: Det fins ikke forskjellige raser. Bare forskjellige "utgaver" av én rase, nemlig homo sapiens. Når man omtaler en pakistaner, burde du heller snakke om å krenke en nasjonalitet eller noe.

Anyways, de gangene jeg har tatt drosje i Oslo har ikke jeg merket noe til "svindel".

Men så skal det sies at jeg kun har tatt drosje med afrikanske og, da.

 

(Jeg startet å legge merke til at drosjesjåførene jeg satt på med var afrikanske etter tredje turen på en uke.)

 

Edit: Forferdelig så mange skrivefeil det skulle være i dag, da ...

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Ehm, jeg har ikke sett på bilde av deg engang ... Der viste du kanskje litt av det jeg snakka om? :p Jeg driter i hvor folk er fra og hvilken hudfarge de har, alle er like.    Du bare virka litt hårsår siden du reagerer på at folk nevner pakistanere? Kunne like gjerne vært snakk om en tysker, danske eller kineser for den saks skyld, men i disse tilfellene var det altså snakk om pakistanere. Hvertfall i mitt tilfelle - Det var faktisk en pakistaner som kjørte oss! :p

 

 

Avataren min er meg da.. derfor jeg lurte, men da tok jeg feil.. vil ikke kalle meg selv så veldig hårsår men heller bare en som ser etter rettferdighet uansett rase eller bakgrunn.. syns det var unødvendig å blande inn rase i dette..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Avataren min er meg da.. derfor jeg lurte, men da tok jeg feil..  vil ikke kalle meg selv så veldig hårsår men heller bare en som ser etter rettferdighet uansett rase eller bakgrunn.. syns det var unødvendig å blande inn rase i dette..

9452814[/snapback]

 

Okei, fint bilde.

Men da er vi enige da .. på en måte :b Så legger vi det dødt. :)

Lenke til kommentar
Nasjonalitet og rase er to forskjellige ting. Og jeg er tvilsomme til pakistanske taxi-sjåfører ja. Men ikke pga rasen deres, men pga deres skattesnusk og historier om svindel. Det har ingenting med rase eller rasisme å gjøre.

9453672[/snapback]

 

 

ja, så med andre ord, du generaliserer og tar alle pakistanske taxi sjåfører under en kam.. det høres veldig rettferdig ut :roll:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Rart at ikke GPS er påbudt i taxier?

9452668[/snapback]

Det ser dei ut til å ha innført i sveige, ikkje akkurat at det blir noko bedre.

Skulle til firmaet hovudkvarter i Sverige og hadde adressa.

 

Første gang: Men sidan eg ikkje vista kva region dette låg i så var det mulig å finne fram. Det endte med at me måtte ringe til dei me skulle i møte med og få dei til å forklare veien.

 

Andre gang: Sjåføren får det ikkje opp på displayet så kan kan ikkje kjøre oss, enda på visa er at me må ta ein annan taxi som viste kvar dette var.

 

Med på visa er at når taxiene skulle kjøre oss ut igjen til Arlanda så var det først Taxi nummer 3 som dukka opp, då denne viste kvar dette var. ( frima eg jobba i då var ikkje akkurat lite (ca 1000 ansatte i sverige åleine , ca 20k ansatte i europa) og adressa deles saman med eit endå større selskap som har større virksomheit i ca 100 land.

Lenke til kommentar
Nasjonalitet og rase er to forskjellige ting. Og jeg er tvilsomme til pakistanske taxi-sjåfører ja. Men ikke pga rasen deres, men pga deres skattesnusk og historier om svindel. Det har ingenting med rase eller rasisme å gjøre.

9453672[/snapback]

 

 

ja, så med andre ord, du generaliserer og tar alle pakistanske taxi sjåfører under en kam.. det høres veldig rettferdig ut :roll:

9453726[/snapback]

Sånn er livet.

Hva skal man egentlig vente, når man daglig hører historier om pakistanske sjåfører som har tjent grovt på ikke å betale skatt osv?

Lenke til kommentar
Sånn er livet.

Hva skal man egentlig vente, når man daglig hører historier om pakistanske sjåfører som har tjent grovt på ikke å betale skatt osv?

9453913[/snapback]

 

nei, er ikke livet som er sånn.. er mennesker som er "sånn".. og som skaper sinne og rasisme i verden.. fordi man ikke har hjernekapasitet til å tenke at vi alle er individer.. for det er vi,, og det gjelder taxi sjåførene også!

 

og daglig?? jøss, ja da kan ikke jeg og du følge med på de samme nyheten du! er egentlig ganske sjeldent at man hører om det.. så kanskje man ikke skal overdrive så veldig? eller hva sier du?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg har omtrent alltid levd i en naiv boble om at taxisjåfører er ca den yrkesgruppa jeg hadde størst tillit til. Dette var før jeg tok en tur til Bulgaria hvor man måtte regne med å bli forsøkt svindla hver gang man tok taxi. Er generelt fornøyd med mine taxiturer i Oslo. Eneste som irriterer meg er at flere av sjåførene jeg har kjørt med har langt under middels evne til å kommunisere på norsk. Og føler meg på ingen måte trygg på at sjåføren kjører raskeste vei til dit jeg skal. Dette synes jeg er generelt sett problematisk, men tror disse problemene er vesentlig mindre andre steder enn Oslo (i norge).

 

Kan vi forøvrig legge rase- og rasismediskusjonen død? :-)

Lenke til kommentar

Melisma, det er helt utrolig at du mener at the er irrelevant å trekke inn pakistanere inn i denne sammenhengen.

Når det er snakk om svindlere så er det ikke særlig usannsynlig at pakistanere er overrepresentert, da det tidligere ble oppdaget svindel (hovedsakelig av pakistanere), der det var snakk om unndragelse av skatt for over 200 millioner kroner.

 

Det var bort imot utenkelig at man skulle bli svindlet av drosjer den gang drosjesjåførene hovedsakelig var etniske normenn.

Dette er en ny trend som har kommet etter at utlendinger begynte å komme inn i taxinæringen.

 

Jeg har en tante som bor i Afrika, som på ingen måte kan kan kalles rasistisk.

Hun har blitt så utrolig forbanna på de utenlandske sjåførene etter at hun har blitt forsøkt svindlet en rekke ganger når hun har vært hjemme på besøk. Hun opplevde aldri dette for 30 år siden.

Men du vil vel påstå at hennes syn på de utenlandske sjåførene er bygget på rasisme...?

 

Nei, jeg vil påstå at den eneste grunnen til at du reagerte så sterkt er på grunn av du selv er pakistaner (kanskje halvt). Jeg tviler på at du hadde reagert slik hvis det var snakk om f.eks. en japaner.

Men du vil kanskje kalle meg rasist på grunn av en slik uttalelser?

Lenke til kommentar

Akkurat dette prøvde jeg å unngå i mitt inlegg, men det var en pakistaner som kjørte meg på den turen jeg beskrev i mitt innlegg..

 

Vil vel kanskje påstå at det er du Melisma som fyrte opp bålet her, greit noen kom med kommentaren at det var pakistanere som kjørte de og at de er forbanna på dem, noe jeg skjønner veldig godt da drosjebransjen er et service yrke som lever av kunder.

 

Et annet punkt som også er nevnt er at man til stadighet hører om skattesvindel i denne næringen og da kobler man fort inn pakistaner og andre nasjonaliteter da hovedmajoriteten av drosjesjåfører som ikke er etniske nordmen.

Hvis du melisma ikke har fått med deg skatte svindelsakene i de siste årene så kan jeg gi deg noen linker her.

 

Her

Her

Her

Her

 

Hvis du ser på de første linkene så er de fra langt tilbake, helt fra 2004, så dette er ikke noe nytt akkurat.

Lenke til kommentar
Melisma, det er helt utrolig at du mener at the er irrelevant å trekke inn pakistanere inn i denne sammenhengen.

Når det er snakk om svindlere så er det ikke særlig usannsynlig at pakistanere er overrepresentert, da det tidligere ble oppdaget svindel (hovedsakelig av pakistanere), der det var snakk om unndragelse av skatt for over 200 millioner kroner.

 

Det var bort imot utenkelig at man skulle bli svindlet av drosjer den gang drosjesjåførene hovedsakelig var etniske normenn.

Dette er en ny trend som har kommet etter at utlendinger begynte å komme inn i taxinæringen.

9456253[/snapback]

 

For det første så er ikke topic om norsk-pakistanske taxisjåfører, men om taxisåfører generelt.. så synes ikke det er rettferdig og hoppe til konklusjonen om at det er utlendingene man skal arrestere her! og jeg har ikke noen statistikk over hvem som svindler mest her i norge, så om du har noe bevis så kom gjerne med det...

 

 

Jeg har en tante som bor i Afrika, som på ingen måte kan kan kalles rasistisk.

Hun har blitt så utrolig forbanna på de utenlandske sjåførene etter at hun har blitt forsøkt svindlet en rekke ganger når hun har vært hjemme på besøk. Hun opplevde aldri dette for 30 år siden.

Men du vil vel påstå at hennes syn på de utenlandske sjåførene  er bygget på rasisme...?

9456253[/snapback]

 

ok, så siden du har en tante som bor i afrika, så er du unnskyldt hvis du hadde kommet med noen rasistiske utbrudd?ikke at du har det, men ser du hvorfor jeg synes den høres litt tynn ut? syns det er å strekke det langt å si at nordmenn aldri ville svindlet.. jeg vil påstå at tanta di da ikke klarer å skille mellom individer og heller tar alle over en kam.. som mange andre gjør.. greit hvis hun er forbanna på de som har svindlet henne, men betyr det at alle utenlandske sjåfører er svindlere da eller? nei, selvsagt ikke..

 

Nei, jeg vil påstå at den eneste grunnen til at du reagerte så sterkt er på grunn av du selv er pakistaner (kanskje halvt). Jeg tviler på at du hadde reagert slik hvis det var snakk om f.eks. en japaner.

Men du vil kanskje kalle meg rasist på grunn av en slik uttalelser?

9456253[/snapback]

 

 

det burdte være irrelevant i denne saken hvor jeg kommer fra osv.. jeg står da for mine egne meninger uansett om jeg kommer fra norge eller pakistan vel?? og til din informasjon så nei, jeg er ikke pakistansk.. :hrm: hadde dette handlet om en japaner så kan jeg love deg at reaksjonen min hadde vært akkurat lik..

 

bare den uttalelsen du kommer med her, forteller meg at du ikke skjønner hva jeg mener.. jeg vil ikke kalle degt rasist fordi jeg ikke kjenner deg, akkurat som at du ikke kjenner alle taxi-sjåførene.. så jeg kan ikke dømme deg på noen måte.. det jeg kan derimot, er å si at jeg oppfatter denne uttalelsen som litt rasistisk ja! :mad:

Lenke til kommentar
Akkurat dette prøvde jeg å unngå i mitt inlegg, men det var en pakistaner som kjørte meg på den turen jeg beskrev i mitt innlegg..

 

 

Vil vel kanskje påstå at det er du Melisma som fyrte opp bålet her, greit noen kom med kommentaren at det var pakistanere som kjørte de og at de er forbanna på dem, noe jeg skjønner veldig godt da drosjebransjen er et service yrke som lever av kunder.

9456288[/snapback]

 

Når noen skriver "forbanna svin av en pakistaner", så kan jeg bare ikke være nikkedukke og la det gå,, jeg synes at slike uttalelser burdte man holde seg god for! hvis ingen reagerer og ordet løper fritt, så er det som å si at "ja, det er akseptabelt", vel for meg er det uakseptabelt.. Det må da være lov å reagere på slikt!?

 

 

og er bare den første linken som sier noe om at svindlerne er norsk-pakistanske.. og at det var en nordmann som hjalp dem.. blir bare antagelser på de andre, skulle jeg tro da.. hvis ikke jeg har gått glipp av no..

Lenke til kommentar
citytaxi er håpløst, endte med å guide sjåføren fra start til stopp:p er bare til å le av. Rart det ikke er et slikt system som i london der sjåførene må kjøre budbil en stund for å lære adresser og veier før de får løyve.

9452661[/snapback]

Du er ikke den eneste som har opplevd det med City taxi.

Makan til udugelig og klagete sjåfører har jeg aldri opplevd.

Når man er nødt til å guide dem hele veien hjem, en av dem bremset ned til 30 for hver eneste bil som kom i motgående kjørefelt og itillegg startet å syte og lure på hvor langt det er igjen.

 

Sånt er bare for dårlig. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...