Gå til innhold

Hvor blir det av debatten rundt bilprisene?


Anbefalte innlegg

Nå er det jo like før kommunevalg og de store lederne for sine respektive partier debatterer som om dette var et stortingsvalg og ikke et kommunevalg. Både rødegrønne og de blå krangler om hvem som gir den sikreste løsningen for folket når det kommer til trafikk. Det trekkes fram av media at x av x dør i trafikken, at folk kjører utrykt og at veiene er ulands-standard.

 

Greit det, men hvor blir det av argumentene for redusering på avgiftene på biler?

 

Bilparken i Norge er ELENDIG, I VERDENS RIKESTE LAND!

 

Kom ikke å fortelle meg at det ikke er en parallel mellom ulykker og gamle biler? Er det ikke en grunn til at nye biler piper om du ikke har på belte? - Jo, fordi de skal kunne reklamere om gode resultater ang. ulykker og skader, men det er det ingen som vil prate om?

 

Unge idag kjører elendige biler som såogsi er tikkende bomber og er farlige for både dem selv og andre i trafikken, men kjører dem likavell, fordi de ikke har råd til å kjøpe nyere biler, fordi avgiftene i norge er, for å si det rett ut, helt for jævli.

 

Er det bare meg som reagerer på dette, eller er det flere som stusser på det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det jo like før kommunevalg og de store lederne for sine respektive partier debatterer som om dette var et stortingsvalg og ikke et kommunevalg. Både rødegrønne og de blå krangler om hvem som gir den sikreste løsningen for folket når det kommer til trafikk. Det trekkes fram av media at x av x dør i trafikken, at folk kjører utrykt og at veiene er ulands-standard.

9435256[/snapback]

 

Har de rødgrønne noen løsning borsett fra å gjøre privatbilismen så dyr at ingen har råd til det :hmm:

 

De unge menneskene (tikkende bombene) er ikke mindre farlige om de har bedre biler.

9435298[/snapback]

 

Det er vel heller de som er uerfarene bak rattet som er farlig bak rattet, ikke bare de unge. Men det finnes mange folk i alle aldre som er livsfarlig bak rattet, uansett hvor mye erfaring de har.

Endret av Floyd88
Lenke til kommentar

Syns bliprisene i Norge er alt for høye!

Men en annen ting jeg stusser på er div avgifter.

 

Vi har jo en del "grønne" partier i Norge, men avgifter vil de ha.

Si jeg kjøper meg en varebil som da har 2 seter. Men så for jeg meg en dame og vi får barn. Hvis jeg da vil sette inn bakseter må jeg betalt masse penger i avgift til staten!!

Så da vil jeg nok heller kjøpe en eldre bil som da forurenser mere å ha to biler i stede for å ha en 5 seters bil.

 

Det skjønner ikke jeg meg på... Ser ikke helt logikken i at jeg må betale masse penger til staten for å være "miljøvennlig"

Lenke til kommentar
De unge menneskene (tikkende bombene) er ikke mindre farlige om de har bedre biler.

9435298[/snapback]

Konsekvensene av å bli påkjørt av slike idioter er dog ganske forskjellige om du sitter i en fem år gammel bil med relativt moderne sikkerhetsutstyr (airbags ++) kontra en 15 år gammel bil uten noe slikt.

Lenke til kommentar
De unge menneskene er tikkende bomber ifølge meg (gjennomsnittlig) pga. de har dårlig råd og ikke har råd til biler som er inærheten av like sikker som nye biler.

9435514[/snapback]

 

Vel... "De unge" har vitterlig nok penger til å senke, dekal"trimme" og style bilene sine med skjørt, latterlig store spoilere, lettmetallfelger, installere enorme stereoanlegg, etc, så da har de vel saktens råd til å spytte i 15.000 - 20.000 kr ekstra når de kjøper bil, slik at de får et trygt kjøretøy. Problemet er bare at dette ikke dreier seg om penger, men om at pseudo-racingbiler og "street racing" er det hotteste i ungdomskulturen, og at ungdommen vil kjøre slik som de gjør i The Fast and the Furious. Det må bare gå galt når tøffe verdensmestere på 18-20 år ligger i setene i stedet for å sitte, spiller "musikk" så høyt at den kan høres fra en kilometers avstand, og bruker vanlige veier som racingbane.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Det forekommer nok, men dette er vel ikke hovedårsaken til ulykker på norske veier.

9438203[/snapback]

 

Fellesnevneren ved 99% av alle bilulykker er at et av kjøretøyene "kom over i motgående kjørefelt". Kommer dette av at bilene ikke har moderne sikkerhetsutstyr? Nei. Det kommer av at folk kjører som idioter. De kjører for fort, tar unødvendige sjanser, og driver på med alt mulig annet enn å konsentrere seg om veien.

Lenke til kommentar
Det forekommer nok, men dette er vel ikke hovedårsaken til ulykker på norske veier.

9438203[/snapback]

 

Fellesnevneren ved 99% av alle bilulykker er at et av kjøretøyene "kom over i motgående kjørefelt". Kommer dette av at bilene ikke har moderne sikkerhetsutstyr? Nei. Det kommer av at folk kjører som idioter. De kjører for fort, tar unødvendige sjanser, og driver på med alt mulig annet enn å konsentrere seg om veien.

9438306[/snapback]

 

sovne?

vannplaning?

elg?

 

:ermm:

 

Til dere idioter som bare syter og maser og kjefter at ungdommer kjører idioter og står for ræva statestikker... hold kjeft! Selv fikk jeg brev fra Terra for 14 dager siden der de premierte meg med 5000,- rett inn på konto for å ha kjørt skadefritt fra jeg var 19 og frem til full opparbeidet bonus. Selv kjører jeg $fartsgrense + 20 dersom vi snakker hovedveier.

Fort flere fartsbøter (forenklet forelegg) pga litt uflaks (feil tid på feil sted). Men dette gjør meg ikke til en dårlige sjofør.

Lenke til kommentar
Det forekommer nok, men dette er vel ikke hovedårsaken til ulykker på norske veier.

9438203[/snapback]

 

Fellesnevneren ved 99% av alle bilulykker er at et av kjøretøyene "kom over i motgående kjørefelt". Kommer dette av at bilene ikke har moderne sikkerhetsutstyr? Nei. Det kommer av at folk kjører som idioter. De kjører for fort, tar unødvendige sjanser, og driver på med alt mulig annet enn å konsentrere seg om veien.

9438306[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at dette kommer av at biler ikke har moderne sikkerhetsutstyr. Jeg tviler bare på at ditt eksempel med ungdommer som bedriver streetracing og villmannskjøring og hva det nå var står for de fleste ulykker.

 

Unge mennesker er kanskje mer uforsiktige i sin kjøring i gjennomsnitt. Og det er et logisk faktum at sjåfører som nettopp har fått lappen har mindre erfaring enn de som har satt sertifikat i tretti år. Det betyr likevel ikke at det bare er å skylde på gal ungdom som ikke kan beherske seg eller kjøretøyet.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal bil absolutt være allemannseie? Syntes det er fint at bilavgiftene er som de er, og prisen på lappen og lignende, fordi da kan ikke alle få det kjempelett. Er et privilegum ikke en rett.

9439052[/snapback]

Fordi at folk har behov for transport, også utenfor Oslogryta? Er ikke alle fasiliteter som ligger innen gang- og sykkelavstand her i Norge.

 

Ungdommer og kjøreatferd har ingenting i denne tråden å gjøre, så hold det temaet utenfor.

 

Bilprisene burde senkes, og det betydelig. For å nevne et eksempel, jeg ser ofte foreldre droppe ungene av i barnehagen i diverse >90-modeller. Det har faktisk skjedd en del de siste 20 årene innenfor kollisjonssikkerhet osv, men at veinettet i Norge lider under lave vedlikeholdsbudsjetter er heller ikke til å stikke under en stol.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...