Gå til innhold

Tips til forskjellig AR på to skjermer (filmavsp)?


Rikky

Anbefalte innlegg

Nå har jeg grublet i år og dag på hvilken TV jeg skal kjøpe. En rimelig 42" plasma (les: Panasonic) har bestandig vært med i vurderingen pga bildekvalitet og "plasmabilde", ulempen er XGA-oppløsningen som passer dårlig til PC-bruk pga feil AR. PC-en vil være tilkoblet to skjermer (TV og projektor), med bilde på en skjerm om gangen. Jeg er derfor ute etter tips til å enklest mulig få riktig AR på begge skjermene. Film vil i hovedsak spilles av på projektoren, men jeg vil ha denne muligheten på TV-en også. Feil AR ved surfing/MP3-spilling etc er ikke noen krise.

 

Noen forslag jeg har vært innom:

 

-Kjøre feil oppløsning (16:9): Ikke veldig aktuelt. Da må jeg bytte oppløsningen frem og tilbake når jeg skal se på film og når jeg skal gjøre andre ting. Tungvint, med andre ord.

 

-Bruke forskjellige avspillere med forskjellig AR: Det kan gå, men jeg foretrekker å kunne stå fritt til å velge avspiller uansett hvilken skjerm jeg bruker.

 

-Ha to kopier av samme avspiller med forskjellig AR: Denne løsningen hadde jeg håpet på, men jeg fikk det ikke til å fungere. Innstillingene ble de samme uansett hva jeg prøvde, dette var med Media Player Classic som er avspilleren jeg i hovedsak bruker.

 

Som dere ser har jeg allerede noen alternativer, det jeg er ute etter er tips og triks som kan hjelpe meg i en slik situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...