Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nå i 2 dager prøvd å ringt www.get.no!  Jeg skulle bestille digitaltv og internet, men etter ca 20min ventetid hver dag uten svar, gir jeg opp.

 

Er det normalt at kunder skal måtte vente såpass lenge uten å få svar?

 

- EDIT -

 

 

Jaja:)

En parabolbutikk to 10sec å svare, så nå blir det parabol :thumbup:

9444332[/snapback]

 

Gratulerer.

 

Get er det verste selskapet jeg noengang har vært borti når det gjelder kundeservice, så jeg tror du gjord lurt i å velge noe annet.

Lenke til kommentar
Nuvel, GET har skjerpet seg betydelig de siste par årene og har faktisk fått en kundeservice som er i nærheten av å fungere slik den bør. Du får da tilbud om at de ringer deg tilbake hvis ventetiden er lang?

9444388[/snapback]

 

Joda, det har det hadde de også mens de het UPC. Men etter at jeg hadde teknikeravtale for 4. gang og ingen tekniker dukka opp da heller så fikk i allefall jeg nok. En ting var at tjenestene deres var utrolig ustabile, det verste var tross alt at de knapt løfta en finger for å prøve å ordne det.

 

De forventa at jeg som kunde skulle sitte hjemme i en 4 timersperiode på en hverdag for å vente på tekniker. De kunne ikke gi meg en mer spesifikk tid enn det. Når da teknikeren gang på gang ikke dukker opp på den avtalte dagen i det hele tatt og vi satt uten internett i 4 uker så blir man rimelig irritert.

 

Sikkert ikke alle som er like uheldige og får så ustabile forhold som det vi hadde, men maken til arrogant selskap har jeg aldri vært borti før.

Lenke til kommentar
Nuvel, GET har skjerpet seg betydelig de siste par årene og har faktisk fått en kundeservice som er i nærheten av å fungere slik den bør. Du får da tilbud om at de ringer deg tilbake hvis ventetiden er lang?

9444388[/snapback]

 

Jeg fikk tilbud om å bli ringt opp igjen. Men har enda ikke motatt noen telefon fra GET.

 

Det kan dog nevnes at jeg kun fikk dette tilbudet den nest-siste gangen jeg ringte, det skal dem har kreditt for. Men det har nå godt over ca +- 1 time siden jeg fikk det tilbudet, og prøvde faktisk å ringe dem en gang til etterpå, og da ble det 16min lang ventetid uten svar.

 

Har GET sine kundebehandlere virkelig så ekstrem stor pågang at dem ikke har tid til å ta imot bestilling?

 

Skal oppdatere posten når dem har ringt meg opp igjen.

Endret av clown
Lenke til kommentar
Get er det verste selskapet jeg noengang har vært borti når det gjelder kundeservice, så jeg tror du gjord lurt i å velge noe annet.

9444341[/snapback]

På tirsdag la jeg inn bestilling av GET Digital TV, skulle få det levert på torsdag, fikk til og med tidspunkt. 10 minutter etter at pakken skulle vært levert i går fikk jeg SMS om at budbilen hadde brutt sammen, men ny var på vei. Mulig jeg har vært heldig men for meg virker det som at servicen dems hittil er veldig over gjennomsnittet.

 

Bare å levere det gratis, så innformere eksakt om når den kommer, samt forklarer hvorfor de blir forsinket, er veldig bra i mine øyne.

Lenke til kommentar
Get er det verste selskapet jeg noengang har vært borti når det gjelder kundeservice, så jeg tror du gjord lurt i å velge noe annet.

9444341[/snapback]

På tirsdag la jeg inn bestilling av GET Digital TV, skulle få det levert på torsdag, fikk til og med tidspunkt. 10 minutter etter at pakken skulle vært levert i går fikk jeg SMS om at budbilen hadde brutt sammen, men ny var på vei. Mulig jeg har vært heldig men for meg virker det som at servicen dems hittil er veldig over gjennomsnittet.

 

Bare å levere det gratis, så innformere eksakt om når den kommer, samt forklarer hvorfor de blir forsinket, er veldig bra i mine øyne.

9444445[/snapback]

 

Mulig dem har skjerpa seg da, de var i allefall helt forferdelige da jeg hadde med dem å gjøre for halvannet år siden.

Lenke til kommentar
Joda, det har det hadde de også mens de het UPC. Men etter at jeg hadde teknikeravtale for 4. gang og ingen tekniker dukka opp da heller så fikk i allefall jeg nok. En ting var at tjenestene deres var utrolig ustabile, det verste var tross alt at de knapt løfta en finger for å prøve å ordne det.

 

De forventa at jeg som kunde skulle sitte hjemme i en 4 timersperiode på en hverdag for å vente på tekniker. De kunne ikke gi meg en mer spesifikk tid enn det. Når da teknikeren gang på gang ikke dukker opp på den avtalte dagen i det hele tatt og vi satt uten internett i 4 uker så blir man rimelig irritert.

 

Sikkert ikke alle som er like uheldige og får så ustabile forhold som det vi hadde, men maken til arrogant selskap har jeg aldri vært borti før.

9444411[/snapback]

 

Har vært GET/UPC-kunde de siste 7 årene og har opplevd akkurat det samme som deg. :) Heldigvis har nettet vært stabilt godt her jeg bor men jeg vet det er veldig forskjellig etter hvor du bor og kvaliteten på linjene i nærområdet.

 

Men når det gjelder telefonsupport har jeg som sagt opplevd at det har vært en bedring og at det nå er større evne/vilje til å finne ut hva som er galt. Tidligere fikk man bare svada-svar (restart maskinen, sjekk ledningene, restart modemet). Det har også blitt mye kortere ventetid (etter min erfaring) og bestillinger gjennomføres umiddelbart (f.eks. nye digitale tv-kanaler).

Lenke til kommentar
Det er sikkert ekstra stor pågang pga. amøber som ringer med spørsmål om digitalt bakkenett og nye kanaler.

9444474[/snapback]

 

Kanksje det:) Men dem bør vel skille mellom kundesalg og kundesupport på telefonen.

 

Ringer du og skal bestille, ser det ut som du kommer i den samme kø.

Lenke til kommentar

Kan da ikke si at Get er noe bedre enn tidligere UPC. Vi leverte inn oppsigelse på vårt kabel-tv abenoment August ifjor, ikke fått svar fra de enda og de fortsetter å sende oss fakturaer for noe vi ikke bruker (Gått over til fiber). Vi hadde mange klager inne på dårlige signaler, hvorav de gangene de måte i første kontaktpunkt i huset var signalet 1db under minimumskravet, i hovedboksen var det 1db over minimumskravet, men de nektet å fikse det. Samme klage flere ganger og ingenting skjedde. I undersøkelse NRK hadde om firmaer så kom Get på 4plass over de firmaene som er mest hatet i norge som folk har mest problemer med. Kan ikke si at Get har skjerpa seg en ting etter de bytta navn fra UPC.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Jeg fikk tilbud om å bli ringt opp igjen. Men har enda ikke motatt noen telefon fra GET.

 

Det kan dog nevnes at jeg kun fikk dette tilbudet den nest-siste gangen jeg ringte,  det skal dem har kreditt for. Men det har nå godt over ca +- 1 time siden jeg fikk det tilbudet, og prøvde faktisk å ringe dem en gang til etterpå, og da ble det 16min lang ventetid uten svar. 

 

Har GET sine kundebehandlere virkelig så ekstrem stor pågang at dem ikke har tid til å ta imot bestilling?

 

Skal oppdatere posten når dem har ringt meg opp igjen.

9444433[/snapback]

 

Har du tatt i mot tilbudet om tilbakeringing er det ikke noen hensikt å ringe på nytt. Du stiller da bare ennå lenger bak i køen. Det har alltid fungert greit her hos meg. Jeg vil nok (som andre har nevnt) tro at det er ekstra pågang akkurat nå med spørsmål om digitalt bakkenett etc. og folk som lurer på om de får sett fotballkampen i morgen.

Lenke til kommentar

Har vært GET/UPC-kunde de siste 7 årene og har opplevd akkurat det samme som deg. :) Heldigvis har nettet vært stabilt godt her jeg bor men jeg vet det er veldig forskjellig etter hvor du bor og kvaliteten på linjene i nærområdet.

 

Men når det gjelder telefonsupport har jeg som sagt opplevd at det har vært en bedring og at det nå er større evne/vilje til å finne ut hva som er galt. Tidligere fikk man bare svada-svar (restart maskinen, sjekk ledningene, restart modemet). Det har også blitt mye kortere ventetid (etter min erfaring) og bestillinger gjennomføres umiddelbart (f.eks. nye digitale tv-kanaler).

9444477[/snapback]

 

Bra at det fungerer bedre nå da. Jeg ga opp etter et år som UPC/GET kunde. Skrev en klage og fikk faktisk refundert etableringsavgiften samt noen månedsbeløp, så de ordna i allefall opp til slutt.

Lenke til kommentar
Kanksje det:)  Men dem bør vel skille mellom kundesalg og kundesupport på telefonen.

 

Ringer du og skal bestille, ser det ut som du kommer i den samme kø.

9444486[/snapback]

 

Det gjør de. Du får den sedvanlige "tast 1 for bestilling, tast 2 for...." men kundene vet ikke hva de skal taste eller er utålmodige og taster det første og beste. Slike systemer klarer å sortere unna en del men det er fortsatt en stor %-del som taster noe annet enn det de skulle.

 

Du skal også huske på at en veldig stor del av GET sine kunder tilhører borettslag og bygårder i Oslo. I disse er det igjen en stor andel eldre som ikke vet helt hva som skjer nå med overgang til digitalt bakkenett. Jeg bor selv et slikt sted og får stadig spørsmål fra gamle fru Hansen i 3. som lurer på om hun mister NRK og om hun må betale noe ekstra. Det er vel grunn til å tro at GET får noen hundre ekstra telefoner hver dag fra den kundegruppen i denne perioden.

Lenke til kommentar

For et par uker siden prøvde jeg å komme gjennom til GET et par ganger, og etter noen minutters venting fikk jeg valget om tilbakeringing, men jeg fikk aldri noen tilbakeringinger på noen av forsøkene. Siste gang ventet jeg vel en 25-30 min, og da kom jeg endelig gjennom.

 

Så generelt er det elendig respons på tlf til GET...

Lenke til kommentar

Når ringte kudesenteret meg fra GET. Ca 1,5 - 2 timers ventetid er vel å beregne hvis du bruker "ring tilbake" funksjonen. (i mitt tilfelle)

 

 

Så alt i alt er det vel OK service. Men synstes alikevel at dem burde ha en direktlinje for bestilling og en annen til kundesenteret. Som jeg nevnte ovenfor, ser det ut som begge disse kundegruppene går på samme linje.

Lenke til kommentar
Når ringte kudesenteret meg fra GET.  Ca 1,5 - 2 timers ventetid er vel å beregne hvis du bruker "ring tilbake" funksjonen. (i mitt tilfelle)

 

 

Så alt i alt er det vel OK service. Men synstes alikevel at dem burde ha en direktlinje for bestilling og en annen til kundesenteret.  Som jeg nevnte ovenfor, ser det ut som begge disse kundegruppene går på samme linje.

9444725[/snapback]

 

Det er fortsatt en mulighet for at folk ringer "feil" nummer, akkurat som at de kan trykke "feil" innvalg..

 

Det er også veldig greit rent markedsføringsmessig å kun ha ett nummer.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hepp

 

Get kundesenter, alle som jobber der tar i mot bestillingstelefoner, i tillegg til vanlige supportelefoner. Bestilling er ikke prioritert på annen måte enn at alle ansatte på kundesenter kan svare de telefonene, mens ikke alle svarer på f.eks. internettsupport, etter en viss ventetid skal en også overføres til et eksternt salgsfirma om en har tastet til bestilling.

 

I løpet av en arbeidsdag, er ca. 60% av bestillingstelefonene jeg besvarer folk som har tatet 1, fordi dem vil fortere fram, resultat, de overføres til riktig kø, og skaper derfor lengere ventetid for alle.

 

Callback / tilbakering, det fungerer slik at du legger igjen telefonnumret ditt, også ringer vi tilbake, her sier min egenførte statistikk at 80% ikke svarer, på første forsøk fra oss, vi prøver da en gang til, en mengde enner også opp på telefonsvarere. To forsøk er maks. Har du bedt om tilbakering og ringer oss på nytt fra _samme_ telefonnummer uten skjult id, så beholder du plassen din i køen, legger du da på -er du ute av køen, plassen går til noen andre.

 

Og ja, mange ringer oss for å prate om digitalt bakkenett, selv om vi ikke har noe med det, folk ringer oss selv om de har parabol, eller for å få telefonnumret til viasat. Også alle dem som ringer internett support, og har problemer med en trådløs router vi ikke har levert og ikke har support på....

 

 

Kundebehandler på get...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...