Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Genious bare til Touch?

 

woodsetup.jpg

 

endelig var oljefinishen tørr

 

"gjør det selv" over hele spekteret

 

Du fortsetter å imponere, Kaptein!

 

Edit: Kom på nå, at man jo må ha internet, så det begrenser seg jo naturlig ned til Touch. Men kan man fortsatt lage Genious-spillelister i iTunes og overføre til f.eks Nano?

Endret av hagengutten
Lenke til kommentar

Ja nå er iPod Touch to uker gammel og jeg er meget fornøyd. For den som sitter bak 24" skjerm til daglig blir det fort klønete å surfe på Internet med den, men muligheten til å laste ned programmer fra AppleStore setter denne spilleren i en klasse for seg selv!

 

Det eneste jeg savner er radio. Jeg har brukt noen timer på å prøve å streame (f. eks. vanlig NRK), men klarer ikke å få det til å fungere (tror jeg lastet ned Stitcher radio).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Streame radio funker som f. Bruker selv programmet Tuner

 

Forøvrig betyr AppStore application store, ikke apple store. apple store er en fysisk butikk i net york

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Mailet radio norge for en stund siden for å få stream url, det var en annen webradio men bruker en av de her (husker ikke hvem) på tuner:

 

"Her har du en link til MP3 stream av Radio Norge

http://213.158.249.77:8000/radionorge.m3u

 

Alternativt direkte på windows media mms://85.196.91.162/RN-160 , mms://85.196.91.162/RN-96, mms://85.196.91.162/RN-48 "

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Ja nå er iPod Touch to uker gammel og jeg er meget fornøyd. For den som sitter bak 24" skjerm til daglig blir det fort klønete å surfe på Internet med den, men muligheten til å laste ned programmer fra AppleStore setter denne spilleren i en klasse for seg selv!

 

Det eneste jeg savner er radio. Jeg har brukt noen timer på å prøve å streame (f. eks. vanlig NRK), men klarer ikke å få det til å fungere (tror jeg lastet ned Stitcher radio).

Hei, klarte du å få tak i en original?

Hvor?

Lenke til kommentar

Bruker Radioshift Touch til streaming av radio. Er stabilt og ser fint ut (er noen mnd nyere enn Tuner), slipper å leite etter adresser, får inn alle nrk-kanalene ved å søke på nrk (55,-). Er det mulig å bruke Tuner mens man for eksempel surfer på safari? Ellers har jeg bestemt meg for å ta av invisible shield på baksiden, etter mange ganger i lommen ser det ut til å løsne i kantene. Tenkte å kjøpe denne beskyttelsen, noen som har erfaringer med belkins Sonic Wave? :)

Endret av Veitafan
Lenke til kommentar

Har prøvd å jailbreake min iPod Touch gen. 1 med quickpwn, men noe gikk tydeligvis galt. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og da den var "ferdig" og skulle reboote stoppet det. Nå er det eneste som kommer opp, apple-logoen og det virker som iPoden prøver å starte på vanlig måte siden den lager oppstartslyder og det kommer opp på PCen. Desverre klikker iTunes når jeg kobler til iPoden så det er ikke mulig å gjenopprette den der.

 

Vet ikke om det finnes noen programmer som gjenoppretter uten å bukr iTunes eller hva?

Lenke til kommentar

først kan vi prøve å fikse problemet ditt.

 

Prøv dette (hvis du gidder). Last ned DiskAid, eller et lignende program for å browse hele ipoden. Naviger til /System/Library/SystemConfiguration. Velg så "mobilewatchdog.bundle" og gjør om navnet til "mobilewatchdog.bundle2". La ipoden restarte eller "force-restart" den ved å Holde nede hjem+sleep/wake-knappen (skjerm av/på) i ti sekunder. Den skal klare å boote opp da.

Hvis det går, gjør det samme igjen og skift navnet tilbake til "mobilewatchdog.bundle". Ellers vil ipoden din reboote omtrent hvert 5. minutt.

 

Hvis det ikke funker kan du prøve å putte ipoden inn i restore-mode for å gjennopprette den med itunes. Kanskje det ikke henger seg opp da.

1. ha ipoden slått av, og ikke koblet til pc

2. Hold nede hjem knappen i et sekund, også kobler du den til itunes/pc'en

Lenke til kommentar
Har prøvd å jailbreake min iPod Touch gen. 1 med quickpwn, men noe gikk tydeligvis galt. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og da den var "ferdig" og skulle reboote stoppet det. Nå er det eneste som kommer opp, apple-logoen og det virker som iPoden prøver å starte på vanlig måte siden den lager oppstartslyder og det kommer opp på PCen. Desverre klikker iTunes når jeg kobler til iPoden så det er ikke mulig å gjenopprette den der.

 

Vet ikke om det finnes noen programmer som gjenoppretter uten å bukr iTunes eller hva?

hadde samme problem noen uker før jul. det jeg gjore var å gå til humac og spørre der. så sa han at han ikke viste va som hadde kjedd og sendte den inn til rep. noen dager etter fikk jeg en ny ipod touch :D vet ikke om du kan være like heldig men, hvis du ikke klarer noe anen måte burde du prøve ;)

Lenke til kommentar
Har prøvd å jailbreake min iPod Touch gen. 1 med quickpwn, men noe gikk tydeligvis galt. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og da den var "ferdig" og skulle reboote stoppet det. Nå er det eneste som kommer opp, apple-logoen og det virker som iPoden prøver å starte på vanlig måte siden den lager oppstartslyder og det kommer opp på PCen. Desverre klikker iTunes når jeg kobler til iPoden så det er ikke mulig å gjenopprette den der.

 

Vet ikke om det finnes noen programmer som gjenoppretter uten å bukr iTunes eller hva?

 

Edit: Leste feil.

Endret av mintman
Lenke til kommentar
Har prøvd å jailbreake min iPod Touch gen. 1 med quickpwn, men noe gikk tydeligvis galt. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og da den var "ferdig" og skulle reboote stoppet det. Nå er det eneste som kommer opp, apple-logoen og det virker som iPoden prøver å starte på vanlig måte siden den lager oppstartslyder og det kommer opp på PCen. Desverre klikker iTunes når jeg kobler til iPoden så det er ikke mulig å gjenopprette den der.

 

Vet ikke om det finnes noen programmer som gjenoppretter uten å bukr iTunes eller hva?

hadde samme problem noen uker før jul. det jeg gjore var å gå til humac og spørre der. så sa han at han ikke viste va som hadde kjedd og sendte den inn til rep. noen dager etter fikk jeg en ny ipod touch :D vet ikke om du kan være like heldig men, hvis du ikke klarer noe anen måte burde du prøve ;)

 

Seriøst fikk du ny ipod pga. det :dontgetit: Da var du heldig.

 

jeg kunne ha fiksa det på fem minutter :!:

Lenke til kommentar
Har prøvd å jailbreake min iPod Touch gen. 1 med quickpwn, men noe gikk tydeligvis galt. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og da den var "ferdig" og skulle reboote stoppet det. Nå er det eneste som kommer opp, apple-logoen og det virker som iPoden prøver å starte på vanlig måte siden den lager oppstartslyder og det kommer opp på PCen. Desverre klikker iTunes når jeg kobler til iPoden så det er ikke mulig å gjenopprette den der.

 

Vet ikke om det finnes noen programmer som gjenoppretter uten å bukr iTunes eller hva?

hadde samme problem noen uker før jul. det jeg gjore var å gå til humac og spørre der. så sa han at han ikke viste va som hadde kjedd og sendte den inn til rep. noen dager etter fikk jeg en ny ipod touch :D vet ikke om du kan være like heldig men, hvis du ikke klarer noe anen måte burde du prøve ;)

 

Edit: Nå funka det! Takker!:D

Endret av sdc_trebuchet
Lenke til kommentar
Har prøvd å jailbreake min iPod Touch gen. 1 med quickpwn, men noe gikk tydeligvis galt. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og da den var "ferdig" og skulle reboote stoppet det. Nå er det eneste som kommer opp, apple-logoen og det virker som iPoden prøver å starte på vanlig måte siden den lager oppstartslyder og det kommer opp på PCen. Desverre klikker iTunes når jeg kobler til iPoden så det er ikke mulig å gjenopprette den der.

 

Vet ikke om det finnes noen programmer som gjenoppretter uten å bukr iTunes eller hva?

hadde samme problem noen uker før jul. det jeg gjore var å gå til humac og spørre der. så sa han at han ikke viste va som hadde kjedd og sendte den inn til rep. noen dager etter fikk jeg en ny ipod touch :D vet ikke om du kan være like heldig men, hvis du ikke klarer noe anen måte burde du prøve ;)

 

 

Edit: Nå funka det! Takker!:D

 

hva gjore du? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...